Detoks plan za vitalnost i rasterećen organizam

Program koji će vas oporaviti nakon nekoliko dana hedosnističkog života.

Ideja ovog detoks programa jeste da se organizam očisti od nagomilanih toksina, da se odmori i oporavi. Detoks je baziran na povrću, voću, proteinima, žitaricama i korisnim mastima. Prvih nekoliko dana jelovnik se sastoji iz 80% tečnosti (smuti, sokovi i supe), kao i obilnije večere. Preporučujemo da svaki dan počnete čašom mlake vode s limunom, kako biste spriječili pad šećera u krvi. Ne zaboravite da šetate svaki dan, najmanje sat vremena. Tuširajte se naizmjenično toplom i hladnom vodom. Vaše tijelo će vam biti zahvalno.

 

 Nedostaje vam energija

Ako spavate dovoljno ali ustajete umorni, možda je vrijeme da uzmete detoks u obzir, jer toksini koji se formiraju u vašem organizmu, iz izvora kao što su hrana ili vazduh, mogu vas lišiti energije. Detoksom ćete dopustiti tijelu da izbaci te supstance i osjećaćete se lakše i snažnije.

Nabacili ste koji kilogram i ne možete da smršate

Ukoliko ste naporno radili na tome da skinete kilograme, ali ne vidite rezultate, moguće je da su uzročnici toksini u vašem tijelu. Hrana koju bi trebalo da jedete u tom slučaju uključuje svjež spanać, mrkvu, krastavac, paradajz, avokado i čija sjemenke.

 Ne možete da zaspite

Kada je tijelo puno toksina, ono se i dalje bori da svoje prirodne funkcije obavlja efikasno. To može uticati na san. Detoks će omogućiti vašem tijelu da bude više u skladu s prirodom i da funkcioniše normalno.

Plan čišćenja organizma

Dan 1

Doručak – Osvežavajući smuti: Pomiješajte 250 ml kokosovog mlijeka, jednu bananu, 50 g kelja, 80 g zamrznutih malina, dvije kašičice ovsenih pahuljica prstohvat cimeta.

Užina – Zinger sok: Napravite sok od jedne pomorandže, dvije mrkve, 100 g spanaća, pola limuna, pola kašičice đumbira i jednog krastavca.

Ručak – Zelena supa (dva serviranja): Prodinstati glavicu usitnjenog bijelog luka sa sokom od pola limuna i štapićem jednog celera, sitno sjeckanog. Dodati pola kašičice kima, pola glavice brokolija i karfiola, a zatim šaku prezle i korijandera. Umiješajte pola konzerve pasulja i ubacite to u blender sa 300 ml vode.

Užina – Menta smuti: Izmiksajte u blenderu jednu breskvu, krastavac, celer, 100 g kelja, šaku svježe mente i pola kašičice đumbira.

Večera – Losos/piletina s povrćem: File lososa ili pileći file (po želji) pripremiti za pečenje u foliji. Po njemu rasuti isjeckanu žutu papriku, jednu isjeckanu tikvicu i tri pečurke. Začiniti suhim začinima i preliti sokom od limuna. Peći na 180 stepeni C, 20 minuta. Servirati uz 100 g spanaća.

 Dan 2

Doručak – Protein smuti: Pomešati 250 ml bademovog mlijeka, 100 g borovnica, jednu kašičicu proteina konoplje, dvije kašike ovsenih pahuljica i jednu kašiku maslaca.

Užina – Pojačanje s cveklom: Napravite sok od jedne cvekle, dva štapića celera, dvije mrkve, jedne jabuke i krastavca.

Ručak – Gaspačo supa: Umiješati pola krastavca, pola crvene paprike, pola žute paprike, jednu glavicu bijelog luka, pola crnog luka i pola konzerve sosa od paradajza. Mutiti dok ne postane kremasto. Prije serviranja dodati kašičicu balzamiko sirćeta, maslinovog ulja i malo začina.

Užina – Zinger sok.

Večera – Grilovane pileće grudi s graškom: Jedan komad pilećih grudi začinjen po želji, grilovan i serviran sa 100 g graška i 100 g kelja.

