Dogodilo se na današnji dan: 1. MAJA 1895. “KONJSKE TRAMVAJE” U SARAJEVU ZAMIJENILI ELEKTRIČNI, kondukterima bilo zabranjeno da jedu bijeli luk!

Prvi tramvaj je zvanično počeo s radom 1. januara 1895. godine u 10 sati. Sva četiri kola za osobni promet stajala su pred stanicom u Ferhadiji…

Na današnji dan, 1. maja 1895. godine Sarajlije su se provozale električnim tramvajem. Doduše, one slobodnije. Veliki broj žitelja se pribojavalo da uđu u ovo vozilo gradskog prijevoza. Trebali su mjeseci da prođu pa da se uvjere i da listom počnu koristiti tramvaje na električni pogon.

Tog 1. maja 1895. godine, glavni grad BiH prvi put je dobio uličnu rasvjetu. Zapisi tvrde da je to bio prvi električni tramvaj u srednjoj Evropi. Sarajlije su se vozikale tramvajem prije Bečlija.

Trasa prvog električnog tramvaja u Sarajevu, išla je od željezničke stanice, koja se nalazila kod današnjeg hotela “Bristol” pa do Latinske ćuprije. Prvi električni tramvaj imao je dvoje vrata, a mogao je ukupno primiti 24 putnika.

Ovaj tramvaji imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a čak je, u početku, bilo i posebnih vagona za muškarce i žene. Vozači i kondukteri su imali pravila u oblačenju i održavanju higijene.

Odredbe su nalagale kako trebaju biti odjeveni kondukteri, ali i da ne smiju zaudarati. Nije bio u pitanju samo alkohol, nego i bijeli luk, pa su gradski poglavari naložili da “naši gradski željezničari ne smiju više jesti bijeli luk”. Vozač i kondukter za koga revizori utvrde da “smrdi po bijelom luku biće na mjestu smijenjen sa dužnosti i kažnjen kao da je došao pijan.”

Prva tramvajska pruga u Sarajevu bila je duga 3,1 kilometar, a počinjala je od današnjeg Ekonomskog fakulteta, pružala se Ferhadijom i dalje glavnom gradskom ulicom (današnjom Titovom) preko Marijin dvora i završavala na uzanoj željezničkoj stanici.

Tada je napravljena samo jedna traka pa se tramvaj vraćao istim šinama kojim je i došao.
Prije dolaska elektro tramvaja, za gradski prevoz su se koristili konji. Gradske vlasti su imale stroga pravila i za konje – vozače. Bilo je propisano da jedan konj ne smije voziti više od dva kruga, kako se ne bi iscrpio.

error: Content is protected !!