Ipak je važno i kada treniramo: KOJE JE IDEALNO VRIJEME ZA VJEŽBANJE?

Vježbanje je dio zdravog načina života, a različite rutine vježbanja mogu da daju različite rezultate.

Dr Pol Arsijero je bio vodeći autor studije na nedavnom eksperimentu objavljenom u Frontiers in Phisiologi koji je testirao rutine vježbanja na muškarcima i ženama. Profesor zdravstvenih i ljudskih fizioloških nauka u Njujorku, vodio je učesnike kroz jednake rutine vježbanja koje su uključivale istezanje, otpor, sprint i trening izdržljivosti. Od učesnika je zatraženo da vježbaju sat vremena ujutru prije 8:30 ili uveče između 18:00 do 20 časova, prenosi The List.

Istraživanje je pokatalo da postoje razlike u zavisnosti od vremena koje odaberete za vježbanje. Autor studije je otkrio da muškarci i žene imaju različite koristi od vježbanja u zavisnosti od doba dana kada vježbaju.

Čini se da vježba smanjuje tenziju i depresiju kod muškaraca bez obzira na doba dana, dok su poboljšanja u napetosti i depresiji primijećena samo kod žena koje su vježbale noću.

Uz jutarnju vježbu, žene iz studije manjile su više ukupne masti i abdominalne masti, u većoj mjeri snizile krvni pritisak i povećale snagu mišića donjeg dijela tijela. Sa večernjim vježbanjem, međutim, žene koje su učestovale u istraživanju pokazale su više poboljšanja snage mišića gornjeg dijela tijela, raspoloženja i sitosti.

Činilo se da su žene osjetljivije na faktore doba dana nego muškarci koji su proučavani, prenosi The List.