HRANOM OTJERAJTE DEPRESIJU!

Ne propuštajte doručak i ne zamjenjujte ga kafom. Ujutro treba pojesti porciju muslija sa mlijekom, jogurt, voće ili sendvič s komadićem ćuretine ili sirom. Bolje je jesti pet ili šest puta dnevno u malim porcijama nego imati tri obilna obroka

Ukoliko emocionalni poremećaj znatno remeti vaš život, nemate snage da radite, s teškom mukom ispunjavate svakodnevne obaveze, nemate želju ni za čim, javljaju vam se misli kako vam je život besmislen – tada je potrebno obratiti se doktoru. To nije nikakva sramota ili tabu, i što je najvažnije – takvo stanje je moguće popraviti. Doktor će vam propisati adekvatne doze antidepresiva i biće vam bolje.

Međutim, u lakšim slučajevima pomoći će i pravilna ishrana. Hrana utiče na procese koji se dešavaju u mozgu, pa tako neke namirnice podižu raspoloženje, dok neke druge doprinose njegovom pogoršanju i suzbijanju pozitivnih emocija. Optimalno je jesti umjereno, podešavajući meni tako da s hranom dobijate sve supstance neophodne za poboljšanje raspoloženja. Evo nekih od njih:

 Jedite hranu koja sadrži triptofan

Triptofan je neophodan za proizvodnju serotonina, hormona sreće i zadovoljstva. Triptofan se nalazi u žutim sirevima, orasima i bademima, piletini i ćuretini, crvenom kavijaru. Najviše se usvaja u prisustvu ugljenih hidrata, zato je preporučljivo ćuretinu ili sir jesti s kriškom hljeba od cijelog zrna žitarica.

Može se poslužiti sir sa svježim i suhim voćem. Koštunjavo voćemože se dodati običnoj porciji muslija ili jogurtu, posebno zato što mliječni protein sam po sebi ima umirujuće dejstvo.

  Važnost vitamina

Vitamini grupe B regulišu rad nervnog sistema, a uslijed njihovog deficita brže se umaramo, postajemo tužni i razdražljivi. Osim toga, zbog nedostatka ovog vitamina strada koža – postaje suha, peruta se i ljušti, na ustima se pojavljuju ranice, što još dodatno kvari raspoloženje. Najviše vitamina grupe B nalazi se u hljebu od cijelog zrna, smeđoj riži, ječmu, heljdi.

Neki od ovih vitamina nalaze se samo u mesu. To su prije svega vitamin B12-najvažniji vitamin antidepresiv. Njime obiluju govedina, piletina, goveđa jetra, ali i žumance jajeta.

Vitaminom B6 bogate su banane, avokado, losos, pileći file, ovsena kaša, i tamnozeleno povrće.

 Kafa nije doručak

Ishrana bez reda, preskakanje obroka, gladovanje ili obrnuto – prejedanje, izazivaju apatiju, osjećaj umora, slabost i razdražljivost. Pa, evo još nekoliko savjeta:

Ne propuštajte doručak i ne zamjenjujte ga kafom. Ujutro treba pojesti porciju muslija sa mlijekom, jogurt, voće ili sendvič s komadićem ćuretine ili sirom. Bolje je jesti pet ili šest puta dnevno u malim porcijama nego imati tri obilna obroka.

Pijte najmanje litar i po čiste vode dnevno, jer čak i minimalna dehidratacija čini čovjeka bezvoljnim i umornim. Neophodno je češće biti na čistom vazduhu i upijati zrake sunca. Iako se cjelokupno liječenje ozbiljne depresije ne može biti zasnovano samo na primjeni gore navedenih savjeta, neophodna je psihoterapija a možda i primjena lijekova.

Međutim, korekcija ishrane može pomoći da se izborite s problemom znatno brže.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!