ČUDESNI ANANAS: Ovo su brojne prednosti tropske poslastice

Ananas je slatko voće koje je sinonim za tropsku klimu jer djeluje osvježavajuće. Uz sve navedeno on je i bogat vitaminima 

“Ananas je izvrstan izvor vitamina C i ima malo kalorija”, kaže nutricionist Jonathan Valdez koji je i glasnogovornik Državne akademije za prehranu i dijetetiku u New Yorku.

Nutritivno je također izvrstan izvor vlakana i minerala, a vlakna su povezana s povećanom sitošću, kao i sa stabilizacijom šećera u krvi.

No postoje i drugi načini na koje ananas može utjecati na cjelokupno zdravlje.

1. Pomaže u sprječavanju upalne bolesti crijeva (UBC)
“Bromelain igra ulogu snažnog protuupalnog sredstva, za koje je jedno istraživanje pokazalo smanjenje upalnih posrednika kod osoba s UBC-om, što bi potencijalno moglo ublažiti simptome kod pacijenata koji boluju od tih tegoba”, kaže Valdez.

“Međutim, potrebno je više studija kako bi se bromelain preporučio kao metoda liječenja UBC-a”, dodaje.

Pod UBC spadaju ulcerozni kolitis i Crohnova bolest, a riječ je o poremećajima nepoznatih uzroka kojima je posljedica upala debelog ili tankog crijeva

2. Može uzrokovati intenzivan svrbež, osip i otjecanje
Ovo može biti reakcija na alergiju na lateks, koji je bijeli mliječni sok mnogih biljaka.

Ananas je izvor lateksa od prirodne gume. Ukoliko osoba ima alergiju na isti, ne smije konzumirati ananas.

3. Može smanjiti upalu
Ananas je prepun antioksidansa vitamina C koji ima protuupalna svojstva koja pak mogu pomoći u smanjenju bolova u zglobovima uzrokovanim osteoartritisom, ali i podržati imunološko zdravlje te smanjiti rizik od srčanih bolesti.

4. Može uzrokovati proljev i povraćanje
“Iako neuobičajeno, neki pojedinci osjetljivi na bromelain. Tako oni koji konzumiraju prekomjerne količine ananasa prijavljuju da imaju proljev i povraćanje, ali razlog zašto ostaje nepoznat”, kaže Valdez.

 

5. Može izazvati osjetljivost usne šupljine
“Zbog svojstava omekšavanja mesa kod bromelaina, previše ananasa može uzrokovati osjetljivost usta, usana i jezika”, kaže Valdez.

“Pokušajte skuhati ananas kako biste razbili bromelain i smanjili ove nuspojave. Također, izbjegavajte jesti sirovi ananas sa stabljike ili jezgre jer se tamo nalazi najveća količina bromelaina”, objašnjava.

6. Može poboljšati zdravlje kostiju
Ananas je dobar izvor mangana, koji je važan za zdravlje kostiju.

Mangan je zaslužan za stvaranje važnih enzima za izgradnju kostiju i djeluje kao koenzim koji sudjeluje u metaboličkim procesima

7. Može smanjiti bol
“Bromelain sadrži protuupalna svojstva koja se koriste za smanjenje boli i oteklina od opeklina, bolova u zglobovima i drugih upalnih bolesti”, kaže Valdez.

8. Može smanjiti visoki krvni pritisak
“Enzimi u ananasu poznati kao bromelain usporavaju zgrušavanje krvi, te povećavaju proizvodnju crvenih i bijelih krvnih stanica, što dovodi do poboljšanog protoka krvi”, kaže Valdez.

9. Može izazvati i prekomjerno krvarenje
S druge strane, kako bromelain djeluje kao antikoagulant koji razrjeđuje krv i sprječava zgrušavanje krvi, to može uzrokovati prekomjerno krvarenje.

I za kraj, možda niste znali, ali ovu voćku možete jesti i kao prilog kada jedete veće količine mesa.