DA LI JE OK BITI SEBIČAN: Ako ne možete da se brinete o sebi, ne možete da brinete ni o drugima!

Da li su sebični ljudi loši ljudi? Kad čujete „sebičan“, čini se da je ova riječ loša. Kome će biti drago ako ga opisuju na tako negativan način? Ništa manje uvrijedljive nisu ni druge opcije: „egocentrična“, „arogantna“, „narcisoidna“ osoba. Sigurno znamo da se ova riječ ne može koristiti kao kompliment, ali psiholozi su dokazali da biti sebičan znači biti zdrav i sretan čovjek.

Psiholog i autor bestselera „How Leaders Stay Rooted in an Uncertain World“, Bob Rosen, navodi: „Ako ne možete da se brinete o sebi, ne možete da brinete ni o drugima“.

„Pokušavajući da udovoljimo drugima, skoro se zakopamo u zemlju. Ali razmislite o tome kako vas drugi mogu prihvatiti ako niste našli vremena da se istinski prihvatite? Biti sebičan ne znači emitovati talase zračenja, već imati zdravo samopoštovanje.“

Poradite na samopoštovanju: ne treba da zavisite od odobrenja i zadovoljstva voljenih. Postanite jači mentalno i fizički, a tada će se vaš odnos sa ljudima samo ojačati. Jednom kada prestanete biti žrtva svojih okolnosti, vaša veza će imati više energije i privući ćete ljude koji će vas istinski podržati.

Ostanite koncentrisani na sebe, ne zaokupljeni sobom
Ako se usredsredite na sebe, to ne znači da vaše želje moraju nadmašiti potrebe drugih. Preuzmite odgovornost kako biste bili sigurni da su vaše lične, emocionalne i fizičke potrebe zadovoljene. Tako nećete biti samo zdravi, već ćete moći i da brinete o svojim voljenima. Ne možete sipati iz prazne posude, pa zapamtite da sebe „dopunite“.

Bilo da želite da se posvetite svojoj omiljenoj knjizi koju ste odavno željeli da pročitate, ili biste da pogledate maraton horor filmova – dozvolite sebi ovo, čak i ako su vaši prijatelji nezadovoljni vašim odsustvom. Dozvolite da svoj alarm ostavite po strani na 15 minuta i spavajte duže. Naučite da kažete ne i da se ne osjećate krivim zbog toga.

Nagradite tijelo
Kad volimo svoje tijelo, želimo ga okružiti samo korisnim stvarima. Ješćemo zdravu hranu koja će okrijepiti i pospiješiti oporavak. Možda ćete čak željeti da provedete više vremena u kuhanju zdrave hrane, a trčanje ujutru ili uveče i fitnes više vam se neće činiti okrutnim iskušenjem.

Slijedeći put kada se osjećate krivim zbog drugih, imajte na umu da je u redu biti usredsređen na sebe. Slušanje potreba vašeg tijela i duše neophodno je za vaše blagostanje.

error: Content is protected !!