Dijeta velikog doručka: Bitno je kada se jede, a ne šta se jede!

Kratko i jasno: male porcije doručka mogu povećati potrebu za hranom, dok “veliki” doručak kontroliše apetit i sprječava želju za učestalim nezdravim obrocima koje kod većine ljudi čini brza hrana

Sigurno ste već čuli onu: Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah. Upravo ova stara izreka je osnova “Big breakfast” dijete, ili, u slobodnom prijevodu, “Dijete bogatog doručka”. Suština ove dijete je u tome kada jedete, a ne šta jedete. Opisana je u istoimenoj knjizi, autorice Danijele Jakubović, doktorice iz Venecuele, a koja je porijeklom sa naših prostora. Doktorica tvrdi da jedenje 610 do 850 kalorija za doručak, prije 9 sati, ubrzava metabolizam, unapređujući tjelesne cirkadijurne ritmove.

– Ovi ritmovi utječu na hormone, kao i na to kako naše tijelo koristi ugljikohidrate i proteine kao vlastito “gorivo”, te koliko uspješno sagorijeva masnoće, objašnjava Danijela Jakubović.

“Veliki” doručak kontroliše apetit

Doktorica Jakubović sprovela je istraživanje na 94 gojazne ženske osobe kojima je preporučila određenu dijetu. Žene su podeljene u dvije grupe. Prva grupa za doručak je jela svega 290 kalorija, a druga je mogla pojesti čak 610 kalorija. Za žene sa oblinom doručkom bilo je preporučeno 58 grama ugljikohidrata, 47 grama proteina i 22 grama masnoća, dok je grupa sa lakšim doručkom imala 7 grama ugljikohidrata i 12 grama masnoća.

Nakon četiri mjeseca dijete, žene koje su bile na “mršavijem” doručku izgubile su u prosjeku 12,7 kilograma, a žene koje su obilno doručkovale smršale su 10,4 kilograma.

Međutim, do završetka dijete, a koja je trajala 8 mjeseci, ta se brojka okrenula u korist obilnijeg doručka, tako da su žene koje su jele manje obroke za doručak počele da dobijaju kilograme nazad, u prosjeku i do 8 kilograma, dok su žene koje su bile na dijeti s obilnim doručkom izgubile u prosjeku po 7,4 kilograma.

Zaključak je kako male porcije doručka mogu povećati potrebu za hranom, dok “veliki” doručak kontroliše apetit i sprječava želju za učestalim nezdravim obrocima koje kod većine ljudi čini brza hrana.

Prava hrana u pravo vrijeme

Svaki dan počinje sa doručkom za koji će se mnogo ljudi potruditi da ga pripreme, te uzmu vremena da sjednu i sa slašću ga pojedu. No, neće vas baš bilo kakav doručak držati sitima tokom dana. Potrebno je konzumirati pravu kombinaciju bjelančevina, ugljikohidrata, ali i jesti i slatkiše koji su, prema knjizi doktorice Jakubović, veoma važni.

– Kada jedete “pravu” hranu u “pravo” vrijeme, sami ubrzavate vaš metabolizam, zadovoljavate svoje žudnje prije negoli se uopće i pojave, i rezultat je: gubitak težine! – kaže autorica ove dijete, te naglašava kako doručak mora uključivati voće, povrće, odnosno vitamine.

Proteini su glavno uporište ovog dijetnog plana. Ugljikohidrati su također važni u jutarnjem obroku.

– Razlog tome je što proteine, konzumirane prije 9 sati ujutru, tijelo drugačije procesuira -povećavajući energiju umjesto da ih “magacinira” kao masnoću – napominje doktorica.

Kako ova dijeta funkcionira?

S doručkovanjem trebate početi 15 minuta nakon ustajanja iz kreveta, i ne nakon 9 sati, odnosno 10, tokom jeseni i zime. Ručak je potrebno jesti oko 2 sata poslijepodne (odnosno 3), a večeru tek nekoliko sati kasnije. No, šta ako niste gladni ujutru? Kroz par sedmica “doručkovanja na silu”, dovest ćete i to u red.

Obilniji obroci ujutru mogu vas držati sitima i do 14 sati, čime vam pomažu da manje jedete tokom dana. No, autorica ove dijete napominje da se ručak i večera ne smiju izbjegavati, te da se u manjim količinama prakticiraju redovno. U protivnom, preskakanje nekog od tih obroka može vas kasnije tokom dana dovesti do bukvalnog skapavanja od gladi.

Također, važno je spomenuti da, prema riječima doktorice Danijele, ne postoji preobilan doručak, sve dok se privede kraju prije 9 sati.

PRIMJER DORUČKA

 Umućena jaja, tačnije 3 bjelanca, 50 – 60 g sira, 50 – 60 g suhog mesa i povrće po izboru
 Čajno pecivo po izboru sa krem-sirom
 Žitarice sa 200 – 250m ml mlijeka
 Voćni jogurt od jagoda
 Čokoladna poslastica po izboru

ŠTA KAŽU EKSPERTI?

Zaista, doručak je najvažniji dnevni obrok. No, po riječima eksperata, on se ne mora jesti nužno u određeno vrijeme.

– Ovaj doručak zaista pomaže da dan počnete na najbolji mogući način, ali ničeg specijalnog nema u jedenju prije 9-10 ujutru – tvrdi Joan Salge Blake, portparol Američke Dijetetske Asocijacije.

– Ljudi koji jedu zdrav doručak svaki dan, u bilo koje vrijeme tokom jutra, imaju veću kontrolu nad vlastitim dnevnim prilivom kalorija, i studije su pokazale da oni imaju u prosjeku manje kilograma od drugih, kaže Blake.

Preskakanje doručka, pak, ide “ruku pod ruku” sa viškom kilograma i neskrivenim rizikom od gojaznosti – to je, dakle, nešto u čemu se slažu i Jakubović i Asocijacija. Ali, da li doručkovati prije 9 ili ne, to je ono što ih razdvaja. No, u svakom slučaju, vrijedi da pokušate taj ranoranilački obilni doručak. Pogotovo sad, kad je lijepo vrijeme, ustajanje u rano jutro samo vam može ići u korist. Zapamtite, u jutru je dan, a i šansa da smršate!

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!