Fitnes trenerica Sanita Dizdarević savjetuje Aurine čitatelje: Ako želite da smršate, na ovih 5 namirnica zaboravite!

Ako želite da smršate i preoblikujete svoje tijelo, morate da obratite pažnju na nekoliko stvari: fokusirajte se na nutritivne sastojke i povećajte fizičku aktivnost. U slučaju da uprkos aktivnim vježbama i dalje niste zadovoljni rezultatima, vrijeme je da promijenite svoje navike u ishrani.

Nikad nije kasno početi sa procesom gubljenja težine, ne postoji pravi trenutak niti magični ponedjeljak od kojeg će to krenuti u boljem pravcu ili ubrzati vaš proces. Takve stvari ne postoje, jedina bitna stvar je to da trebate biti psihički spremni i odlučni – jer čim osjetite da ste spremni za jedan novi početak i preokret – onda je i vrijeme.

Većina ljudi očekuje da rezultat može doći preko noći, a to je nemoguće – niste se ugojili za jedan dan, isto tako nećete omršaviti. Upravo zbog toga dolazi do brzog odustajanja i vraćanja onim starim, lošim navikama. Glavni problem koji spiječava ljude da izađu kao pobjednici iz bitke sa kilogramima jeste njihova lijenost s kojom dolaze izgovori – a upravo ti izgovori su barijera koja stoji između osobe i uspješnog gubljenja kilograma. Izgovori poput toga da nemaju vremena, da je zdrava hrana skupa, da zdrava hrana nije praktična su samo utjeha za lijene ljude kojima je teško da se pokrenu – kaže Sanita

Dizdarević, profesionalni fitnes trener.

Sanita je poznato i cijenjeno ime u svijetu sporta i fitnesa. Ova duhom izuzetno pozitivna Bišćanka i sama je svojevremeno bitke vodila s viškom kilograma. Danas je uvažen fitnes trener uz čiju su pomoć mnogi došli do željenog izgleda.
Aurine čitatelje je ovog puta savjetovala o namirnicama koje treba izbjegavati ako žele smršati. Jer, samo vježbanje nije dovoljno u procesu zdravog gubitka kilograma.

Evo koje namirnice bi trebalo da zaobilazite u širokom luku.

Rafinirani šećer
– Prva stvar koju kažem svojim klijentima je da iz svoje ishrane izbace rafinirani šećer. On se krije u većini omiljenih jela i drže vas dalje od vaših ciljeva. Kada i izbacite naučit ćete da uživate u ukusu prirodnog šećera, nećete se osjećati letargično i bit ćete korak bliže vašim ciljevima. U slučaju da imate veliku potrebu za šećerom, savjetujem da jedete voće ili koristite prirodne zaslađivače poput meda.

Gazirani napici
– Gazirana pića uzrokuju gojenje, a često i razdražljivo raspoloženje. Puna su hemikalija, šećera i mogu da povećavaju rizik za nastanak dijabetesa tipa 2. Ako nedjeljno pijete litar pića na bazi sode, probajte da odredite jedan dan u sedmici kada ćete sebi to dozvoliti nastavite da odvikavate sebe od ovog napitka.

Alkohol
– Eliminisanjem alkohola, primijetit ćete kako se vaše tijelo bolje oporavlja, kretat ćete se brže i vjerovatno će vam se želja za ovom vrstom pića postepeno smanjivati.

Proteinske pločice
– Sigurno se pitate zašto se proteinske pločice nalaze na ovoj listi. To je zato što mnoge od njih sadrže sastojke koje su vam nepoznati, poput velikog broja vještačkih sastojaka, ali i šećera.

Bijeli hljeb
– Bijeli hljeb ima nisku nutritivnu vrijednost. Ne vjerujem u to da ljudi moraju da izbace ugljene hidrate kako bi smršali, ali kvalitet ugljenih hidrata je veoma važan. Ako veoma volite hljeb, probajte one napravljene od cjelovitih žitarica – savjetuje Sanita.

Tri hljeba dnevno i pola kg čokolade

– Moj najveći „grijeh“ bila je tjestenina, odnosno hljeb. Jela sam ga s rižom, tjesteninom i svim mogućim jelima. Dnevno sam znala pojesti i po tri velika hljeba. Naveče, uz TV, obavezno sam jela kikiriki, štapiće, čips i veliku čokoladu, i to sve zajedno! Coca Colu sam pila uz sve navedeno, i po dvije litre za jednu veče. Jednostavno nisam razmišljala o sebi i o tome da bi mi to moglo zdravstveno zasmetati. Srećom, imala sam samo manjih zdravstvenih problema: aritmiju, poremećen pritisak i još ponešto. Moja odluka za mršanjem bila je i zbog izgleda, ali svakako više radi normalnog kretanja i boljeg zdravlja, jer sam bila došla u situaciju da nisam mogla obuti patike.

 Sanitin jelovnik

S obzirom da voće sadrži puno šećera, trudim se da jedem ujutru, do 12 najkasnije, da stigne sve to da se resorbuje. Ipak, jako malo voća jedem. Uglavnom jedem tunu, piletinu, junetinu, što se mesa tiče. Jednak dio moje ishrane je povrće, i tu se trudim da ga unosim u svakom obliku, od sirovog do kuhanog. Špinat, tikvice, ponekad krompir. Mrkvu ponekad. Ona ima visok glikemijski indeks i ko pokušava da smrša, treba da je izbjegava, jer je GI skoro kao kod čokolade. Za nekog ko puno vježba poput mene, najvažnije je unositi dosta tekućine. Dnevno popijem oko 4 litre, uglavnom vode, ali i dosta čaja.

Kilogrami se ne skidaju sami od sebe

Ko god ima vremena za šoping, sjedenje na manikuri/pedikuri i slično, može da odvoji vrijeme i za svoje zdravlje, barem tri puta sedmično i da se pridruži nekoj grupi na fitnessu, ili samostalno, da pliva, da trči, igra tenis. Šta god… Ne vjerujem u izgovore jer svako može dnevno da vježba 30-40 minuta. Obično ljudi koji pronalaze izgovore sjede ispred TV-a i kukaju nad tužnom sudbinom, iako je to u njihovim rukama. Sve je stvar organizacije. Kilogrami se ne skidaju sami, a prvenstveno se mora psihološki raditi na tome…

Aura.ba

error: Content is protected !!