EVO ZBOG ČEGA JE VAŽNO DA IDETE NA SPAVANJE OKO 22 SATA: LJUDI KOJI DOVOLJNO SPAVAJU SU SRETNIJI

Ova ključna aktivnost pomaže da budemo u top formi narednog dana, posebno kada su u pitanju fizički aktivne osobe.

Svakom od nas je potreban kvalitetan san kako bismo odmorili tijelo i bili spremni za svakodnevne aktivnosti. Raniji odlazak na spavanje pozitivno se odražava i na tijelo i na um.

Najbolje bi bilo da se u krevet ide oko 22 sata, piše portal „Brajt sajd“, napominjući da mnoge poznate zvijezde praktikuju ovu naviku, među kojima Opra Vinfri i Ana Vintur.

KVALITETAN ODMOR

Najprije, najdublji i najmirniji dio našeg sna je između 22 sata i 2 ujutro što znači da ukoliko rano odemo u krevet na spavanje, bićemo naspavani i odmorni. Takođe, jedno istraživanje pokazalo je da raniji odlazak na spavanje pomaže da zaustavimo negativne misli koje nam se uveče motaju po glavi i zbog kojih ne možemo da zaspimo.

Kad smo u dubokom ciklusu spavanja, naše tijelo se liječi stvaranjem somatropina — hormona rasta.

Ova ključna aktivnost pomaže da budemo u top formi narednog dana, posebno kada su u pitanju fizički aktivne osobe.

SMANJUJE SE STRES

Nedovoljno spavanja može da stvori veoma visok nivo hormona stresa kortizola u tijelu. Posljedica toga je stvaranje tjeskobe.

Kada se dobro odmorite i tako smanjite taj nivo kortizola, imat ćete više energije tokom dana.

BOLJA KONTROLA NAD EMOCIJAMA

Istraživanja su pokazala da su ljudi koji spavaju dovoljno uglavnom sretniji u životu. Kada nam pak nedostaje kvalitetnog sna, naše emocije mogu biti nestabilnije, jer ih je teže kontrolisati.

Takođe, ranije spavanje može značiti i ranije buđenje, što može biti važno ako želimo da uhvatimo više dnevnog svetla i serotonina — hormona sreće za poboljšanje raspoloženja, prenio je portal „Magazin novosti“.