ISCJELITELJSKA MOĆ TIŠINE: 7 DOBRIH RAZLOGA DA SVAKODNEVNO PROVODIMO DVA SATA U TIŠINI!

Tišina nam pomaže jer nas usmjerava na sadašnji trenutak i sve ono što nas okružuje. Smiruje naše tijelo i opušta nas, a dokazano je i da obnavlja moždane ćelije, što pak poboljšava pamćenje.

Programirani smo da čujemo određene zvukove iz svakodnevnog života, a da ih uopće ne primijetimo. Zvuk s televizora, radija, ili gužve u tramvaju, žamor prolaznika, promet, glasovi iz susjednih kuća, stanova, buka je svuda oko nas cijelo vrijeme. Čak i ne primjećujemo što ta prekomjerna stimulacija čini našim moždanim ćelijama, a naučna  istraživanja potvrđuju da nam više šteti nego što smo svjesni. Može li se šteta zaustaviti?

Može! I to veoma uspješno!

Brojne studije potvrđuju da tišina ima iscjeljujući učinak. Kad bismo sebi mogli priuštiti dva sata tišine svakog dana, učinili bismo zaista mnogo za svoje psihičko i fizičko zdravlje. Evo kako djeluje tišina:

1. UMIRUJE DISANJE

U tišini naš se mozak počinje prilagođavati na ravnomjernije disanje, što dovodi do toga da se osjećamo opušteno i mirno. Usporavamo disanje i utišavamo misli te se manje fokusiramo na stresne događaje. Mogli bismo se čak osjećati pospano. Izdvojite vrijeme koje ćete provesti bez TV-a, računara, mobitela… Budite u kontaktu sa samim sobom.

2. USPORAVA TEMPO

Živimo u žurbi opterećeni poslom, porodičnim problemima, odnosima s drugima, živimo u žurbi i život nam prolazi. Tišina nam pomaže jer nas usmjerava na sadašnji trenutak. Smiruje naše tijelo i opušta nas.

3. OBNAVLJA MOŽDANE ĆELIJ

Dokazano je da tišina obnavlja moždane ćelije, što pak utječe na bolju memoriju, odmorniji ste i tolerantniji na stres, čime se ujedno usporava proces starenja. A jači um podrazumijeva i jače tijelo. Sve počinje u malim sivim ćelijama.  Ako ih hranimo dobrom hranom (a tišina je jedna od njih), mozak će biti zdraviji.

4. DUGOROČNO SMO  ZADOVOLJNIJI

U savremenom načinu života teško je izbjeći ovisnost o TV-u, kompjuteru, telefonima, mobitelima i drugim tehnološkim dostignućima koja nam olakšavaju život ili donose razbibrigu. A,  jeste li se ikad zapitali kakav bi vam život bio bez TV-a? Šta biste radili?

Sigurno biste pronašli bolje načine provođenja vremena s porodicom, prijateljima ili sami sa sobom. Dokazano je da druženje, smijeh, meditiranje, čitanje, šetnja prirodom… imaju veći učinak na psihu od sjedenja ispred televizora. Zadovoljstvo dolazi kada odbacite loše navike i zamijenite ih boljima.

5. POBOLJŠAVAJU SE OSJETILA

Kad sjedimo u tišini, postajemo svjesni našeg okruženja. Čujemo zvukove koje prije nismo primjećivali – šum vjetra ili možda lišće koje nježno dodiruje jedno drugo, grane drveća koje se pomiču, možda daleki zvuk životinje; vidimo stvari koje prije nismo gledali – boje, ljude, osmijehe, tugu, izlazak sunca, oblak, kišu… osjetimo kako miriše šuma, voda, planina, park, soba, terasa…

Osjećamo okus jer smo usmjereni prema sebi, misli nam u tišini nisu raspršene, smireni smo. Možemo osjetiti toplinu, hladnoću, vlažnost… Šutnja čisti naša osjetila i deblokira ih.

6. POVEĆANA NAM JE PAŽNJA

Kad mirno sjedimo u tišini, mozgu dajemo tačno ono što mu treba: usmjerenost. Ne mislimo pri tome na određeno stanje, kao na primjer u meditaciji, nego na drugačiji fokus u kojem je umu dopušteno lutati od misli do misli. To će pomoći da poboljšate pažnju i osnažite sposobnost koncentracije, što će pak pridonijeti boljem učenju i pamćenju.

7. ISKRENIJI SMO

Kad ste u tišini, otvoreniji ste osjećajima, mislima, željama… Počinjete gledati sebe – ne kao odraz u ogledalu, nego na drugačiji način, očima svog uma. Vaše komunikacijske vještine će se poboljšavati.

Moći ćete bolje identificirati probleme, približiti im se na mirniji i razumniji način u kojem ćete lako pronaći rješenja. Kako učite biti iskreni prema sebi, postajati ćete iskreni i prema drugima.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!