Dvije šoljice kafe dnevno – blagoslov za vaša crijeva!

Najnovije istraživanje koje povezuje konzumiranje kafe i generalno kofeina sa zdravim mikrobiomom crijeva, milijardama mikroorganizama koji žive u probavnom traktu i utječu na ukupno zdravlje, mogu vas natjerati da povećate svoju dnevnu dozu kafe.

Posljednjih godina brojna su istraživanja pokazala povezanost između konzumiranja kafe i smanjenih zdravstvenih rizika svih vrsta, od dijabetesa tipa 2 sve do određenih karcinoma pa do Parkinsonove bolesti.

Istovremeno, gomilanje dokaza upućuje na to da sastav mikrobioma crijeva može utjecati na vaše zdravlje smanjenjem rizika od bolesti. Ova studija pokazala je da su mikrobiomi onih koji redovno ispijaju kafu i druge kofeinske napitke znatno bolji od onih koji ih rijetko konzumiraju.

“Još moramo tragati za informacijama kako bakterije i naše tijelo međusobno djeluju kako bi utjecali na naše zdravlje. Ako volite kafu, uživajte. Slijedite želje svojih crijeva”, rekla je vodeća autorica studije Li Jiao.

U studiji su naučnici prvi put u historiji uzimali uzorke mikrobioma direktno iz različitih dijelova debelog crijeva tokom kolonoskopije, dok su ostale studije ispitivale samo uzorke stolice.


Ukupno, 34 sudionika koji su ispijali dvije ili više šalica kafe dnevno tijekom prethodne godine imala su bolje profile mikrobioma crijeva od onih koji su konzumirali manje kafe ili ju nikako nisu pili, izvijestio je tim naučnika.

Naime, dobre bakterijske vrste kod konzumenata kafe bile su obilnije i ravnomjernije raspoređene po debelom crijevu, bogatije su protuupalnim svojstvima i znatno manje uključuju vjerojatnost širenja Erysipelatoclostridiuma, vrste bakterija povezane s metaboličkim poremećajima i pretilošću.

Jiao je rekla da ostaje neizvjesno zašto kafa ima tako pozitivan utjecaj na mikrobiom crijeva. Međutim, sugerisala je da kofein ili drugi sastojci kafe mogu utjecati na metabolizam bakterija i tako utjecati na tijelo.

Iako naučnici još uvijek u potpunosti ne razumiju mehanizam utjecaja kafe na mikrobiom, oni postaju sve uvjereniji u važnost mikrobiološkog sastava crijeva za cjelokupno zdravlje.

“Čini se da se mikrobiom crijeva ne uzima u obzir kada je riječ o vezi između prehrane i pojave hroničnih bolesti”, kazala je Hana Kahleova.

Kako ona objašnjava, pojedinci koji jedu tipičnu “zapadnjačku” hranu s visokim udjelom masnoće i ugljikohidrata skloni su taloženju endotoksina u crijevima, ali i drugih toksičnih komponenti “loših” bakterija povezanih s pretilošću, inzulinskom rezistencijom i kardiovaskularnim bolestima. Suprotno tome, ističe da polifenoli i drugi antioksidansi kafe, jedinjenja koja se prirodno nalaze u biljnoj hrani, vjerojatno pružaju zdraviji mikrobiom.

Međutim, ne morate se osloniti na kavu da bi vaša crijeva imala sve navedene zdravstvene koristi.

“Sve biljke u svom su prirodnom stanju bogate vlaknima, polifenolima i antioksidansima koji nam pomažu u borbi protiv raka, dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti”, kazala je Kahleova.

Ovo je dobra vijest za ljude koji ne piju kafu i koji ne planiraju da započnu. Bez obzira na prednosti, kafa nije za sve. Ona može pogoršati simptome osjetljivog želuca, pogoršati nesanicu ili predstavljati opasnost za pojedince s određenim srčanim bolestima.

S druge strane, za bezbroj ljudi koji vole kafu i ne mogu zamisliti dan bez nje, ova studija može doći kao olakšanje. Ispostavilo se da ispijanje jedne ili dvije šoljice kafe dnevno vjerovatno neće nanijeti nikakvu štetu, a čak može pružiti i neke zaštitne zdravstvene koristi.

 

Komentari

komentara