Hrana koju preporučuju nutricionisti: Pasulj, narandže, bundeva…

Zamislite “superhranu”, ne lijek već hranu, koja ima moć da vam pomogne da snizite holesterol, umanjite rizik od srčanih bolesti ili kancera i, kao bonus – da vam popravi raspoloženje. Da li smo pomenuli da nema neželjenih efekata? Pitate se o čemu je riječ, a najbolje od svega je – takvu hranu možete nabaviti upravo sada, u lokalnom supermarketu.

Vodeći američki nutricionisti kažu: “Uticaj koji način ishrane ima na sadašnje i buduće stanje vašeg organizma je nevjerovatan. I ljudi koji su zdravi uvijek se, zahvaljujući brizi o ishrani, mogu osjećati još bolje. Bolovi se mogu ublažiti ili eliminisati čak za 50% ako vodite računa o hrani.”

Nije vam potrebna specifična hrana za razne potrebe. Prema američkim stručnjacima, zdrav način ishrane podrazumijeva kombinovanje “supernamirnica” koje pomažu da održite odgovarajuću težinu, da se štitite od bolesti i živite duže. Tim namirnicama zajedničko je sljedeće: sve spadaju u prirodnu (hemijski neobrađenu) hranu.
Superhrana
 pasulj
 borovnice
 brokoli
 ovas
 narandže
 bundeva
 losos
 soja
 spanać
 čaj (zeleni ili crni)
 krompiri
 ćureće meso
 jogurt

Da razmotrimo malo podrobnije neke od njih.
Borovnice – američki nutricionisti svrstali su ih u superhranu zato što sadrže puno antioksidanata, kao i kalijuma i vitamina C.

Ribe bogate omegom-3 – prije svega losos, a potom haringe, sardine i dr. Sve ove namirnice pozitivno utiču na organizam u borbi protiv mnogih bolesti. Treba ih imati na jelovniku dva do tri puta sedmično. Sem u ribama, omega-3 se može naći i u jajima i orasima. Najveća zasluga ovog elementa ishrane jeste u tome što pomaže u smanjenju holesterola u organizmu.

Soja – ova biljka takođe je bitna, ako vam je neophodno da smanjite nivo holesterola. U tom smislu neće biti od pomoći soja-sos (on utiče samo na ukus), ali hoće tofu – sir od soje, mlijeko od soje i slično.

Vlakna – namirnice koje smo svrstali u superhranu zahvaljujući tome što su bogate vlaknima su: žitarice, pasulj, voće i povrće. Sve je najbolje unositi svježe.

Čaj – novije japansko istraživanje pokazalo je da ljudi koji redovno piju zeleni čaj imaju niži nivo holesterola od onih koji to ne čine.
Crna čokolada – jedina vrsta čokolade koju su stručnjaci ubrojali u “superhranu” je tamna čokolada. Ona sadrži antioksidante i pomaže u snižavanju krvnog pritiska.
Napravite svoju kombinaciju “superhrane”!

Komentari

komentara

error: Content is protected !!