Fiber Dijeta: Svježe i cjelovito voće garant je zdravog mršavljenja

U prijevodu sa engleskog jezika, riječ “fiber” znači “vlakno”. Fiber dijeta se, nije teško zaključiti, i temelji na vlaknima, i to onima iz integralnih žitarica. Jer, ta vlakna ne sadrže nikakve kalorije i potječu rad probave, pa pomažu u lakom (i zdravom!) gubitku kilograma.

Ne gulite voće

Fiber dijeta zasniva se na velikim količinama vlakana. Siromašna su kalorijama, a istovremeno stvaraju osjećaj sitosti koji – traje! Fiber dijeta ne preporučuje hranu bogatu masnoćama, ali je ni ne zabranjuje. To se odnosi na, recimo, punomasno mlijeko, vrhnje, te masno meso i mesne prerađevine.

No, postoji lista namirnica koje su, pak, zabranjene. Tu su prerađeno brašno i hljeb od takvoga brašna napravljen, bijela riža, slatkiši i kolači. Nije dobro jesti ni oguljeno voće i povrće, kao ni piti voćne sokove. Voće treba konzumirati svježe i – cijelo. Naravno, ovo pravilo ne morate shvatiti bukvalno pa, recimo, bananu pojesti sa korom.

1500 kalorija na dan

Fiber dijeta, s druge strane, toplo preporučuje namirnice kao što su mekinje, smeđa riža, integralni hljeb, voće, povrće, žitarice i mahunarke. Sve ove namirnice su iznimno bogate vlaknima, pa stoga i jesu preporuka u fiber dijeti. Također, preporučuju se i mliječni proizvodi od obranog mlijeka, perad bez kože, riba i plodovi mora.

Fiber dijetu moguće je praktikovati tokom cijelog života, tj. pretvoriti je u stil življenja i ishrane, i tako održavati zdravlje na optimalnoj razini. No, ako pomoću fiber dijete želite smršavjeti, ipak ćete se morati pridržavati njene nešto strožije varijante – 1500 kalorija na dan, dok ne postignete željenu težinu.

PRIMJER JELOVNIKA

DORUČAK

Zobene pahuljice s voćem i orašastim plodovima. Mješavinu pripremite sami i poslužite s pola šolje obranog mlijeka.

RUČAK

Pojedite naranču, 2 kriške integralnoga hljeba, paradajz srednje veličine, 55 g tvrdog sira (edamer, gauda) i 2 masline.

VEČERA

Bakalar u umaku od maslaca ili sira, 115 g kuhanoga graška, 115 g kuhane mrkve, pire od jedne jabuke.

NAPOMENA! Dijeta nije preporučljiva osjetljivima na gluten i žitarice.

X VOĆE BOGATO VLAKNIMA: jabuka, grejpfrut, banana, suhe šljive, suho voće, kruška

X POVRĆE BOGATO VLAKNIMA: mkrva, kupus, krompir, špinat

X ŽITARICE BOGATE VLAKNIMA: mekinje, kukuruz, zob, smeđa riža

X MAHUNARKE BOGATE VLAKNIMA: grah, leća, soja, grašak

(aura.ba)

Komentari

komentara