GLAVOBOLJE: Šta ih izaziva, kako ih liječiti

Loš je izbor da trpite bol u glavi misleći da će proći jer rijetko prolazi sam od sebe i ima tendenciju da bude sve jači i jači.

Dušica Ranđelović, osnivač i predsjednik Udruženja: “Zdrav život-zdrav stav”

Glavobolja može biti simptom različitih stanja organizma, ali u najvećem broju slučajeva je bezazlena i nije znak nekog ozbiljnog oboljenja. Prvo treba imati u vidu bitnu činjenicu da ona može biti i posljedica povišenog krvnog pritiska ili nekih drugih ozbiljnih neuroloških stanja organizma, kao i posljedica meteoropate odnosno bola pred promjenu vremena, ali ako znate da kod vas to nije slučaj, možemo zaključiti da je njen uzrok u lošim životnim navikama.

Što znači najčešće je posljedica nedostatka vode, stresa, nedostatka sna, neredovne ishrane …

To znači da treba da povećate unos vode. Voda ima ogromnu ulogu u funkcionisanju našeg organizma – ona ispira toksine iz vitalnih organa, pomaže eliminaciju celulita, prenosi hranjive materije do ćelija, potpomaže rad bubrega u procesu izbacivanja štetnih materija.

Ljudski mozak je čak 85% sastavljen od vode. Mi smo bukvalno voda. I energija ali o tome nekom drugom prilikom. Ukoliko se ne unosi dovoljna količina vode, rad nervnih ćelija je pod velikim opterećenjem, što kao jednu od poslkedica može da izazove pojavu glavobolje.

Pijte 2 litra vode dnevno

Ovo je potrebno da bi organizam održali zdravim i hidriranim. Time ćete pospješiti zdravlje svih organa, izliječićete glavobolje a i ako vam se jave možete biti sigurni da im uzrok nije nedovoljno vode.

Jedite pravilno

Užurbani način života današnjice nekada dovede do toga da, jednostavno, zaboravimo na sebe i vrijeme, te se većini od nas unošenje hrane svede na jedan ili dva obroka dnevno. E sad, na našim prostorima je u zadnje vrijeme buknula nova vrsta „dijete“ mada to nije dijeta nego način života a zove se „intermidating fasting“. Koristi se najviše kao dijeta jer u kratkom roku skida kilograme a svodi se na post od hrane, odnosno da počnete sa periodima kada ne jedete 8 sati dnevno do napredne verzije da ne jedete 20 sati dnevno a preostala 4 sata jedete.

E sad, post od unosa bilo kakve hrane je izuzetno koristan jer daje priliku vašem organizmu da se resetuje, da prevari i izbaci sve zaostatke, očisti sve ćelije i da se organizam odmori od konstantnog varenja i rada. Dakle fenomenalni benefiti. Vil Smit je nedavno izjavio kako nije jeo 10 dana ništa, sem unosa tečnosti naravno, i resetovao se da poslije toga nije više imao visok krvni pritisak. Naše tijelo jeste sposobno da se samo zacijeli ako mu damo prave uslove.

Evo šta kod toga u našim realnim uslovima ne valja: mi ne možemo, bar većina nas, da ležimo i imamo mali utrošak energije u toku dana. Nekima od nas treba izuzetna fizička izdržljivost a čak i ako imate neki sjedeći posao, opet imate druge obaveze gde vam treba energija.

Uhvatila sam sebe da se hranim po ovom principu nenamjerno, odnosno zbog obaveza nisam stizala da jedem redovno i kad je uveliko počelo da se priča o ovom načinu ishrane, počela sam da obraćam pažnju šta mi to donosi. Osjećala sam se poletnije definitivno, izgubila sam i par kg, a i primijetila sam da je dobro za moj organizam da ga „ispraznim“ od razne hrane pogotovo što sam unosila svašta oko ovih praznika, vremenom mi se smanjio i apetit.  S obzirom da inače pijem, sem vode, dosta čajeva i svježe cjeđenih sokova ovaj način mi apsolutno odgovara i dokle god je tako praktikovaću ga.

Međutim, s obzirom da sam testirala koliko mi najviše sati dnevno prija da ne unosim hranu- došla sam do broja od 14 sati. Sve preko toga (a jedan dan sam imala i fazu od ovih 20 sati nejela) mi je izazivalo glavobolje i poslije toga pretrpavanje hrane i naravno bol u stomaku. Dakle, ako primjenjujete ovaj metod, imajte na umu da će vam neredovni obroci izazivati glavobolje pa nađite mjeru prema tome.

