Evo kako do kvalitetnijeg sna

Sve je više ljudi koji imaju problem sa snom. Srećom, postoje mnogi savjeti stručnjaka koji vam mogu pomoći u toj borbi ako i vi pripradate toj grupi.

Ovde smo izdvojili 15 savjeta za vas.

Podestite podsjetnik za odlazak u krevet

Ako stalno ostajete budni do kasno i ako vam je skoro nemoguće da se naviknete na rutinu i legnete kad treba, podesite alarm koji će vas podsjetiti na to da treba da idete u krevet.

Oduprite se nagonu da odložite alarm

Kada odložite alarm, ne dobijate kvalitetan san. Tako samo remetite REM fazu sna, zbog čega možete da budete još pospaniji. Bolje da odmah navijete sat za tih pet minuta kasnije nego da odlažete alarm.

Nemojte piti alkohol pred spavanje

Iako ćete lakše zaspati od alkohola, nećete lijepo spavati tokom noći i budićete se češće nego što se inače budite (iako toga niste svjesni).

Spavajte u čarapama

Ako su vam stopala i šake tople, brže ćete zaspti, tvrdi jedno istraživanje iz 1999. godine. Ubrzajte proces tako što ćete obuti čarape pre nego što legnete u krevet.

Spavajte u mraku

Čak i najslabija svjetlost – svetlost digitalnog sata, na primer – može vas ometati. Ako ne možete da pogasite sva svjetla u spavaćoj sobi, nosite masku za spavanje.

Spavajte u hladnoj prostoriji

Nije dobro da spavate u previše hladnoj ili previše toploj prostoriji. Idealna temperatura za spavanje je od 15 do 20 stepeni.

Ugasite svjetla i sve uređaje sat vremena prije spavanja

Sat vremena prije spavanja prigušite svetlost i isključite sve uređaje – telefone, laptopove, televizor (sve to, ionako ne treba da bude u sobi). Svetlost je jedna od stvari koje naš mozak održavaju budnim, pa mu pošaljite drugačiji signal tako što ćete sve pogasiti.

Izbegavajte popodnevnu kafu

Kafa ostaje u organizmu mnogo duže nego što mislite. Stručnjaci predlažu da posle 4 popodne ne pijete kafu.

Vježbajte redovno

Jedno američko istraživanje iz 2013. došlo je do zaključka da oni koji redovno vježbaju bolje spavaju. Vežbanje ne mora da oduzme mnogo vremena: samo nekoliko minuta fizičke aktivnosti dnevno pravi veliku razliku. Samo nemojte da vježbate previše kasno, jer možete postići suprotan efekat.

Izbegavajte tešku večeru

Vaše tijelo ne vari dok spavate, pa vas obilan obrok kasno uveče može držati budnim celu noć. Proteini se posebno teško vare, pa ako baš morate da jedete uveče, bar izbjegnite njih.

Neka krevet bude samo za spavanje i seks

Čitanje u krevetu opušta? Može, a ne mora. Knjiga budi vašu pažnju i može više da vas ometa nego da vas opusti. Čitajte samo laganu literaturu pred spavanje i nemojte to da radite u krevetu, nego u fotelji ili sjedeći na kauču.

Spavajte u tihoj sobi

Otkucavanje sata i zujanje raznih uređaja može lako da vam poremeti san. Držite sve te uređaje van spavaće sobe. Ako vaš partner hrče, nabavite čepove za uši ili pokušajte da rešite njegov problem.

Ne puštajte ljubimce u krevet

Bez obzira na to koliko volite svog ljubimca, ne dajte mu da spava sa vama, jer vam može veoma smetati. Može spavati nemirno, a njegove dlake mogu vas iritirati, ako već niste alergični.

Dremajte mudro

Popodnevna dremka može biti dobra ako ne utiče na san tokom noći. Može da poboljša koncentraciju i učinak na poslu. Ali ograničite drijemanje na maksimalno 30 minuta, i nemojte drijemati previše kasno.

Meditirajte

Joga, meditacija, pa čak i molitva, dobri su načini da opustite svoj um. Ove tihe aktivnosti mogu vam pomoći da usporite svoje disanje i broj otkucaja srca.

error: Content is protected !!