Dijeta s jajima skida masne naslage bez gladovanja  

  Čuvene novogodišnje odluke stupaju na snagu, a jedna od najčešćih je definitivno ona da je sada krajnje i pravo vrijeme za promjenu ishrane i dijetu.

Dijete su često naporne, dosadne i neefikasne, međutim uz dijetu s jajima, koju je prije četrdesetak godina primijenila ni manje ni više čelična žena Engleske, trebalo bi da izgubite i priličan broj kilograma u kratkom vremenu.

 35 jaja sedmično

Dijeta s jajima jedna je od takozvanih metoda mršavljenja s niskim udjelom ugljenohidrata (i puno masnoća) i trebala bi da nam pomogne da izgubimo težinu. To znači da se puno bjelančevina apsorbira, a ugljenohidrati se uglavnom izbjegavaju. Na dijeti s jajima trebalo bi da konzumiramo do 35 jaja sedmično, dakle do pet dnevno.

Budući da telo više ne mora da sagoreva ugljenohidrate, ono se vraća na vlastite zalihe masti.

Dijetu s jajima je započela bivša premijerka Ujedinjenog Kraljevstva Margaret Tačer. Tada joj je bio cilj da dođe do željene težine prije pobjede na izborima. Kažu da je zahvaljujući dijeti s jajima uspjela da u dvije sedmice izgubi 9 kilograma.

Jaja su godinama imala lošu reputaciju – i to pogrešno – zbog visoke vrijednosti holesterola. Naime, holesterol koji se nalazi u jajetu gotovo da ne utiče na vrijednosti holesterola u krvi.

Čak su zdrava, jer osim proteina sadrže i druge dobre sastojke. Između ostalog i vitamine D, B12 i K , biotin, minerale u obliku gvožđa i selena. Osim toga, jaje sadrži visok udio nezasićenih masnih kiselina, koje se smatraju posebno zdravim.

Jaja pomažu pri mršavljenju

Kada je u pitanju mršavljenje, ovi sastojci pomažu u dugotrajnom zasićenju tijela i pokretanju metabolizma masti. Istraživanje Univerziteta “Saint Louis” pokazalo je da jaja generalno imaju pozitivan učinak na težinu.

U sklopu istraživanja je jedna grupa ljudi s prekomjernom tjelesnom težinom morala svako jutro da pojede dva jaja za doručak, dok je druga grupa jela pecivo koje je imalo otprilike isti broj kalorija.

Rezultat: ispitanici koji su jeli jaja imali su 60 posto veći gubitak težine od kolega koji su jeli pecivo. Tokom dana unosili su 330 kalorija manje.

Dopuštena je i druga hrana

Za razliku od onoga što bi u početku mogli da pomislite, dijeta s jajima nije klasična brza dijeta, jer to bi značilo da možete da jedete samo jaja.

Prema principu unosa niske količine ugljenohidrata, ovde je dopuštena i druga hrana. To uključuje: paradajiz, krastavce, papriku, luk, brokoli, spanać, jabuke, banane, mandarine, jagode, pileće ili ćureče meso, nemasnu ribu, niskokalorična pića, kafu…

Međutim, namirnice koje bi trebalo da se izbjegavaju su proizvodi od bijelog brašna ili gotova jela, masti, šećer, alkohol.

Jelovnik:

Doručak: razmutite dva jaja i dodajte komadiće paradajza. Tu je i citrusno voće poput narandže ili grejpa i šoljica čaja ili kafe.

Ručak: mali file pilećih prsa i salata od paradajza, paprike, krastavca i maslina. Za dezert opet agrumi poput grejpa. Uz to popijte dobar sok od jabuka.

Večera: dva jaja (kuhana), s malo svježeg sira i šolja čaja.

Jaja su zdrava, ali uvijek treba paziti na mjeru. Količina bjelančevina koju preporučuje Njemačko nutricionističko društvo (DGE) je 0,8 grama po kilogramu tjelesne težine dnevno za odrasle.

Za ženu od 60 kilograma to bi bilo 48 grama bjelančevina (dobra 3 jaja dnevno). Gornja granica je dva grama po kilogramu tjelesne težine dnevno.

Na primjer, ako svako jutro pojedete jaje za doručak, ne možete da pogriješite. Zdrava osoba može bez problema da drži dijetu s jajima i do dvije sedmice, nakon čega bi ponovno trebalo da jede uravnoteženiju hranu.

Jednostrana ishrana, inače, može da dovede do simptoma nedostatka nutrijenata.

Jo-jo efekt nije isključen ako jedete na isti način nakon dijete kao prije. Za dugotrajno mršavljenje prikladnija je uravnotežena ishrana ili dijete koje se smatraju zdravima, poput mediteranske ishrane i dosta vježbanja.