Četiri očita znaka da mobitel trebate držati podalje od sebe

Američki naučnici su identificirali četiri karakteristike problematičnog ponašanja kada je u pitanju mobitel i dovode u vezu ovu ovisnost sa stresom, nervozom, nesanicom i saobraćajnim udesima…

Jeste li ovisni o svom mobitelu, smartphoneu…? Ako veći dio svog života provodite buljeći u mobitel, ili još gore, razmišljate o tome – vaše je zdravlje možda u opasnosti, pokazalo je novo istraživanje na Sveučilištu u Wašingtonu.

Nakon analiza ljudskih navika, naučnici su identificirali glavne karakteristike problematičnog ponašanja kad je u pitanju mobitel. Evo koje su to:

  1. Iščekivanje

Često razmišljate o pozivima, mailovima ili porukama koje biste mogli primiti.

  1. Zapostavljanje aktivnosti

Radije provodite vrijeme buljeći u vaš mobitel, nego da pričate s prijateljima, porodicom ili sudjelujete u drugim aktivnostima.

  1. Emocionalne reakcije

Postanete ljuti kad vas neko prekine dok buljite u vaš smartphone ili se osjećate uzrujano kad to ne radite.

  1. Problem prepoznavanja

Jasno vam je da previše vremena trošite na vaš mobitel i pokušavate to smanjiti.

Američki naučnici su ustanovili i da što češće provjeravate vaš mobitel to raste i vaša razina stresa. Također su doveli u vezu mobilnu ovisnost s mogućnostima saobraćajnih udesa. Zavisno od toga na kojem ste mjestu na tabeli od jedan do četiri, kad je prva karakteristika – iščekivanje u pitanju, ali sa svakom sljedećom brojkom vjerovatnost da ćete imati saobraćajnu nesreću povećava se za 13 posto.

Ako često razmišljate o porukama ili pozivima, iščekivanje ometa sve vaše ostale aktivnosti, bilo da ručate s prijateljicom ili vozite automobil, navode autori istraživanja.-

  • Ako zapitate sami sebe i odgovorite iskreno: “Zašto toliko vremena provodim buljeći u mobitel?” – to vam može pomoći da se riješite vaše loše navike – sugerira Stephen O'Connor, jedan od autora studije.

– Kad shvatite da svijet neće propasti ako vi niste na mobitelu to će vam pomoći da se fokusirate na vaš život, a ne na vaš mobitel – savjetuje ovaj stručnjak.