Iako je nekada ne osjećamo na nama poznat način, glad je upravo ono što u velikom broju slučajeva uzrokuje glavobolju. Poželjno je da sa sobom uvijek nosite neku voćku kako biste spriječili organizam da vas “opominje” da ste preskočili obrok.

Imajte kvalitetan san

Nedostatak sna je isto jedan od glavnih uzroka glavobolje. Stoga predlažem da vam kvalitetan san bude na prvom mjestu, budući da od njega zavisi kako ćete se osjećati sutradan. Za početak, ugasite kompjuter i televizor u sobi u kojoj spavate. Sem toga, maknite mobilni i umjesto njega knjigu u ruke. Na nedavnom predavanju u Zagrebu gdje sam bila, čula sam stručnjaka za zdrav život kako kaže da se preko noći odvijaju čarolije za naše tijelo i da kvalitet sna zavisi i u koje vrijeme ćete leći. Najidealnije je oko 22h.

 Stres je takođe uzročnik

Stres je jedan od najvećih uzročnika glavobolje, zbog današnjeg načina života možda je trebao da bude i na prvom mjestu. Najidealnije je da pronađete načine kako da ga kontrolišete.  Pošto je to lakše reći nego uraditi, potrudite se da vremenom sebi napravite život koji vam neće izazivati toliku količinu stresa da izaziva glavobolju.

Emocionalno kažnjavanje

Još jedan čest način na koji možete da „zaradite“ glavobolju je emocionalno kažnjavanje. Svi ste čuli da emocije izazivaju različita stanja u tijelu pa tako za bol u glavi važi da ga izazivate sami sebi kada izaberete ili odlučite nešto što je u suprotnosti sa vašim osnovnim principima ili nešto za šta znate u dubini da nije dobro za vas pa tako imajući česte glavobolje sami sebe „kažnjavate“ za ono što ste uradili ili odlučili.

Organizam reaguje bez greške, samo treba da osvijestimo šta nam priča…Ovakvu vrstu glavobolje sam najčešće viđala kod žena koje su u nezadovoljavajućim vezama ili brakovima a iz raznoraznih razloga biraju da ostaju tu gdje su…

Najednostavnije rečeno, žene u globalu treba da shvate još od početka nekog odnosa – ako ne „cvjetaju“ u njemu to nije za njih. Ništa se vremenom ne mijenja, samo eskalira. To važi i za stvari koje vam se sviđaju naravno, pa vi birajte da u nekom odnosu „cvjetate“..

 Puno TV-a smeta

Prekomerno gledanje u ekran ili dugo čitanje, može izazvati glavobolju, pa ukoliko vaš posao zahtijeva ove radnje, potrudite se da napravite nekoliko pauza od 10-ak minuta u toku dana kada vam oči neće biti fokusirane na ekran ili tekst.

Prva pomoć kod glavobolje

Čaj od đumbira može da pomogne. Jednostavno se priprema. Dva do tri centimetra đumbirovog korijena oljuštiti i isjeckati. Ubaciti u vrelu vodu i ostaviti da odstoji nekoliko minuta. U zavisnosti od toga koliko jak čaj želite, ostavite ga kraće ili duže da odstoji. Za bolji efekat u njega možete nacijediti  limuna.

Ono što će vam sigurno pomoći da se riješite glavobolje je eterično ulje mente. Masirajte sljepoočnice njime i ubrzo ćete osjetiti olakšanje.

Masaža jeste jedna od najstarijih načina liječenja a masaža bolnog mjesta na glavi je opšte poznata. Ljudi i sami, intuitivno i nesvjesno, kad ih nešto boli primenju masažu trljanjem tog mjesta na tijelu. Ovo samo primijenite i vidjećete da će vam biti lakše.

Još jedna bitna stvar- loš je izbor da trpite bol u glavi misleći da će proći jer rijetko prolazi sam od sebe i ima tendenciju da bude sve jači i jači. Ako vam ne pomognu ovi prirodni načini, uzmite lijek protiv glavobolje, nekad je bolje i tako. A poslije utvrdite zbog kog razloga vam se javila pa krenite da rješavate uzrok.

Komentari

komentara