Hrana kao lijek: NAMIRNICE KOJE POMAŽU KOD MIGRENE

Bez obzira na to od kakve vrste glavobolje patite, hrana vam može pomoći da ublažite ovaj simptom, a pojedine namirnice djeluju i kao preventiva kod osoba koje su sklone migrenskoj glavobolji

Dok nekome spisak simptoma koji uključuje osjećaj lupanja u glavi, preosjetljivost na svjetlost, mirise, zvukove i intenzivnu mučninu zvuči kao scenario horor filma, za nekoga je to dobro poznata stvarnost koju sa sobom nose migrene.

Mnogi pribegavaju lijekovima, mnogi koji su u prilici ostanu u krevetu dok migrena ne prođe, a stručnjaci kažu da bi se prije svega trebalo okrenuti mudrijem izboru namirnica.

“Hrana je prvi lijek – kaže dr Vin Braun iz Bolnice Wake Forest Baptist Health u Sjevernoj Karolini. Evo šta treba da jedete kako bi se oslobodili migrene:

Banane
Ako osjećate da počinje napad migrene ili hipoglikemija, umjesto prerađene hrane poput slatkiša, bolja je ideja okrenuti se bananama, vjeruju stručnjaci. Njihova tajna je u tome što brzo pružaju obilje energije i sadrže dosta magnezijuma, koji djeluje blagotvorno kod ljudi koje muči glavobolja. Pored toga, čak 74 odsto banane čini voda, pa je ona sjajna i za hidrataciju organizma.

Sjemenke
S obzirom na to da je manjak magnezijuma jedan od najčešćih nutritivnih izazivača tzv. klaster glavobolja, nadoknada ovog minerala je obavezna, a on se u ogromnoj mjeri može naći čia semenkama, sjemenu bundeve i lana. Pored toga, bundevine sjemenke obiluju vlaknima, koje sprječavaju konstipaciju koja ponekad prati migrenu.

Biljni čajevi
Uz to što čaj hidrira, ako pažljivo birate biljku možete ublažiti simptome migrene. Recimo, nana je poznata po olakšanju pritiska u predjelu sinusa, što je čest simptom sinusne glavobolje, a čaj od nane pomoći će i kada se inhalira i kada se pije. Jedno istraživanje čiji su rezultati 2019. godine objavljeni u naučnom listu “Međunarodni žurnal preventivne medicine” pokazalo je da je ukapavanje samo jedne kapi razblaženog ulja peperminta u nos dovoljno da se intenzitet migrenske glavobolje smanji za 42 odsto. Uz to, postoje dokazi da je čaj od đumbira efikasan u tretiranju tenzione glavobolje.

Čokolada
Ukoliko vas glava boli jer smanjujete ili potpuno izbacujete kafu, jedite više čokolade.
Kompanija ConsumerLab sprovela je nezavisno istraživanje u kojem je utvrđeno da većina tamnih čokolada u oko 45 grama ima 40-50 mg kofeina, koliko i šolja zelenog čaja ili pola šolje kafe. Uz to, crna čokolada je bogat izvor magnezijuma.

Pečurke
U pojedinim slučajevima, do glavobolje dolazi kod slabije apsorpcije u crijevima, pri čemu može da pomogne riboflavin, poznat još kao vitamin B2. Njega najviše ima u pečurkama, potom u koštunjavom voću, kinoi i jajima, a on djeluje i kao prevencija glavobolja povezanih s migrenom.