Emotivno utočište: KAKO IZ KUĆE DA IZBACITE NAPETOST I SVAĐE?

Kako sa minimalnim promjenama postići da se u njima osjećamo što bolje savjetuje neuroarhitektura, spoj nauke i umjetnosti uređenja enterijera.

Prostori u kojima živimo prerasli su svoju funkcionalnu svrhu, uređujemo ih tako da ugađaju našem tijelu, umu i duši. Pomoću nekoliko smjernica neuroarhitekture, koja inspiraciju crpi u modernim istraživanjima, ali i u drevnim filozofijama, poput indijskog vastua ili kineskog feng shuija, svaki prostor možemo pretvoriti u relaksirajuće wellness utočište.

Neuredan dom – raštrkane misli
Uklonite predmete koji izazivaju vizuelni stres sklanjajući višak stvari u kutije ispod kreveta, na police iznad vrata ili na tavan. Ako nakon šest mjeseci ne budete koristili spremljene stvari, to je znak kako je došlo vrijeme da ih se riješite. Oslobađajući se nepotrebnih stvari, otpuštate ustajalu energiju, i iz doma i iz svog tijela, a vaš će se mozak lakše opustiti kad je okružen s manje vizualnih distrakcija.

Male promjene – velik uticaj
Ako želimo da postanemo pozitivniji i produktivniji, dovoljno je promijeniti nekoliko sitnica. Nove ručke na kuhinjskim elementima, druga slika na zidu ili svjež premaz boje na drvenom namještaju lako mogu transformisati izgled sobe i poboljšati naše raspoloženje dok boravimo u njoj.

Prirodni elementi
Poznato je da priroda opušta i zato unesite što više zelenila u svoj dom. Svježe cvijeće, čak i slike prirode, smanjuju stres i poboljšavaju koncentraciju. A određene biljke poput aloje i gladiole čiste vazduh neutrališući toksine iz proizvoda za čišćenje kuće, namještaja, dekorativnih tkanina…

Prigrlite boje
Boje utiču na to kako se osjećamo i ponašamo, stoga nikako nije svejedno kako ćete obojiti zidove prostorija u svom domu. Umjesto da pratite trendove, razmislite o bojenju zidova hodnika, dnevne sobe i kuhinje u tople nijanse žute, zelene ili narandžaste jer one nas energizuju i podižu nam raspoloženje, a plave i ljubičaste tonove koristite u kupatilu i spavaćim sobama jer podstiču mirno razmišljanje i opuštanje.

Maksimalan prodor svjetlosti
Dnevna svjetlost nam je potrebna da bismo što bolje funkcionisali. Ona poboljšava san i raspoloženje. Rasporedite namještaj tako da dopušta maksimalan prodor prirodne svjetlosti, ali i da ukućanima omogućava lakše kretanje. U sobama kojima manjka dnevne svjetlosti postavite ogledala koja će reflektovati svjetlost ili razmislite o nabavci LED rasvjetnih ploča koje simuliraju prozore.

Komentari

komentara