Danica Vlahović iz Vrbasa ima 70 godina i svakodnevno drži časove aerobika vršnjakinjama i mlađim generacijama: SRČANE SMETNJE UKLONIO JE AEROBIK!

Danica Vlahović duže od pola vijeka posvećena je sportu i rekreaciji, redovno vježba, i kao instruktorka vodi fitnes treninge za žene u Vrbasu i okolici. Za Auru kaže da je vježbanje – njen stil života.

Danica Vlahović iz Vrbasa je jedna naprosto fantastična žena, puna energije i entuzijazma. Ima 70 godina i u penziji je ali dane ne provodi u mirnim šetnjama ili sjedenju pred televizijom. Ne, Danica je vrlo aktivna žena. Posljednjih 48 godina, Danica više puta nedjeljno drži besplatne časove aerobika, svojim vršnjakinjama, ali i tri puta mlađim djevojkama.

Za Auru je ispričala kako je oduvijek voljela sport i rekreaciju ali, tek ju je otkrivanje srčane mane, “gurnulo” korak dalje.

– Zbog naslijeđene srčane mane sam morala početi da vježbam, ali, to je bio samo dodatni motiv jer sam oduvijek bila puna energije, a kroz vježbu sam se samo usmjerila na pravi način.

Danica je veliki entuzijazista i svoju privrženost rekreativnim aktivnostima nesebično dijeli s pripadnicama ljepšeg spola koje u fitnesu vide način da održe dobru liniju, dobru kondiciji i naravno dobro zdravlje.

Hop kao ispušni ventil

– Rođena sam 12. oktobra 1947. godine, a aerobikom se bavim već 48 godina. Radila sam kao laborant u bolnici u Vrbasu 40 godina i kao laborant sam otišla u penziju. U privatnoj laboratoriji Medlab nastavljam svoj posao.

– Što se tiče aerobika, imala sam neke srčane smetnje i ljekar mi je savjetovao kao lijek – fizičku aktivnost. I ranije sam bila sportski tip, ali nakon takvog savjeta, intenzivnije krećem s vježbama što se pokazalo odličnim za moje zdravlje.

Ubrzo je shvatila da bi svoju ljubav prema vježbanju mogla da podijeli sa drugima, tako što će ih motivisati da budu aktivni i zdravije žive. Odlučila je da sve to radi besplatno, i onda je, vremenom, dobila drugu porodicu, sve te žene koje su dolazile da vježbaju zajedno, šireći pozitivnu energiju. U međuvremenu su je obučavali profesori sa beogradskog DIF-a, pa je dobila i certifikat da može da drži vježbe, a stekla je i diplomu operativnog instruktora fitnesa od Difa u Novom Sadu.

– Suprug bi tada ostajao kući da čuva djecu, a ja bih odlazila na trening. Od tada nisam imala srčanih tegoba, ali sam sa vježbama nastavila i shvatila da mi je to vazduh koji dišem.

Zdravlje nema cijenu

Danas, Danici su njene žene sa kojima vježba – porodica. Vrlo srećna porodica.

– Počela sam u prostoru Sportskog Centra, bilo mi je dovoljno da imam besplatan prostor, a uvijek je bilo razumijevanja oko dodjele termina za časove i sve je bilo besplatno pa sam tako i ja odlučila da radim besplatno na zadovoljstvo mnogih žena. Sjajan je osjećaj kada usrećiš oko 100 žena koje možda imaju samo taj izlazak kao ispušni ventil. To me čini srećnom a i njih.

– Svakako je fizička aktivnost odlična za zdravlje, a  to nema cijenu. Vježbanje mi je davalo uvijek snagu da prebrodim mnoge teškoće što mi je život donosio. Pa bogami, i da amortizuje neke lijepe trenutke.

Za Auru ova divna dama kaže da ne planira da ostari i da će rekreaciju raditi dok je živa.

– Nikada nisam izostala sa treninga pa čak ni kad sam ruku slomila ili temperaturu visoku imala.

Na kraju, Danica poručuje svima onima koji žele da imaju dobru liniju za odlazak na more, novu godinu ili neku specijalnu priliku: vježbajmo od septembra do septembra, cijelog života, nemojte početi vježbati pet ili deset dana pred neki događaj. Od danas pa do kraja života se rekreirajmo…

– Kad mogu ja – može svako – poručuje Danica.

Ima kaže još jednu poruku za žene, a ona glasi: zaboravite na sve, probleme, pijacu, novac, muža, skočite, recite hop i onda će se svi problemi lako riješiti.

U top formi

Visoka sam 165 cm, a teška 68 kg ali sam u top formi zahvaljujući rekreaciji. Nigdje nikakvog viška nema, ni masnih naslaga, iako bi se po mjerama mogao steći utisak da imam viška kilograma, ali to su mišići.

Za svoje godine itekako izgledam vitko i bez ikakvih teškoća radim sve vježbe. Kondicija je jako bitna, nema preskakanja treninga. A moja je kondicija sjajna.

 Vježbe s Danicom

Nakon početnog zagrijavanja, uz moje brojanje i objašnjavanje za šta služi svaki pokret tijela, slijedi još pola sata treninga. Radi se vratni dio kičme, ruke, trbuh, leđa i noge. Sve vrijeme koristimo tegove za ruke i trbuh kao i leđa, radi se sa utezima od jednog kilograma. U svaku ruku po jedan.

Poslije svake vježbe slijedi istezanje, uz moje neprestane komentare o ishrani, a tu su i razni drugi savjeti, naprimjer, koliko je unos tečnosti u organizam važan. Na kraju imamo blok vježbi opuštanja i smiraj tijela.

(E. K./aura.ba)

 

Komentari

komentara