HRANA, SOKOVI, VOĆE, POVRĆE I ETERIČNA ULJA KOJA DOVODE HORMONE U RED

21 dan poslije ciklusa nastupa lutealna faza – zelene biljke i žitarice i tada progesteron i estrogen “divljaju”, pa možete imati veoma snažne oscilacije raspoloženja. Zato birajte namirnice bogate vitaminom B, koji će podstaći proizvodnju serotonina. Preporučuje se što više zelenog povrća, kinoa i heljda, te žitarice

Ženski organizam tokom mjesec dana pretrpi prilično velike promjene. Oscilacije su naročito primjetne u hormonskom statusu, mijenja se sastav i gubi se krv. Tatjana Jevđović, holistički terapeut, kaže za portal “Super žena” i da značajna pomoć damama u „onim danima“mogu biti i eterična ulja.

Nedelju dana poslije ciklusa počinje režim “obnove organizma”. Započnite ovaj program prvog dana od prestanka krvarenja, a svaka faza neka traje sedam dana”, savjetuje Alisa Viti, funkcionalni nutricionista i autor knjige “Ženski kôd”.

Ovo je njen plan ishrane:

7 dana poslije ciklusa folikularna faza – svježa i fermentisana hrana

Nivo estrogena u ovom periodu raste. Zato su najbolji izbor brokoli, kiseli kupus, pasulj.

14 dana poslije ciklusa faza ovulacije – cijeđeni sokovi i svježe povrće

Hrana bogata vlaknima i antioksidantima pomoći će da se nivo estrogena dovede u red. Navalite na svježe voće i povrće, cijedite sveže sokove. Uvrstite kelj što više u ovoj fazi.

21 dan poslije ciklusa lutealna faza – zelene biljke i žitarice

Sada i progesterone i estrogen “divljaju”, pa možete imati veoma snažne oscilacije raspoloženja. Zato birajte namirnice bogate vitaminom B, koji će podstaći proizvodnju serotonina. Preporučuju se kinoa i heljda, žitarice koje mogu da odigraju ključnu ulogu u ovom periodu. Na meni uvrstite i što više zelenog povrća.

28. dan i menstrualna faza – kvalitetne masti i svježe povrće

Nivo hormona se vraća u normalu. Na vašem meniju neka budu namirnice kao što su losos, avokado, one će raspoloženje držati “pod kontrolom”. Takođe, pripremajte obroke sa mladim krompirom, bundevom, mrkvu i boraniju.

S druge strane, Tatjana Jevđović, holistički terapeut, objašnjava da, osim ishrane, dodatna pomoć mogu biti i eterična ulja. Savjetuje da ih koristite i tokom ciklusa, ali i tokom “običnih dana”, pažljivo, a najbolje u lampama za aromaterapiju ili masažnim uljima i kremama.

“Svakoj ženi ne prija isto ulje, ali recimo svima savjetujem ulje čempresa kod obilnih krvarenja. Efekat poboljšanja postići ćete i eteričnim uljem germanijuma ili biljke neroli, koja je u stvari gorka pomorandža. Nema sumnje da ova ulja pomažu, samo je važno da se ne nanose direktno na kožu”, objašnjava Jevđović.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!