Dijeta nutricioniste Fedona Aleksandra Lindberga garantuje vitku liniju cijelog života: SA GRČKOM DIJETOM VITKI, ZDRAVI I ZAŠTIĆENI OD DIJABETESA I RAKA!

 Ovo nije dijeta za brzo mršavljenje, nego trajna promjena stila života, tvrdi doktor Lindberg

 

Grčka dijeta je jednostavan, ukusan i izbalansiran mediteranski pristup ishrani i vježbanju koji će vam pomoći da održite prirodnu, vitku figuru. Takođe, pomoću ovakvog načina ishrane lakše ćete izbjeći bolesti poput dijabetesa tipa 2, metaboličih sindroma, otpora na insulin, srčane bolesti, hronične upale i nekoliko vrsta kancera.

Doktor Fedon Aleksandar Lindberg, specijalista interne medicine i stručnjak za endokrine poremećaje, smatra se pravim nacionalnim blagom Skandinavije, a posebno Norveške. Rođen je i odrastao u Ateni, u Grčkoj, a u Norveškoj živi od 1986. Na čelu je nekoliko klinika u Oslu i drugim norveškim gradovima. Autor je 15 knjiga na temu zdravlja, nutricionizma i životnog stila koje su objavljene na 14 jezika i 21 zemlje. Njegove knjige su prodane u više od pola miliona kopija širom svijeta. Dr. Lindberg će vam pokazati kako da promijenite životni stil kako biste lakše kontrolisali svoju težinu i šećer u krvi, te poboljšali svoje cjelokupno zdravlje.

Njegov režim ishrane garantuje održavanje vitke linije tokom cijelog života, a taj režim je zasnovan na principu ishrane sa niskim glikemijskim indeksom (GI).

Ova dijeta je poznata u svijetu kao “Grčka dijeta”, a kako se tradicionalna grčka kuhinja bazira na maslinovom ulju, salati, voću i povrću, ribi i bezmasnom mesu, nije teško zaključiti da je njen tvorac, zapravo, slijedio tradiciju svoga naroda i ovog podneblja. U ovoj dijeti je dozvoljeno unošenje zdravih masnoća, određene vrste bjelančevina i ugljenih hidrata, koji polako otpuštaju energiju.

Zdravija i manje rafinisana hrana zaštitit će vas od viška kilograma, dijabetesa i bolesti srca, kao i brojnih upala. Jednom riječju, pojačat će se odbrambene snage vašeg organizma i regulisati metabolizam, a time će vaše tijelo biti idealno.

Glumica grčkog porijekla Dženifer Eniston i njena kolegica Eva Mendes, vitke su i zdrave zahvaljujući upravo ovom režimu ishrane.

PONEDJELJAK

Doručak: Parče hljeba, dvije kašičice kravljeg sira i rendana jabuka posuta cimetom. Šolja nemasnog mlijeka

Užina: 125 ml niskokaloričnog jogurta sa 4 polovine oraha i 4 kocke crne čokolade

Ručak: Konzerva tunjevine sa lukom i paradajzom

Užina: 150 gr kravljeg sira sa kašičicom mljevenog lanenog sjemena i 100 grama grožđa

Večera: Pileća prsa sa crvenom paprikom, lukom, nasjeckanim paradajzom i zelenom salatom

UTORAK

Doručak: Jedno jaje, kriška integralnog hljeba, šolja mlijeka i pomorandža

Užina: Salata od rendane šargarepe sa kašičicom sjemenki susama ili suncokreta. Začiniti maslinovim uljem

Ručak: Grčka salata (paradajz, feta sir, crni luk, krastavac, zelena paprika, masline i origano)

Užina: 125 ml light jogurta i deset badema

Večera: Manja pastrmka pečena na roštilju, servirana sa barenom boranijom začinjenom maslinovim uljem i sokom od limuna

SRIJEDA

Doručak: Nezaslađeni musli sa pola šolje mlijeka i 2 svježe smokve

Užina: 125 ml light jogurta sa 100 grama maslina i nekoliko sjeckanih badema

Ručak: Sardine i salata od paprike, celera i krastavaca. Parče integralnog hljeba

Užina: Jedna jabuka i šaka kikirikija

Večera: Pileća prsa na žaru, 50 grama feta sira, tikvice na pari začinjene maslinovim uljem, sokom od pola limuna i sjeckanim peršunom

ČETVRTAK

Doručak: Omlet od 2 jaja sa kuhanim paradajzom i bosiljkom, kašičica maslinovog ulja i dva kivija

Užina: 100 grama grožđa

Ručak: 50 grama teletine sa sjeckanim kupusom, rendanom šargarepom i lukom, začinjeno sa kašičicom light jogurta

Užina: 1 pomorandža i 10 lješnjaka

Večera: Sarmice od lista vinove loze s rižom, šargarepom i peršunom. Šolja kiselog mlijeka

PETAK

Doručak: Zobena kaša (do 75 grama), nekoliko sjeckanih badema i 200 ml nemasnog mlijeka, posuto cimetom i jedan kivi

Užina: 150 grama kravljeg sira sa kašičicom sjemenki bundeve

Ručak: Salata od 150 grama šarenog pasulja, kašika kukuruza šećerca, sitno sjeckane crvene paprike i crnog luka, začinjeno malsinovim uljem i limunom. 100 grama nemasne kuhane piletine

Užina: 1 kruška, 4 polovine oraha i 40 grama crne čokolade

Večera: Pirinač kuhan na pari sa brokulama i file od pastrmki

SUBOTA

Doručak: Jedno jaje sa senfom, paradajz i pečurke pržene na malo ulja

Užina: 1 nektarina ili breskva

Ručak: Svježa salata sa tunjevinom i dvije šljive

Užina: 150 grama kravljeg sira i 1 šargarepa

Večera: Musaka od patlidžana sa zelenom salatom

NEDJELJA

Doručak: Tri kašike kornfleksa sa 120 ml nemasnog mlijeka. Jedno kuhano jaje i jedno parče hljeba

Užina: 100 grama malina ili 2 rendane jabuke, posuto sjeckanim bademima

Ručak: Riblji file pečen na roštilju sa bijelim lukom, maslinama i paradajzom. Salata od krastavica i feta sir

Užina: Pola šolje light jogurta sa kašičicom sjemenki lana i šargarepa

Večera: Dva mala komadića jagnjetine sa spanaćem kuhanim na pari. Velika pečurka filovana bijelim lukom i peršunom

 

(aura.ba)

Komentari

komentara