Hipnoterapija i podsvijest uma: Najefikasnija metoda za promjenu uvjerenja ili navika!

Po analizama „American Health Magazin-a“,  hipnoterapija je ubjedljivo najefikasnija metoda liječenja emocionalnih poremećaja, a kada se radi o anksiozno-depresivnim poremećajima, fobijama, paničnim poremećajima, kada imate problema u ishrani (gojaznost), kada ste ovisni o pušenju, alkoholu i internetu.

 

Za aura.ba piše dr. Vahida Djedović: psihoterapeut i književnica ([email protected])

Dok zavaljeni u fotelji čitate ovaj članak, svaka riječ vam zvuči drugačije, zanimljivije…  Zanemarujete ono što vas okružuje, opuštate se i prepušate čudesnim mogućnostima riječi, mašte i vašeg podsvjesnog uma – hipnoterapije.

Da bih vam najbolje objasnila kako djeluje hinoterapija, ispričat ću vam jedan eksperiment, koji je sproveo psiholog Seligman na psima.

Za eksperiment su konstruisana dva tipa kaveza za pse u kojima su psi dobivali elektrošokove. To je bezopasno, ali vrlo neugodno iskustvo koje pas pokušava izbjeći pod svaku cijenu . Jedna vrsta kaveza bila je napravljena tako da psi te elektrošokove nikako nisu mogli izbjeći, bez obzira što poduzimali.

Drugi tip kaveza bio je takav da su psi mogli pronaći dio kaveza u kojem nije bilo elektrošokova. Psi su bili podijeljeni u dvije skupine. Jedna skupina je stalno dobijala neizbježive elektrošokove, dok je druga bila u kavezu gdje  su se elektrošokovi mogli izbjeći. Tako su jedni naučili da u neugodnoj situaciji ne mogu ništa poduzeti i da su bespomoćni (naučena bespomoćnost), dok su drugi naučili da mogu promijeniti neugodnu situaciju  ako nešto poduzmu.

Naučena bespomoćnost

Nakon toga sproveden je drugi dio eksperimenta. Ovaj put svi su psi stavljani u isti tip kaveza u kojem se elektrošok mogao izbjeći preskakanjem jedne prepreke. Seligman je uočio da su psi iz druge skupine vrlo brzo otkrili kako izbjeći elektrošokove. Oni su bjesomučno trčali po kavezu dok slučajno nisu otkrili da treba preskočiti prepreku. Nakon toga svaki put im je trebalo sve manje vremena dok konačno nisu bez problema izbjegavali svaki elektrošok.

Psi iz prve skupine prenijeli su svoju naučenu bespomoćnost i u novu situaciju. U početku bi i oni trčali, no ubrzo bi odustali, legli na pod i počeli cviliti. Negativna očekivanja potpuno su blokirala njihovo ponašanje. Eksperimentator im je pokušao pomoći i domamiti ih na drugu stranu prepreke hranom, ali ništa nije pomoglo. Takvo ponašanje pokazivale su dvije trećine od ukupnog broja pasa u ovoj situaciji.

Nakon toga, sličan eksperiment je sproveden i sa ljudima, samo su ljudima puštali neugodne zvukove. Pokazalo se da ljudi, baš kao i psi, isto reaguju u datim situacijama.

Ako smo kao djeca često dobijali poruke da ne vrijedimo, da naše mišljenje nije važno, ako nas nisu poštovali, mi ćemo izgraditi sličan odnos prema sebi i kada se nađemo u određenim kriznim situacijama, često ćemo se prepustiti osjećaju bespomoćnosti i bezvrijednosti i zapasti u depresivno stanje. Također, svako drugo naučeno ponašanje koje je štetno za nas, remeti naš svakodnevni život. Naučeno ponašanje je sve ono što smo naučili obrazovanjem, iskustvom i poticajem okoline.  Izvor ponašanja krije se u svjesnosti, odnosno svijesti. Međutim, ljudska svijest nije uvijek svjesna, budna. Tako smo naučili raditi neke stvari i to smo smjestili u podsvijest, na primjer, kada vozimo auto određeno vrijeme, nismo svjesni da mijenjamo brzinu, kada vozimo bicikl, nismo svjesni da održavamo ravnotežu, kada peglamo, nismo svjeni da smo isključili peglu, kad imamo razne strahove i fobije, nismo svjesni da nam se ništa neće dogoditi, nego po naučenom ponašanju bježimo u sklonište, u svoje sigurno mjesto.

Šta otkriva pijanstvo, san i hipnoza

Podsvijest je srednja faza između svijesti i nesvijesti i najčešće se otkriva u snu, pijanstvu, velikom ushićenju, ali i u hipnozi.

Dakle, hipnoterapija je spoj hipnoze i terapije i jedna od najefikasnijih metoda za promjenu vaših uvjerenja ili navika. Na primjer, uvjerenje da ste u određenoj situaciji svoga života bespomoćni, uvjerenje da morate otići na sigurno mjesto kada vam zalupa srce, uvjerenje da ćete umrijeti ako…

Ako definišemo ponašanje kao vladanje nad sobom i svojim djelovanjima, hipnoterapija vas uči ispravnom ponašanju.  Hipnoterapet vas dovede u takozvano Alfa stanje (kad niste budni, ali i ne spavate), ima jasno određenu ciljanu terapiju, a usmjerena je na komunikaciju s vašim podsvjesnim umom, u kojem se najcešće nalazi uzrok emocionalnih poremećaja. Po analizama „American Health Magazin-a“,  hipnoterapija je ubjedljivo najefikasnija metoda liječenja emocionalnih poremećaja, a kada se radi o anksiozno-depresivnim poremećajima, fobijama, paničnim poremećajima, kada imate problema u ishrani (gojaznost), kada ste ovisni o pušenju, alkoholu i internetu.

Na primjer, tretman bolesti ovisnosti drugim terapijskim modalitetima može trajate od nekoliko mjeseci do nekoliko godina, a hipnoterapijom prestajete pušiti, piti ili biti stalno online za desetak seansi. Sve ovisnosti su posljedica nekog dubljeg problema. Na primjer, osamnaestogodišnjak dolazi sa simptomima stomačnih i crijevnih problema. Nakon dvije seanse ispostavlja se da su ovi simptomi razvijeni kako ne bi morao izlaziti iz kuće, a sve da može biti online. Online želi biti zato što ima nisko samopoštovanje i samopouzdanje, a utjehu nalazi u virtuelnom svijetu. Za sedam seansi mogao je da izlazi i da živi normalno. Internet ovisnost je trenutno najrasprostranjenija ovisnost, a hipnoterapija se pokazala kao najefikasnija metoda za njeno otklanjaje.

Svaki hipnoterapeut, nakon razgovora, priprema sugestije. Sugestije su, uglavnom napisane na osnovu vaših unutrašnjih želja. Kada vas hipnoterapet dovede u Alfa stanje, već pripremljenim sugestijama reprogramira naučeno ponašanje, loše navike ili misli, a stvara nove u skladu sa vašim željama.

Sada udahnite duboko i zamislite da se nalazite na vrhu širokih lijepih stepenica sa velikim prekrasnim gelenderima… To su vaše specijalne stepenice.  Za nekoliko trenutaka krenućemo stepenicama na dolje… u samo vaše utočište harmonije i mira. I, krećemo…. Zakoračujete vašom lijevom nogom…. Brojim unazad, od deset, dakle od stepenice na kojoj se trenutno nalazite. Kada dođemo do nule, sišli ste sa stepenica u vaše utočište sigurnosti i mira… Tada možete otvoriti oči. Počinjem:

Deset…

(aura.ba)