Držite se viljuške i ubodite vitak stas

Je li vam ikada palo na pamet da biste mogli smršavjeti  tako da neko vrijeme koristite samo viljušku ?
Dijeta nastala u Francuskoj vođena onom starom “ doručkuj kao kralj, ručak podijeli s prijateljem a večeru s neprijateljem “ svojim pravilnim korištenjem omogućava vam da tokom jednog mjeseca izgubite čak i do šest kilograma. Osnovni princip ove dijete i jeste da za večeru smijete jesti samo s viljuškom, što znači nema vaganja namirnica, nema brojanja kalorija. Najteže od svega jeste, obzirom da ljudi koji se odluče na dijetu imaju poremećaj u ishrani, navići se na tri obroka dnevno, količinski različitih od onih na koje ste navikli.

Naime, većina ljudi, ujutro prije posla pije crnu kafu, ruča nešto u trku, najčešće nezdravo, a uvečer, dok je cijela porodica na okupu, uživa u prekomjernim obrocima koji se preko noći pretvaraju u masno tkivo. Stoga valja promijeniti navike i jesti tako da posljednji obrok bude količinski najmanji obrok tjekom dana. I takođe bitno, jedite najmanje dva sata prije odlaska na počinak.

Obavezno !

1. Jesti redovito, posebno temeljni obrok u danu – doručak. On mor biti redovit i obilat. Za njega uvijek ostavite dovoljno vremena i neka vam postane važan kao i neki drugi svakodnevni ritual.
2. Nikada, ali baš nikada ne preskačite ručak.
3. Uživajte u laganijim obrocima u večernjim satima.
4. Konzumirajte ugljikohidrate i mahunarke čak i kad pokušavate smršati.

Zašto je ova dijeta trajno učinkovita i zašto se kilogrami rijetko ili gotovo nikada ne vraćaju ? Odgovor je u nekoliko osnovnih pravila dijete…

Raznolika je i zdrava

Nema namirnice koja je u ovoj dijeti isključena. Organizmu treba osigurati sve potrebne hranjve stvari, dati dovoljno vitamina i minerala. Valja samo osjetno smanjiti unos zasićenih masnoća, poput maslaca, sireva i umaka, koji su kalorični i ugrožavaju zdravlje srca i krvnih žila. Kada je riječ o mahunrkama i žitaricama, ograničenja nema. Tjekom dana ne treba pretjerivati s konzumacijom alkohola, slatkiša ili soli, a svakog se dana na jelovniku mora naći najmanje tri obroka voća i povrća ( po vlastitom izboru ). Ukratko, ova djeta nalikuje takozvanoj mediteranskoj prehrani, koja se takođe temelji na žitaricama, mahunarkama, ribi i povrću.

Praktična je i jednostavna

Dijeta s viljuškom nije restriktivna: možete jesti ono što volite i želite, uz napomenu da valja biti umjeren. Čak i osobe koje se uglavnom hrane izvan kuće mogu je lako provoditi. Osim toga, nije potrebno vagati namirnice ( čak ni za večeru ), niti brijati kalorije.Prikladna je za muškarce i žene raznih obnih skupin. Ovaj način ishrane preporučiv je svima, no uvijek se valja najprije posavjetovati s lječnikom opće prakse ( pravilo kojeg biste se trebali držati svaki put kada mijenjate prehrambene nvike u trajanju dužem od sedmice). Jer cilj je izgubiti masne naslage, ali bez narušavanja općeg zdravlja organizma. A to može procijeniti samo lječnik. S ovom će dijetom najviše profitirati oni koji se hrane neredovito i nezdravo, te konzumiraju mnogo masnoća životinjskog porijekla.

Šta je dopušteno?

Tokom dana možete jesti što želite, no pazite da ne pretjerate sa začinima ( nikad ne konzumirajte više od tri kašike maslinovog ulja na dan ) i količinom hrane. Doručak i posljepodnevna užina ne samo da su poželjni nego bi trebali biti i obavezni. Navečer, zaboravite kašiku, te jedite samo ono što se može pojesti viljuškom ( nemojte viljuškom pokušti namazati topljni sir na kruh, marmeladu, palačinke ili u usta trpati goleme komade mesa) . Za večeru su, dakle, dopuštene i preporučive sljedeće namirnice: mahunarke ( leća, mahune, grašak, …) žitarice ( tjestenina, riža, pšenica….) riba, salate, jaja.

Šta je ( strogo ) zabranjeno ?

Ova se dijeta naziva “ dijeta s viljuškom” upravo zato što je to jedini komad probora za jelo koje se smije koristiti za večeru. Drugim riječima, navečer se na všem stolu ne bi smjele naći sljedeće namirnice : kruh, grickalice i  krekeri, voće poput grožđa ili agruma. Kao ni jela koja se jedu kašikom, poput pudinga, sladoleda, juha ili jogurta. Namirnice koje se mažu nožem na kruh : pašteta, maslac , sirevi z mazanje, pekmez, med i sve vrste umaka, jela kod kojih se inače služite nožem : bijelo ili crveno meso, divljač, odležani punomasni sirevi, pizza, voće poput jabuka, krušaka, kivija, ananasa i slično.

