Evo koliko tunjevine smijete da jedete da se ne biste otrovali živom!  

Tunjevina je često osnova za ukusan ručak na brzinu, a evo koliko tunjevine smijete da jedete da se ne biste otrovali živom!

Tuna u konzervi za mnoge je zdrav i hranljiv ručak na brzinu, ali malo ko zna da tunjevina zbog velikog sadržaja žive može da uništi zdravlje.

Zbog industrijskog zagađenja, živa se sve više taloži u organizmu dugoživućih riba. Ova toksična supstanca opasna je po zdravlje nervnog sistema, mozga, srca, bubrega i pluća. Međutim, postoje dvije glavne vrste tunjevine koje sadrže različitu količinu žive – prugasta tuna skipjack (lat. katwuwonus pelamis) i bijela tuna Yellowfin (Thunnus albacares).

Količina žive je 3 puta veća kod bijele tune, pa se preporučuje da djeca iznad 6 godina jedu porciju od 85 grama jednom mjesečno, djeca od 6 do 12 godina dvije porcije od 125 grama, dok stariji, isključujući trudnice, mogu da jedu ovu tunjevinu 3 puta mjesečno. Pritom, ženama se preporučuje porciju od 170 g, a muškarcima i do 225 grama. Djeci starijoj od 6 godina preporučuje se tri porcije tunjevine mjesečno od po 85 grama, a starija djeca i odrasli mogu slobodno da jedu konzervu prugaste tunjevine jednom nedjeljno. Stručnjaci ističu da je najzdravija konzervisana riba losos, jer je bogat omega 3 masnom kiselinom, a ne akumulira živu.

Komentari

komentara