Džejn Luiz Kalment je doživjela 122 godine uz ovih 5 namirnica

Ljudi koji dugo žive često piju vodu, ne puše, vole da šetaju, često se smiju i uživaju sa svojom porodicom. Možda mislite da vam je 100 godina puno, ali sigurno želite bar malo duže da uživate u penziji. Zato je potrebno da konzumirate sljedećih 5 namirnica koje će vam to omogućiti.

Voće i povrće jarkih boja

Istraživanja su pokazala da je dug život povezan sa količinom unosa voća i povrća. Sve voće i povrće dobro djeluje na zdravlje, ali najbolje je ono jarkih boja zbog sadržaja određenih pigmenata koji mogu spriječiti pojavu raka. U Japanu, na ostrvu Okinava, gde žive neki od najstarijih ljudi na svijetu, jede se uglavnom voće i povrće, ali i veće količine slatkog krompira.

Gorka čokolada

Kakao poseduje puno antioksidanasa koji smanjuju rizik od srčanih bolesti, glavnog uzročnika smrti u zapadnim zemljama. Interesantno je da je Džejn Luiz Kalment, žena koja je doživjela čak 122 godine i 164 dana i najstarija je osoba u istoriji modernog svijeta, redovno konzumirala gorku čokoladu. Naravno, u umjerenim količinama. Jedna kockica čokolade na dan je sasvim dovoljna. Najbolja je čokolada sa najmanje 70 posto kakaa jer u njoj ima više flavonoida, a manje šećera.

Masna riba

Dug životni vijek Japanaca se može djelimično pripisati i tome što često konzumiraju ribu. Riba umesto crvenog mesa je odličan način da smanjite rizik od srčanih bolesti. Masna riba sadrži puno vitamina A i D koji pružaju prirodnu zaštitu pojačavajući vaš imunitet. Pored njih, tu su i omega-3 masne kiseline koje takođe smanjuju rizik od srčanih bolesti, ali i od oštećenja mozga i moždanog udara.

Zeleni čaj

Uživanje u zelenom čaju je poseban dio japanske kulture. Zeleni čaj reguliše pritisak, podstiče rad imunološkog sistema i snižava holesterol. S obzirom na veliku količinu flavonoida on, navodno, štiti i od raka, što je potkrepljeno jednom američkom studijom. Tokom jedne studije koju su sproveli Japanci na preko 40.000 osoba, otkriveno je da oni koji piju 5 i više šoljica zelenog čaja dnevno imaju 16% manje šanse za prevremenu smrt nego oni koji piju samo jednu šoljicu.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je puno dobrih nezasićenih masti. Redovan unos maslinovog ulja pomaže pri smanjenju rizika od moždanog i srčanog udara. U njemu se nalazi dosta fenola koji se bore protiv upalnih procesa. Maslinovo ulje je osnov mediteranske ishrane uz pomoć koje možete povećati šanse da doživite duboku starost za 20%.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!