Elvir Šehić (43), pčelar i predsjednik pčelarskog udruženja „Bihać“ iz Bihaća: Kako sam za 35 dana smršao 15 kilograma?

15 kg nije malo, zamislite tri vrećice brašna od po 5kg? Ja sam to istopio sve za 35 dana i nije bilo tako teško…

Hrana je lijepa, ukusna, nudi utjehu, raspoloženje. Utažuje glad i još mnošto drugih emocija. Teško je odoljeti tom naletu mirisa i okusa, a kasnije blaženo uživati u navali hormona sreće. Međutim, kada krenu topliji dani, lakša odjeća i približi se more i godišnji odmor, onda kreće pravi izazov. Šta i kako uraditi da se što brže i lakše riješi taj zimski višak kilograma?

Korona donijela debljanje

Upravo to se nedavno zapitao i Elvir Šehić, jedan od najpoznatijih bosanskohercegovačkih pčelara. Elvir je ujedno i predsjednik pčelarskog udruženja „Bihać“. S viškom kilograma susretao se i ranije, no s početkom pandemije i dolaska virusa korone i u našu zemlju, smanjenog kretanja, i Elvir se kao i mnogi drugi suočio s ubrzanim gomilanjem kilograma.

-Visok sam 180 cm i na tu visinu nekih 95 kilograma je idealno. Međutim, sve do neki dan, vaga je pokazivala 120 kg. Odjeća je postala tijesna, nalazi nisu bili idealni, podivljali su trigliceridi, holesterol, šećer. Morao sam nešto poduzeti – priča nam Elvir.

Odlučio se kaže za dijetu bez ugljikohidrata.

Ovo je najjednostavnija dijeta

-Već sam nekad ranije probao tu dijetu i nisam se baš pridržavao svih pravila ali je bilo nekog napretka. Pojavilo mi se neko gađenje na hranu i ja sam tad odustao, jer nisam znao prepoznati taj rezultat tj. signale tijela da se dešava pomak nabolje. Ovog puta sam bio istrajan i za 35 dana sam smršao 15 kilograma. To je uspjeh – priča nam Elvir.
Ovo je po njemu najjednostavnija dijeta, a evo i zašto.
-Samo ne smiješ jesti namirnice koje sadrže ugljikohidrate, sve ostalo možeš u neograničenim količinama. Hljeb, tjestenina, brašno, svo voće sem limuna, izbaciš i fit si.

– Ja jedem paprike, paradajz, mrkvu, tikvice, meso…i nisam gladan. Problem je samo prvih nekoliko dana dok se organizam ne navikne, u ustima sam imao neki ružan metalni ukus zbog ulaska organizma u ketozu. (Ketoza je metaboličko stanje kada tijelo nema dovoljno ugljikohidrata za sagorijevanje energije pa sagorijeva masnoće i proizvodi ketonska tijela iz masti te ih koristi za energiju umjesto ugljikohidrata. (op. aut).

– Kod ove dijete bitno je biti disciplinovan i rezulati dođu brzo. Ja sam za 35 dana regulisao trigliceride, holesterol, osjećam se preporođeno. Ja inače i s tjesteninom jedem hljeb i to je ružna navika, sad nemam potrebu. Nije mi u pitanju samo izgled bio već i zdravlje.

– Dijeta bez ugljikohidrata, proteinska ili mesna dijeta je dijeta koja se bazira na unosu proteina i gotovo potpuno isključuje ugljikohidrate… Laka je i jednostavna, za onog tko se može odreći nedozvoljenog. Ja sam zadovoljan, istrajaću da skinem još koji kilogram i onda ću se vratiti nekim starim navikama, poneka šnita hljeba ali nikad više cijeli hljeb za obrok, kaže Elvir.

 Kako izgleda dijeta bez ugljikohidrata
Ugljikohidrati su grupa molekula sastavljenih od ugljika, vodika i kisika s tipičnim omjerom vodika i kisika od 2:1. Stanicama nakon razgradnje služe kao primarni izvor energije. Međutim, kada ih ima u izobilju, ne mogu se svi razgraditi te se pohranjuju u raznim oblicima te se debljamo.
Danas svi želimo metode za brzo mršavljenje, a odgovor se često zasniva na promjeni prehrane i tjelesnoj aktivnosti.

Mnoga istraživanja, poput istraživanja doktora sa Sveučilišta Pennsylvania Medical Center objavljenog u The New England Journal of Medicine, dokazuju da takozvana dijeta bez kruha tj. ugljikohidrata djeluje 2 do 3 puta učinkovitije od dijete s malo masti kad se primjenjuje u svrhu mršavljenja.
Generalno se kod dijeta bez ugljikohidrata izbjegavaju sljedeće namirnice:
zašećerena pića i alkohol,
brašno i proizvodi na bazi kukuruza,
riža,
slatkiši i kolači,
tjestenina, tijesto, keksi i žitarice,
sušeno voće,
med,
margarin.

Jela bez ugljikohidrata nisu neukusna ni dosadna te sadrže velike količine zanimljivih namirnica i sastojaka. Meso i riba nemaju ugljikohidrata u sebi.

 Povrće s malom količinom ugljikohidrata u 100 grama:

kelj – 4 grama ugljikohidrata,
kupus – 3 grama ugljikohidrata,
brokula – 4 grama ugljikohidrata,
avokado – 2 grama ugljikohidrata,
tikvica – 3 grama ugljikohidrata,
špinat – 1 gram ugljikohidrata,
šparoge – 2 grama ugljikohidrata,
cvjetača – 3 grama ugljikohidrata,
rajčice – 4 grama ugljikohidrata,
patlidžan – 6 grama ugljikohidrata,
paprika – 6 grama ugljikohidrata,
krastavac – 4 grama ugljikohidrata.

Voće s malom količinom ugljikohidrata:
maline – 60 grama malina sadrži 3 grama ugljikohidrata,
borovnice – 70 grama borovnica sadrži 4 grama ugljikohidrata,
jagode – 100 grama jagoda sadrži 6 grama ugljikohidrata,
šljiva – 80 grama šljiva sadrži 6 grama ugljikohidrata,
masline – 100 grama maslina sadrži 6 grama ugljikohidrata,
kivi – 70 grama kiwija sadrži 8 grama ugljikohidrata,
trešnje – 90 grama trešanja sadrži 9 grama ugljikohidrata,
breskve – 150 grama breskvi sadrži 13 grama ugljikohidrata,
dinja – 160 grama dinje sadrži 11 grama ugljikohidrata.

 E. K./aura.ba