HRANA ZA SREĆU: JEDU SE LEĆA, SRDELA, KUPUS, BANANA I BROKULA

Ljudi koji biraju slatkiše umjesto svježeg voća i povrća ne priskrbljuju organizmu vitalne antioksidanse, koji štite od depresije. Te namirnice zapravo su glavno gorivo za mozak

Teško je odoljeti brzoj hrani, koja često mami izgledom, mirisom i okusom. Osim što deblja, brza hrana ima još jednu veliku manu. To su transmasti, glavni krivac za probleme s kolesterolom, srcem, ali i depresijom.

Industrijske transmasne kiseline odavno prati loš glas jer se vješto skrivaju u mnogim proizvodima – od namaza, umaka, grickalica, pekarskih proizvoda pa do sladoleda. Znanstvenici su dokazali da nezdrava hrana može pružiti trenutno zadovoljstvo i “utjehu” ali na duge staze ostaju samo loše posljedice.

Tajna je u tome da ljudi koji biraju slatkiše umjesto svježeg voća i povrća ne priskrbljuju organizmu vitalne antioksidanse, koji štite od depresije. Te namirnice zapravo su glavno gorivo za mozak i organizam, a najviše se ističu proteini.

Orašasti plodovi, perad i jaja pridonose unosu triptofana, koji se pretvara u serotonin, hormon kojemu možemo zahvaliti dobro raspoloženje. Potpuno isti posao pretvorbe triptofana u serotonin obavlja i vitamin B6, ali uz to pomaže u boljem radu mozga i živčanog sustava. Nalazimo ga u banani, paprici, cvjetači, kupusu ili brokuli.

Osmijehu od uha do uha pridonosi redovit unos esencijalnih vitamina i minerala. Jedan od njih je magnezij, a skriva se u bademima, suncokretovim sjemenkama i špinatu. Magnezij je odličan saveznik kod problema sa spavanjem, što je također korisno ljudima koji se bore s depresijom. A omega-3 masne kiseline najčešće se povezuju s borbom protiv depresije. Skuša, losos i srdele glavni su izvor dobrih masti.

Zamjena za šećere

Jedna jabuka na dan doista tjera doktora van jer sadrži 4 grama vlakana, 159 mg kalija, 8 mg vitamina C i tek 81 kaloriju.

Cjelovite žitarice

Tri četvrtine šalice pahuljica od cjelovitih žitarica ima oko 800 mikrograma folata, vitamina B skupine koji nedostaje mnogim ljudima koji pate od depresije.

Naglo debljanje

Depresija i debljanje su povezani. Anksiozni ljudi često utjehu traže u brzoj hrani ili šećerima, što dodatno pogoršava raspoloženje jer je utjeha samo trenutna.

Pojačava depresiju

Nekoliko rundi alkohola može podignuti raspoloženje, ali dugoročno ostavlja bezvoljnost, umor, pa i tromost i mamurluk.

Preskakanje obroka

Usporava metabolizam, potiče glad, a time i loše raspoloženje te u konačnici višak kilograma.

Oprezno

Pretjerivanje s kavom vodi do drhtavice, problema s koncentracijom i spavanjem.

Čuvajte mozak

Bez vitamina i minerala iz voća, povrća i mahunarki mozak teže radi, što kod ljudi izaziva osjećaj bezvoljnost.

Ulja za pet

Riblje ulje osobito pozitivno djeluje na mozak pa se omega-3 masne kiseline preporučuju kod depresije. Dobre kiseline izvucite iz skuše, srdele i lososa.

Funkcionalna hrana

Brokula obiluje folnom kiselinom koja podiže razinu serotonina u mozgu. Sadrže je i leća, grah, šparoge te blitva

Vitamin D

Ublažava simptome depresije, a skriva se u mliječnim proizvodima i žitaricama.

Proteini

Hrana bogata proteinima potiče proizvodnju hormona sreće. Na tanjur ubacite jaja, sirutku i perad.

Čarolija

Čaj od matičnjaka navečer umiruje živce. Tajni sastojak tih biljaka je flavonoid koji nas opušta.

Stres

Stres ubrzava pumpanje srca istovremeno izazivajući stezanje žila i dotok krvi u srce, što povećava rizik za poremećaje u radu srca, poput aritmije.

Orašidi

Mahunarke, orašasti plodovi i voće i povrće bogati su omega-3 masnim kiselinama, vitaminima i mineralima te podižu raspoloženje i tjeraju depresiju.

 

error: Content is protected !!