COVID-19 je i dalje tu: Evo kako da se nosite sa stresom tokom korone

Osjećate li zabrinutost ili ste pod vanrednim stresom? Niste sami. Prošlog mjeseca, britanski Guardian je izvijestio da se kod stanovništva u Velikoj Britaniji povećao nivo stresa, anksioznosti i depresije zbog ograničenja uvedenih tokom pandemije. Upravljanje emocijama u ovom trenutku postaje značajna stvar. Uvođenje nekih promjena u svojoj rutini i uz malo više brige o sebi može vam pomoći da si osigurate mentalni prostor koji trebate. Evo pet savjeta za početak.

Ne ignorišite svoje emocije
Puno je razloga za brigu, od povremenog lockdown-a i ograničenja, do straha od gubitka posla ili brige za svoje i zdravlje najmilijih. Ukoliko potiskujete ova osjećanja duboko u sebi, svjesno ili podsvjesno, to bi dugoročno moglo pogoršati stvari. Prema istraživanju sa Univerziteta u Iowi, ukoliko identificirate ove svoje emocije i suočite se s njima, umjesto potiskivanja, to će vas učiniit manje podložnim stresu izazvanom pandemijom. Suočavanje sa svojim emocijama ne događa se preko noći. Počnite s malim koracima u tom smjeru te odvojite dovoljno vremena za opuštanje. To je igra pokušaja i pogrešaka.

Održavajte kontakt sa drugima
Usamljenost je ogroman problem, posebno tokom lockdown-a. Kada osjećate da ste pod stresom ili ste sami, održavanje kontakata sa prijateljima i porodicom može se činiti poput planine na koju se jednostavno ne možete popeti. Međutim, pružanje socijalne podrške tokom ovog razdoblja neophodno je za očuvanje vašeg mentalnog zdravlja. Zapravo, istraživanje Wolters Kluwer Health-a pokazalo je da i pružanje i primanje podrške od drugih može dovesti do smanjenja ukupnog nivoa stresa.

Ako vam je teško povezati se s ljudima, olakšajte si – neka razgovor bude jednostavan. Ne morate ljudima reći da ste pod stresom ili da vam teško padaju neke stvari (osim ako to ne želite!). Umjesto toga, možete jednostavno poslati tekstualnu poruku da se pozdravite ili ih pitati kako su. Jednako tako, ako poznajete nekoga ko je ranjiv, možda biste željeli ponuditi pomoć.

Fokusirajte se na ono što možete kontrolisati
Jedna od najtežih stvari u vezi s pandemijom je nedostatak kontrole. Većini nas, to je prvi put da se moramo odreći neke vrste kontrole nad svojim životom. Naprimjer, sada moramo dvaput razmisliti kada izlazimo, koga susrećemo i što radimo. Jednako tako, ne znamo kada će pandemija završiti niti kada će se život vratiti u normalu. Zato se usredotočite na ono što znate i možete. Možda biste željeli uspostaviti stabilnu kućnu rutinu, započeti novi hobi. Također, možete se usredotočiti na dobro jelo, dovoljno vježbanja i sna.

Napravite pauzu i meditirajte
Svijet je trenutno veoma glasno mjesto. Teško je zanemariti stalno praćenje vijesti o pandemiji i čitanje beskrajnih komentara na društvenim mrežama. Ako vam je previše, odvojite trenutak da budete prisutni ovdje i sada, prakticiranjem meditacije. Odvajanje vremena za opuštanje i privremeno „isključivanje“ moglo bi biti od pomoći.

Dozirajte praćenje vijesti
Praćenje i provjeravanje različitih vijesti, po nekoliko puta dnevno, može povećati nivo stresa. Ova navika može djelovati kao trajni podsjetnik na pandemiju, a možda čitate lažne informacije. Na primjer, ako čitate postove na društvenim mrežama, često ih je teško provjeriti. Pokušajte ograničiti količinu vijesti koje čitate.