Dan 3

Doručak – Kokos smuti: Pomiješati 80 ml kokosovog ulja, 200 ml kokosove vode, bananu, 100 g spanaća, kašičicu lanenog sjemena, kašičicu ovsenih pahuljica s kremom od kokosa, mutiti dok ne postane kremasto.

Užina – Menta smuti.

Ručak – Zelena supa: Iskoristiti ostatke od prethodnih dana.

Užina – Pojačanje s cveklom.

Večera – Začinjeni oslić s pireom od mrkve i kelja: Napravite marinadu sa pola kašičica kima, cimeta, kurkume i kokosovog ulja. Prelijte file oslića marinadom i pecite na 180 stepeni C, 15 minuta. U međuvremenu, napravite pire od jedne mrkve. Servirajte oslić s pireom i 100 g kelja.

Dan 4

Doručak – Jaja sa šparglom: Skuhajte jaja, a zatim prepecite jednu krišku hljeba od punog zrna i isjeckajte šparglu skuhanu na pari.

Užina – Dvije mandarine i kašika indijskog oraha.

Ručak – Supa od spanaća i leblebija: Prodinstati glavicu bijelog luka s limunovim sokom, štapićem celera, pola sitno sjeckane mrkve i paprikom, pola konzerve leblebija, 100 g spanaća i dodati šaku korijandera. Ubaciti u blender sa 300 ml vode.

Užina – Pola avokada i jedna kašika badema.

Večera- Losos/piletina s povrćem.

 Dan 5

Doručak – Ovsene pahuljice: Kombinovati 40 g oraha i 40 g raznih sjemenki. Dodati 200 g ovsenih pahuljica, pola kašičice muskatnog oraščića i ostaviti malo da odstoji. Servirati sa četiri kašičice borovnica i 100 ml bademovog mlijeka.

Užina – Jabuka s kašikom orahovog putera.

Ručak – Pita od mrkve: Izrendati pet velikih mrkvi i pomiješati sa dvije kašike kokosovog ulja, sokom od limuna (po želji) i kašičicom čija sjemenki. Ovaj fil uvijati u deblje kore (jedno pakovanje kora) i peći.

Užina – Hrskavi kelj (dvije porcije): U pleh staviti 250 g kelja i obilno poprskati kokosovim uljem. Peći u rerni na 220 stepeni C, dok ne postane hrskav.

Večera – Pileći štapići s paprikom: Isjeckati pileće grudi, 250 g žute i zelene paprike. Staviti meso u činiju i marinirati istopljenim kokosovim uljem, pomiješanim sa pola kašičice paprike i cimeta. Isjeći meso na štapiće i peći ga na 180 stepeni C. Servirati sa salatom.

 Dan 6

Doručak – Kajgana na tostu: Napraviti kajganu od dva jajeta i servirati je s kriškom hljeba od punog zrna. Skuhati 100 g spanaća i takođe servirati uz kajganu.

Užina – Jedna ispasirana banana namazana na krišku prepečenog hljeba od punog zrna.

Ručak – Hrskava salata: Pomiješajte zelenu salatu s jednom izrendanom mrkvom, 30 g krastavca, tri čeri paradajza, 100 g potočarke, dvije kašičice sočiva. Preliti kašikom maslinovog ulja i sokom od limuna.

Užina – Ananas i kašika indijskog oraha.

Večera- Škampi: Skuhati 100 g škampa sa pola kese izrendanog miksa od povrća. Dodati sok od limete i kašičicu soja sosa. Servirati sa 40 g kuhane kinoe.

Dan 7

Doručak – Avokado na hljebu: Izgnječiti jedan avokado i pomiješati ga sa dva sitno isjeckana čeri paradajza. Premazati ovim dvije kriške hljeba od punog zrna.

Užina – Jedna breskva i kašika badema.

Ručak – Zamotana duga: Isjeckati cveklu, pola mrkve i dva čeri paradajza. Staviti u činiju sa 50 g rukole i sve promiješati. Ubaciti povrće u tortilju od punog zrna i zamotati.

Užina – Hrskavi kelj.

Večera – Pesto oslić: File oslića ispržiti na malo ulja s jednom kašičicom pesto sosa. Servirati s obarenim keljom, 50 g graška i jednom isjeckanom cveklom.