Imunitet: KAKO RUSI “ČELIČE” ORGANIZAM

Ako vam je imunitet poljuljan, pa se svaki čas razboljevate – vrijeme je da očeličite zdravlje

Noge u hladnoj vodi

Ruski ljekari savjetuju vrlo jednostavan način za jačanje tijela. Svako veče napunite kadu hladnom vodom i šetajte kroz tu vodu (naprijed-nazad) pet minuta. Počnite minutom šetnje, a vodu prvo sipajte do peta, a zatim do članka. Postepeno produžavajte vrijeme šetnji i podižite nivo vode. Cilj je pet minuta šetnje u kadi u kojoj vam hladna voda doseže do koljena.

Kad izađete iz kade, istrljajte stopala debelim frotirskim peškirom do crvenila i žarenja u nogama. I obujte deblje pamučne ili vunene čarape. Ovaj postupak ojačaće vam organizam i osloboditi vas tereta i bola u nogama – posljedice dugog stajanja ili šetnje.

Ledeni tuš poslije saune

Što češće idite u saune, makar jednom nedjeljno parite se po svim pravilima (visoka temperatura, aromatični mirisi), a možete koristiti i borove metlice. U jednom tretmanu uđite u saunu tri puta, a pri svakom izlasku istuširajte se hladnom vodom. Poslije trećeg, najdužeg sjedenja u sauni, uskočite u bazen s hladnom vodom (ukoliko je to tenički izvodljivo).

Nekoliko minuta energično plivajte i ronite, ali čim vam postane hladno, izađite iz vode. Istrljajte se peškirom, utoplite garderobom i popijte vruć čaj. Tako ćete zagrijati tijelo i povratiti izgubljenu tečnost. Ledeno kupanje poslije saune poboljšava imunosistem, ojačava krvne sudove i srce, momentalno okrepljuje i podmlađuje cijelo tijelo.

Šetnja po rosi

Od ranog proljeća, čim nikne prva trava, pa do kraja jeseni, dok sasvim ne uvene, hodajte svako jutro bosi po rosi. Na stopalima se nalaze bioaktivne tačke, povezane sa svim unutrašnjim organima. Hodanje po travi predstavlja odličnu masažu, a prohladna rosa jača tijelo i imunitet.

Ustanite rano ujutru i otiđite na travnjak iza kuće, ili u park, daleko od puteva i fabrika. Izujte se i hodajte po travi, prvo brzo, a zatim polagano, sporim korakom. Počnite dvominutnom šetnjom po rosi pa postepeno dodajite po minut – sve dok ne dostignete 15 minuta, čak i po lošem vremenu. Zahvaljujući ljetnim „rosnim“ šetnjama, naredne zime zaobiće će vas i grip i prehlada.

Kupanje u rijeci (i tokom zime)

Rusi su poznati po tome što skaču u ledenu vodu kroz rupe na ledu – jer pritom adrenalin dotiče u krv, aktivirajući imunosistem i jačajući čitav organizam. Naravno, neophodno je početi polako (nipošto ne treba odjednom skakati u hladnu rijeku ili jezero). Takođe, svake večeri otiđite do rijeke ili gradskog jezera, skinite se u kupaći i trljajte ruke i noge hladnom vodom.

Nakon nekog vremena uključite u to i grudi i leđa. Kad se naviknete na hladnu vodu, počnite ulaziti u jezero ili rijeku – prvo do koljena, a zatim sve dublje. Na kraju možete kvasiti i glavu (skakati na glavu). Steći ćete naviku da se cijele godine kupate u toj vodi, a zimi, kad se ona eventualno zamrzne, bićete potpuno spremni da zaronite kroz rupu u ledu dva-tri puta nedjeljno.

Napominjemo da je ova metoda rezervisana samo za najhrabrije. Osjećaćete se odlično, a takođe ćete sačuvati viteško zdravlje.

Polivanje vodom iz lavora

Svakog jutra izlijte na sebe lavor hladne vode (neka vam lavor stoji na balkonu). Praktikujte to redovno, po svakakvom vremenu i u bilo koje doba godine. Zahvaljujući tome, zaboravićete na sva hronična oboljenja i sezonske prehlade. Naravno, kalite se postepeno: ujutro se tuširajte prohladnom vodom, kojoj ćete postepeno snižavati temperaturu.

Kad se naviknete na ledenu vodu, pređite na „spoljašnje“ tretmane. Napunite lavor vodom i polivajte se na svježem vazduhu. Važno je da iz cuga prospete ledenu vodu na tijelo. Potom se dobro istrljajte frotirskim peškirom. Ovaj će vas postupak okrepiti i napuniti pozitivnom energijom.

Spavanje kraj otvorenog prozora

Kad se naviknete da spavate kraj otvorenog prozora, prestaćete da se razboljevate od prehlade i gripa. Kaljenje u snu veoma je popularno u Rusiji, gdje mještani spavaju na niskim temperaturama, a čak ni zimi ne uključuju grijanje u spavaćoj sobi. Ne zaboravite da je centralno grijanje najveći neprijatelj imuniteta.

U zavisnosti od vremena, ostavite prozor otvoren i po noći (odškrinite ga ukoliko je napolju mraz, a širom ga otvorite kad je lijepo vrijeme). Ujutro kada se probudite – zatvorite prozor i uradite vježbe. To će vam pomoći da se brzo zagrijete i oraspoložiti vas za predstojeći dan.

Svake večeri banjajte noge u hladnoj vodi

Čuveni moskovski specijalista za kineziterapiju, doktor Sergej Bubnovskij – preporučuje jednostavan metod za jačanje imuniteta: svako veče, poslije napornog radnog dana, sipajte u lavor deset-petnaest centimetara potpuno hladne vode. Nikako ne dodajite toplu vodu! Bosi tapkajte stopalima po ledenoj vodi 15 sekundi! Potom izađite i obrišite noge grubim frotirnim peškirom pa obujte vunene čarape.

Praktikujte ovo svako veče – i znatno ćete ojačati imunitet. U slučaju da vas obori grip, ponavljajte ovaj postupak svka četiri sata. Ne plašite se da ćete pogoršati stanje, naprotiv – ovakvim kaljenjem organizma ojačaćete imunitet i brzo ozdraviti.

error: Content is protected !!