Evo zašto su jaja supernamirnica za duži i zdraviji život

Naše tijelo proizvodi 11 esencijalnih masnih kiselina koje su neophodne za pravilno funkcionisanje tijela, a jaja sadrže njih devet. Ako se u tijelu ne nalazi tih devet esencijalnih masnih kiselina, može doći do hroničnog umora, loše kože i kose, gubitka mišićne mase, a može vam oslabiti i imunološki sistem

Jaja su namirnica iznimne biološke vrijednosti i hranjivosti. Lako su pristupačna i mogu se pripraviti na različite načine. U njima se nalaze izrazito visoke razine željeza, aminokiselina i antioksidansa. Svi se sjećamo pjesmice “Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje”. Izgleda kako legendarni oglas nije bio daleko od istine, jer se smatra kako bi se jaje moglo nazvati “superhranom” zato što može pomoći zdravlju i borbi protiv pretilosti.

Naše tijelo proizvodi 11 esencijalnih masnih kiselina koje su neophodne za pravilno funkcioniranje tijela, a jaja sadrže njih devet. Ako se u tijelu ne nalazi tih devet esencijalnih masnih kiselina, može doći do kroničnog umora, loše kože i kose, gubitka mišićne mase, a može vam oslabiti i imunološki sustav.

Redovita konzumacija jaja osigurat će sljedeće zdravstvene prednosti:

Jačaju imunološki sistem

Ako dnevno konzumirate jaje do dva, to vam može pomoći u borbi protiv infekcija. Jaja su bogata selenom, koji je izuzetno koristan za zdrav i jak imunološki sistem i regulaciju hormona štitnjače.

Smanjuju stres i anksioznost

Jaja sadrže esencijalne aminokiseline koje promiču mentalno zdravlje, reguliraju oslobađanje serotonina, koji je neurotransmiter odgovoran za opuštanje, smirenost, i dobro raspoloženje.

Regulišu razinu holesterola

Jedno jaje ima 200 miligrama kolesterola. A jaja povećavaju razinu dobrog (HDL) kolesterola.

Odlična su za zdrave zube i kosti

Jaja su najbolji izbor D vitamina, zajedno sa sunčevim zrakama. Ovaj vitamin je ključan za rast i razvoj kostiju i zubi. Osim toga, ovaj vitamin aktivira apsorpciju kalcija, što je neophodno za metabolizam, probavu i zdravlje srca.

Poboljšavaju kognitivne funkcije

Jaja sadrže kolin, spoj koji je koristan za spoznaju. Prema istraživanju, nedostatak kolina povećava rizik od demencije, neurološke poremećaje, Alzheimerova bolest, kognitivna oštećenja.

Poboljšavaju kožu

U jaja se nalaze visoke količine B-kompleks vitamina, koji su ključni za zdravlje kose i kože, kao i za pravilnu funkciju jetre i očiju. Jaja su posebno bogata vitaminom B2 i B12, a istraživanje je pokazalo da su B kompleks vitamini ključni za zdrave kognitivne funkcije i zdrav živčani sistem.

Potiču mršavljenje

Jaja daju osjećaj sitosti, pa su idealno rješenje za vaš doručak. Reguliraju apetit i smanjuju rizik od prejedanja. Prema istraživanjima, ljudi koji jedu jaja za doručak konzumiraju manje kalorija tijekom ostatka dana.

Štite zdravlje očiju

U jajima se nalaze  antioksidansi, lutein i zeaksantin koji poboljšavaju vid i poboljšavaju zdravlje očiju. Također, oni smanjuju rizik od bolesti oka poput mrene i makularne degeneracije.

(dnevno.hr)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!