Deset supernamirnica za čišćenje arterija

Arterije su krvni sudovi koje prenose gustu krv obogaćenu kiseonikom iz srca u sve organe u tijelu. Zdrava arterija je jaka, elastična i fleksibilna. Progresivno začepljenje arterija je stanje poznato kao ateroskleroza i glavni je uzrok kardiovaskularnih bolesti, uključujući srčane udare, moždane udare i periferne kardiovaskularne bolesti.

Kardiovaskularna bolest je vodeći uzročnik smrti u svijetu. S obzirom na to da ne pokazuje nikakve simptome, vrlo je teško dijagnostkovatiti. Ljekari obično propisuju lijekove za snižavanje holesterola ili beta-blokatore za ovo stanje, ali postoji i prirodan način da očistite svoje arterije.

Evo nekoliko dobro proučenih namirnica koje mogu očistiti vaše arterije na prirodan način:

1.Kurkuma

Kurkuma smanjuje LDL holesterol i čisti sakupljene naslage u arterijama. 2011. godine u jednom istraživanju dokazano je da kurkuma smanjuje holesterol i suzbija rani proces ateroskleroze bolje od nekih lijekova.

2. Bijeli luk

Bijeli luk je još jedna od namirnica koja čisti arterije.

Naučno je pokazano da bijeli luk pomaže u sprječavanju srčanih bolesti, usporavanju ateroskleroze i smanjenju nivoa krvnog pritiska. Bijeli luk je prilično efikasan u sprječavanju stvaranja naslaga u arterijama.

Bijeli luk smanjuje rizik od srčanog udara i moždanog udara za više od 50 procenata, a takođe pomaže u sprječavanju i liječenju ateroskleroze.


3. Đumbir

Đumbir je poznat po svojim snažnim antioksidativnim i antiinflamatornim osobinama. Sadrži gingerole i šogaole, oba su moćna zaštitna sredstva srca. Istraživanja su pokazala je da ekstrakt đumbira ima mogućnost smanjenja holesterola i triglicerida u krvi, područja aterosklerotskih lezija aorte, LDL agregacije i LDL masnih peroksida.

4. Mljevena ljuta papričica

Sastojak kapsaicin koji se nalazi u ljutoj papričici pomaže u smanjenu LDL holesterola u krvi. Papričica smanjuje rizik od srčanog udara i poboljšava krvnu cirkulaciju.

5. Limun

Za srce je dobro piti vodu sa limunom ujutru čim ustanete. Ne samo da smanjuje nivo holesterola, već i sprječava oksidativno oštećenje i zadržava arterije zdravim. Ovaj agrum je prebogat vitaminom C, za koji se pokazalo da smanjuje ukupni holesterol, inhibira agregaciju trombocita, smanjuje zapaljenje i ojačava arterije.

6. Cimet

Cimet može da smanji rizik od bolesti srca i asteroskleroze. U jednoj studiji 2003. u magazinu Diabetes Care dokazano je da se korišćenjem od 1-6gr cimeta dnevno smanjuju glukoza, trigliceridi, LDL holesterol.

7. Laneno sjeme

Laneno sjeme pomaže u čišćenju arterija. Bogato je alfa linoleičnom kiselinom i omega 3 masnim kiselinama koje smanjuju upalne procese i krvni pritisak. Istraživanja su pokazala da umjereno korišćenje lanenog sjemena predstavlja dobru podršku u smanjenju ateroskleroze. Kada koristite laneno sjeme, obavezno ga sameljite, jer se na taj način sjeme sadrži više omega 3 masnih kiselina.

8. Kiseli kupus

Kiseli kupus je jedna od najznačajnijih probiotskih namirnica. Eliminiše toksine i veoma je dobar u prevenciji ateroskleroze. Osim toga, dokazano je da kiseli kupus degradira hemikalije poput insekticida hlorpirifosa i bisfenola A.

9. Sjeme susama

Seme susama čisti arterije. Redovna konzumacija sjemena susama pomaže u sprječavanju progresije ateroskleroze, smanjuje nivo holesterola i triglicerida u krvi.

10. Sok od nara

Sok od nara je moćan antioksidant, smanjuje nagomilane naslage i čisti arterije. Sok od nara sadrži magnezijum i selen koji su veoma značajni za zdravlje srca. U jednoj studiji iz 2009. naučnici tvrde da ako pacijenti sa rizikom od koronarne bolesti srca piju 240ml dnevno soka od nara u narednih 18 mjeseci, postoji mogućnost da uspore razvijanje bolesti.