DIJAGNOZA „NASMIJANA DEPRESIJA“ ILI „NASMIJEŠENI“ BOLESNICI

Osobe koje pate od nasmijane depresije često ne pokazuju nikakvu naznaku problema s okolnim svijetom, ali su najbliže samoubistvu

Poznajete li nekoga tko se stalno smije, a u suštini je depresivna osoba? Depresivne osobe su uglavnom prikazivane prikovane za krevet i tužnog izraza lica. Ne doživljavamo svi depresiju na jednak način. Neki ni ne znaju da su depresivni i možemo ih vidjeti nasmijane i u isto vrijeme bezvoljne. Takvi ljudi se rado druže i pojavljuju na događanjima, a iznutra ih pogađaju depresivna stanja. Ovi ‘nasmiješeni’ bolesnici često nisu svjesni da su depresivni ili to ne žele priznati nikomu.

‘Nasmijana je depresija pojam koji opisuje pacijenta za kojeg ste uvjereni da je depresivan, ali on ne izgleda tako i često to ne želi priznati. Ponekad vam kažu da nisu depresivni osmjehujući se. Ali to je tužan osmijeh.’ – , kaže jedan od vodećih londonskih psihijatara dr. Cosmo Hallström.

Vrlo često se događa da osoba koja pati od ovog oblika poremećaja, ne želi ni sebi ni okolini priznati da je nešto muči i pokušava to sakriti. Osmijeh je često vanjska fasada i odbrambeni mehanizam. Možemo osjetiti tugu zbog neuspjelog odnosa, karijere ili nedostatka motivacije za život. Tuga može biti jasan znak da nešto nije uredu.

Drugi česti simptomi depresije su tjeskoba, strah, ljutnja, umor, razdražljivost, beznađe i očaj. Oni koji pate od ovih i drugih oblika depresije, također mogu imati problema sa spavanjem, nedostatkom uživanja u svakodnevnim aktivnostima i gubitkom libida. Iskustva s depresijom se razlikuju, a moguće je osjećati samo jedan ili više simptoma.

Osobe koje pate od nasmijane depresije često ne pokazuju nikakvu naznaku problema s okolnim svijetom. Zadržavaju stalan posao, pokreću porodično domaćinstvo, učestvuju u sportu i imaju prilično aktivan društveni život. Ispod maske boluju od tuge, napada panike, niskog samopoštovanja, nesanice i, u nekim slučajevima, suicidalnih misli.

Misli o samoubistvu mogu biti prava opasnost za osobe koje pate od nasmijane depresije. Osobe koje pate od klasične, teške depresije, također mogu imati suicidalne misli, ali ne i energiju za djelovanje. U ovom slučaju, osobe imaju energetsku sposobnost planiranja i provođenja aktivnosti. To je razlog zašto nasmijana depresija može biti opasnija od klasičnog oblika depresije.

Kao i većina poremećaja, nasmijana depresija je također izlječiva. Osim stručnog savjetovanja ili psihoterapije, liječenje može započeti otvorenim priznanjem problema. Odaberite jednog bliskog člana porodice ili prijatelja, i porazgovarajte o svojim osjećajima. Ideja je da se riješite dodatnog tereta, što može pomoći ublažiti simptome depresije. Otvoreni razgovor i dijeljenje osjećaja je ključni element u borbi s depresivnim mislima.

Evo još nekoliko savjeta kako da pobijedite nasmijanu depresiju:

  1. Zagrlite svog kućnog ljubimca, jer kućni ljubimac stvarno može biti vaš najbolji prijatelj i poslužiti kao dobra terapija. Kada se igrate ili mazite s njim, lako zaboravljate na probleme.
  2. Obratite pažnju na ishranu. Iako ne postoje određene namirnice koje liječe depresiju, zdrava ishrana može itekako djelovati na ukupno zdravlje i raspoloženje. Izbacite sve grickalice i brzu hranu iz prehrane i bazirajte obroke na voću, povrću i cjelovitim žitaricama.
  3. Tjelovježba djeluje kao antidepresiv. Ne morate raditi neku tešku fizičku aktivnost, nego je dovoljno samo prošetati. Intenzitet i učestalost fizičke aktivnosti s vremenom povećavajte.
  4. Sunčajte se! Pronađite hobi koji vas ispunjava i uz pomoć kojeg ćete zaboraviti na probleme. Cilj nije stvaranje remek-djela, nego izražavanje misli i osjećaja.
  5. Opustite se, jer stres i anksioznost mogu pojačati simptome depresije i otežati oporavak. Opustite se i vratite osjećaj mira i kontrole. Prakticirajte jogu ili meditaciju, ili jednostavno slušajte umirujuću muziku dok se kupate u toploj i mirišljavoj kupki.
  6. Družite se prijateljima i porodicom. Provodite slobodno vrijeme s ljudima koje volite, na način koji vas ispunjava. Nazovite prijatelja i otiđite u šetnju ili popijte čaj sa svojim partnerom.
  7. Osigurajte kvalitetan san i odmor. Počnite s odlaskom u krevet i ustajanjem u isto vrijeme nekoliko dana i steknite naviku spavanja 7 do 9 sati u komadu. Koristite tehnike opuštanja kako bi se uspavali.
  8. Izbjegavajte alkohol i drogu. Ove supstance mogu usporiti oporavak od depresije ili ga u potpunosti zaustaviti. Alkohol i droga mogu pogoršati depresiju i spriječiti djelovanje antidepresiva.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!