Imale ste toliko menstruacija u životu, ali ove činjenice o ciklusu niko vam nije rekao!

Većina žena nije zabrinuta kada je riječ o intimnom zdravlju, prepuštajući stvar ginekolozima, ili u najgorem slučaju – majci prirodi. No, postoje činjenice o menstrualnom ciklusu koje ne bi trebalo da zaobiđete, a koje vam vaš ljekar neće saopštiti, jer računa da ih već znate.

No, zapravo surova je istina da čak ni poslije toliko menstruacija, žene i dalje ne znaju sve! Dakle, evo šta se sve odvija tamo dole za vremen “onih” dana.

Možete da spriječite ili bar ublažite PMS

Vjerujemo da jedva izlazite na kraj sa groznim predmenstrualnim simptoma, počev od glavobolje, preko natečenih grudi i naduvenog stomaka, pa sve do pojačane osjetljivosti i užasne nervoze. Ali, veliki broj istraživanja potvrdio je da povećani unos kalcijuma i vitamina D i te kako može da smanji rizik od ovakvih simptoma. Takođe, ishrana je bitan faktor – svjež sok od pomorandže i nemasni mliječni proizvodi pomoći će vam da izađete na kraj sa PMS-om.

Neredovni ciklusi možda zapravo i nisu neredovni

Jednostavno je – neke pripadnice ljepšeg pola ne ovuliraju redovno, i zato im ciklusi nisu redovni. Ako još uvijek niste sigurne šta znači redovan ciklus – od 25 do 35 dana od početka krvarenja pa do narednog. Dakle, neredovan ciklus nije onaj koji varira nekoliko dana gore-dole, prenosi Blic.

Kraći menstrualni ciklusi mogu da ukazuju na anemiju

Ako vam se ciklus ponavlja na svakih 15 ili 20 dana i prati ga obilno krvarenje, to može da bude znak za uzbunu – možda je u pitanju samo nedostatak gvožđa, ali se možda radi i o miomu. Žene gube 50-60 ml krvi tokom menstruacija, što je kod zdrave žene prihvatljivo, ali ako cikluse imate više nego što je to normalno, morate obratiti pažnju. Posjetite ljekara.

Oprez sa gubitkom masnoće, može da dovede i do izostanka menstruacije

Ako je vaš indeks tjelesne mase drastično nizak, tijelo počinje da radi kao “sistem za preživljavanje”, a samim tim neizostavno će doći i do izostanka menstruacije. Još jedan razlog da se hranite uravnoteženo i izbjegavate restriktivne dijete.

Zabluda je da su u vam PMS-u potrebni slatkiši

Pojačana želja za slatkišima odigrava se samo u vašoj glavi i na psihičkom nivou, naše tijelo zapravo nema nikakvu posebnu želju u danima PMS-a u odnosu na bilo koji drugi dan. Tako bar tvrde naučnici!

Komentari

komentara

error: Content is protected !!