GLJIVE SU LIJEK I AFRODIZIJAK

Smatra se da postoji oko 50.000 različitih vrsta gljiva, a približno je 200 vrsta jestivo. Iako se gljive često smatraju povrćem, te se i pripremaju kao povrće, one su zapravo poseban oblik živih organizama koji nema korijenje, lišće, cvijeće ili sjemenke

Osim što su bogate bjelančevinama, gljive su dobar izvor prehrambenih vlakana koja ometaju apsorpciju masti i pomažu pri procesu gubitka suvišnih kilograma. Sadrže i vitamine, minerale i druge tvari koje jačaju imunitet, štite zdravlje kardiovaskularnog sistema i sprečavaju osteoporozu.

Još od davnih vremena ljudi su vjerovali da gljive posjeduju posebne moći. Egipćani su vjerovali da osiguravaju besmrtnost, a budući da su samo faraoni bili vrijedni ovakvih darova, običnim ljudima nije bilo dopušteno dirati, a kamoli jesti gljive.
Čovjek se od davnina bavio sakupljanjem gljiva za jelo. U drevnoj kineskoj civilizaciji i kulturi gljive su cijenjene već 7000 godina, a i starim Rimljanima bila su poznata razna jela od gljiva. U Japanu i ostalim azijskim zemljama gljive se koriste u prehrani i liječenju hiljadama godina, a u posljednje vrijeme učestalo se koriste u tretmanu osoba oboljelih od različitih vrsta malignih bolesti.

 Vitaminsko blago
Gljive u prosjeku sadrže više bjalančevina od ostalog povrća, a istovremeno su niskokalorične, iako njihova energetska vrijednost varira zavisno o vrsti. Također sadrže vitamine B1, B2, B3, B5, C, prehrambena vlakna i minerale (kalij, željezo, cink, selen, bakar, kalcij). Jedinstvene su biljne namirnice koje sadrže vitamin D te se stoga često preporučuju kao prevencija osteoporoze.
Dokazano je da pojedine vrste gljiva (vrganji, šampinjoni, tartufi, shiitake i sl.) izlučuju sastojke koji imaju antikarcinogeno djelovanje i tvari s antibiotičkim i imunostimulativnim djelovanjem.
Gljive su dobar izvor prehrambenih vlakana, posebno hitina za kojeg se vjeruje da ometa apsorpciju masti i pomaže pri procesu mršavljenja te beta – glukana koji jača imunološki sistem i štiti zdravlje kardiovaskularnog sistema. Gljive ne sadrže saharozu ni skrob pa su pogodna namirnica za osobe oboljele od dijabetesa.

 Najčešće vrste gljiva
Smatra se da postoji oko 50.000 različitih vrsta gljiva, a približno je 200 vrsta jestivo. Iako se gljive često smatraju povrćem, te se i pripremaju kao povrće, one su zapravo poseban oblik živih organizama koji nema korijenje, lišće, cvijeće ili sjemenke.
Bukovače je relativno lako uzgojiti zbog čega se češće nailazi na one iz uzgoja. Bukovače se vrlo ukusne gljive, bijelog, debelog i mekanog mesa te vrlo ugodnog mirisa. Bogate su bjelančevinama i mikronutrijentima, osobito vitaminom C te vitaminima B skupine (izuzev vitamina B12). Konzumacija bukovača se povezuje uz snažniji imunološki sistem.

Vrganj je najpoznatija šumska gljiva, a specifičan je po tome što mu meso ne potamni kada ga se razreže. Vrganj je, zbog svoje popularnosti među beračima divljih gljiva, poznat kao ”kralj divljih gljiva”. Ima dugu, mesnatu stabljiku i okruglu, konveksnu mesnatu kapicu. Zbog osebujne arome to je jedna od najcjenjenijih gljiva.

 Crni dijamanti
Shiitake ima dugu reputaciju ljekovite gljive pa i ne čudi da ju još od drevnih vremena smatraju ”eliksirom života”. Ima nisku energetsku vrijednost, a poput šampinjona obiluje bjelančevinama. Predstavljaju i dobar izvor vitamina B skupine.
Kulinarski su shiitake vrlo zahvalne gljive, a odlikuju se i brojnim povoljnim učincima na zdravlje. Naime, konzumacija te vrste gljiva povezuje se sa sniženom razinom holesterola i triglicerida u krvi.


Tartufi su poznati i kao crni dijamanti. To su vrste gljiva koje posjeduju specijalnu i jedinstvenu aromu, a rastu pod površinom zemlje. Osim što imaju djelovanje afrodizijaka, tartufi su bogati važnim mikronutrijentima poput fosfora, natrija, kalija, magnezija, kalcija, sumpora i željeza. Smatra se da tartufi podižu raspoloženje.
Mogu se pripremati svježi, osušeni, namočeni u maslinovo ulje ili samljeveni i osušeni. S obzirom na cijenu, pozitivna je činjenica da se u pripremi jela zbog svoje intenzivne arome koriste u malim količinama.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!