HIBERNACIJSKA DIJETA: MRŠAVITE DOK SPAVATE!

Autori tvrde kako se hibernacijskom dijetom, uz pomoć kašičice-dvije meda prije spavanja, zdrave prehrane i vježbi otpora, može tijelo vratiti u prirodnu ravnotežu, iskoristiti vlastiti prirodni tjelesni sistem za oporavak i zaustaviti krug loše biologije koja može uzrokovati pretilost. Temeljni moto ove dijete je kako možemo smršaviti dok spavamo, kako korištenjem vlastitog tijela možemo sačuvati zdravlje i postati vitki.

Mike McInnes, jedan od autora je farmaceut i stručnjak za prehranu sportista, deset je godina istraživao i dopunjavao svoje znanje o biologiji i funkciji jetre, što je temelj hibernacijske dijete. Stuart McInnes je utemeljitelj Edinburškog festivala nauke o sportu, istraživao je kako metabolizam jetre djeluje na kontrolu apetita.
Mclnnes je potvrdio cilj hibernacijske dijete, a on je uspostaviti zdrav način života i povećati fizičke sposobnosti, a ne samo izgubiti višak kilograma. Ovom dijetom, možemo ublažiti stres i riješiti se depresije, te svoje tijelo navesti da radi za nas, čak i dok spavamo.

Mršaviti u snu, tvrde autori, nije ni ludost ni nemoguća misija, to ne samo da je moguće nego se otkrivaju i novi izvori energije za koje nismo ni znali da ih imamo, budimo se osvježeni i spremni za dnevne obaveze, poboljšava se ten i koža lica, koristi od hibernacijske dijete imaju kosa, nokti, unutrašnji  kao organi, kao i raspoloženje. Tvrde isto tako da hibernacijska dijeta pomaže da se osjećamo bolje na poslu i u slobodno vrijeme, a poboljšat će se i seksualni život.Hibernacijska dijeta drukčija je od ostalih jer se temelji na našoj biologiji, tj. koristi se sam naš organizam.

Uz pomoć hibernacijske dijete svoje tijelo možemo nagovoriti da troši masti dok spavamo, tako da se probudimo ne samo mršaviji i u boljoj formi nego i zdraviji, za ljude je to kao zimski san za medvjede, treba iskoristiti prva četiri sata sna, tzv. sporovalni san, kad se spava najdublje i kad je noćni sistav oporavka najzaposleniji. Ako se iskoriste prednosti sporovalnog sna, sistemi za oporavak bolje funkcionišu, ubrzava se metabolizam i brže troše masti, smanjuje se lučenje hormona stresa i bolje se spava. Mclnnesi tvrde kako se sve to može postići zahvaljujući medu, zdravoj prehrani, snu, hormonima i herojskom otporu. Med, jedna od najstarijih namirnica koje poznajemo, važan je za hibernacijsku dijetu jer se njegove molekule sastoje od jednakih dijelova glukoze i fruktoze, a to je bitno jer fruktoza najprije mora osloboditi životno važne zalihe iz jetre kako bi ih mozak mogao iskoristiti.

Zdrava prehrana ne svodi se na isključivanje cijelih skupina namirnica, nego je važno jesti dobro uravnoteženu mješavinu zdrave hrane koja pruža potrebne hranjive sastojke, a ne opterećuje naš organizam nepotrebnim dodacima. Što se hibernacije tiče, mi ne spavamo zimski san kao neke životinje, ali činimo otprilike isto dok spavamo, odnosno, trebali bismo za to vrijeme koristiti uskladištene masne zalihe, ali to ne činimo. A hibernacijska dijeta može nas naučiti i kako izbjeći lučenje hormona čije nas djelovanje iscrpljuje, tako da pripazimo da ne ostanemo bez životno važnog goriva tijekom noći. Što se vježbanja tiče, ne radi se o iscrpljivanju u teretani ili nečem sličnom, nego o nekim vježbama otpora, odnosno snage koje aktiviraju lučenje hormona za oporavak tijekom sporovalnog sna.

Smisao vježbi otpora je da uz pomoć svojih mišića pružamo neku vrstu otpora, to može biti nešto jednostavno poput podizanja ili spuštanja tegova od pola kilograma ili jednog kilograma u svakoj ruci. Idealno bi bilo tri puta sedmično po 15 do 30 minuta. Ali, čak i oni koji ne vježbaju mogu smršaviti, sporije nego s vježbanjem, ali svjedno će se, tvrde autori, osjećati zdravije i biti u boljoj formi.

Hibernacijska dijeta, tvrde autori knjige, temelji se na zdravom razumu i našoj biologiji, nema izgladnjivanja, iscrpljivanja na traci za trčanje, loše probave, nema lišavanja hrane u kojoj se uživa. Prije spavanja treba uzeti kašičicu ili dvije meda, koji se može konzumirati u toploj vodi, s limunom, u šolji čaja od metvice ili kamilice, može ga se staviti na kreker ili krišku tosta, u frapeu ili u čašu običnog nemasnog jogurta.

(health.com/aura.ba)

Komentari

komentara