Kako uspjeti ?

Ako prije spavanja osjetite potrebu za nečim slatkim, popijte čaj zaslađen kašikom  meda. Kad večerate vani, pojedite samo  polovicu onoga što vam donesu na tanjiru, a pri izboru jela ograničite se samo na ona koja se jedu viljuškom.

Izbjegavajte desert ! Ako se zateknete u situaciji da vam je kao gostu na nekom posebnom događaju ponuđen hladni ili topli buffet, odnosno samo jela koja se jedu prstima, pojedite što želite bez grižnje savjesti. Sljedeći dan pravila kojih se inače pridržavate za večeru primjenite i na ručak.
Važite se samo jednom sedmično ( ujutro i natašte) i bilježite svaki napredak: to će vam biti poticaj da ustrajete s dijetom. I  nikada ne sjedajte za stol gladni! Pokušajte ravnomjerno rasporediti hranu tjekom dana i nemojte se lišavati onoga što najviše volite.

SEDMIČNI JELOVNIK

DORUČAK

Svaki dan jedite jedan od tri predložena obroka:
-svježe iscijeđeni sok od naranče ili jedna voćka
-žitarice s mlijekom ( ili jogurtom)
-integralni kruh s pekmezom ( nije potrebno vagati namirnice).

PONEDJELJAK
Ručak: cvjetača pečena u pećnici, odrezak na žaru srednje pečen, jedna voćka po izboru, ali nikako ne banana ili kruška ( to voće jedite za užinu).
Užina : kuhane kruške , kompot od višanja ili, još bolje, ananas.
Večera: riža s lećom.

UTORAK
Ručak : salata od šampinjona brokula i sira, jedna voćka po izboru. Ako niste dovoljno siti, možete pojesti i bananu.
Užina: puding s okusom po vlastiotom izboru propremljen s mlijekom koje ima najmanje masnoće.
Večera : tjestenina s tunom

SRIJEDA
Ručak: salata od kuhanog kelja, pečena teleća rebra, jedna voćka po izboru, ali ne banana.
Užina: komad pite od jabuke ili pite nekog drugog omiljenog voća.
Večera: kus-kus s mahunarkama ili mrkvom.

ČETVRTAK
Ručak: juha od povrća s dvopekom ili sitnim kockicama prepečenog kruha, malo parmezana, sezonska voćka ili čašica voćnog jogurta.
Užina : zdjelica jagoda bez šlaga. Ako ne možeze pojesti jagode bez šlaga, zamijenite ga snijegom bjelanjka.
Večera: salata od slanutka s tunom.

PETAK
Ručak : tjestenina s raguom zapečena u pećnici, cvjetača, voćna salata.
Užina: jogurt s komadićima voća ili light voćni jogurt.
Večera : losos pečen u pećnici, brokula kuhana na pari i prelivena s nekoliko kapi maslinovog ulja.

SUBOTA
Ručak: 2 poširana jaja, pire od kompira, jedna voćka.
Užina: centrifugirani sok od mrkve ili nekoliko štapića svježe mrkve
Večera: salata od krastavaca, maslina i sira fete.

NEDJELJA
Ručak: pečena puretina, povrće pečeno na žaru, 2 ploške ananasa kojeg možete pojesti i u kombinaciji sa snijegom bjelanjka.
Užina: čaj i  tri keksa od integralnog brašna.
Večera: salata od riže s kozicama.

DVA RECEPTA

GRČKA SALATA ( za dvije osobe )
– 5 dag sira fete
– 1 krastavac
– 2-3 paradajza
– glavica mlade zelene salate
– 6 crnih maslina
– listići mente

Za preljev:
– sok jednog limuna
– kašika kreme od maslina
– 2 kašike maslinovog ulja
– so, biber

Priprema: 1U zdjeli za salatu pomiješajte sok limuna, kremu od maslina, maslinovo ulje, so, biber 2 Krastavac i paradajz operite i narežite na male komadiće 3 Operite, ocijedite i usitnite listove salate i pomješajte ih u zdjeli s ostalim povrćem 4 Dodajte fetu narezanu na kockice i masline 5 Još jednom promiješajte sve sastojke te ukrasite salatu listićima mente.

TJESTENINA SA SRDELAMA ( za dvije osobe)
–      35 dag špageta
– 35 dag svježih srdela
– 20 dag divljeg komorača
– glavica luka
– 4 kašike maslinovog ulja
– 3 usoljena inćuna
– kašika grožđica i pinjola
– paketić šafrana
– 2 kašike krušnih mrvica, so , biber

Priprema: 1 Kuhajte komorač 5 minuta pa ga ocijedite 2 Očistite ribu 3 U tavi na ulju popržite nasjeckani luk, dodajte inćune, srdele, grožđice i pinjole, posolite i pobiberite 4 Nakon 5 minuta dodajte usitnjeni  komorač i šafran u prahu, rastopljen u kašici vruće vode 5 Poklopite i kuhajte 10 minuta 6 Kuhajte špagete, ocijedite ih, preselite u tavu sa srdelama, promiješajte i pospite  poprženim krušnim mrvicama.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!