Budite sretniji i zdraviji uz 11 jednostavnih savjeta: NEKA VAM 2022. BUDE NAJZDRAVIJA GODINA

 Postognite maksimalni rezultati uz minimalan napor

Nova godina za svakoga od nas predstavlja vrijeme kada počnemo da mislimo o promjenama. I uvijek je negdje na prvom mjestu zdravlje.

1. Jedite više cijelih namirnica

Najlakši i najodrživiji način da poboljšamo zdravlje jeste da konzumiramo cijele namirnice. To podrazumijeva neprocesuirano voće, povrće, sjemenke, ribu i orašaste plodove. Ova hrana, prema istraživanjima, umanjuje rizik od srčanih oboljenja, gojaznosti, visokog nivoa šećera u krvi i dijabetesa tipa 2.

2. Više se krećite

Zadajte sebi zadatak da se svakog dana što više krećete. Izađite iz autobusa stanicu ranije, koristite stepenice umesto lifta, idite pešice u prodavnicu… Male promene mogu i te kako mnogo da utiču na naše zdravlje.

3. Izbacite zaslađena pića

Sokovi i druga zaslađena pića povećavaju rizik od srčanih oboljenja, masne jetre, gojaznosti, karijesa… Izbjegavajte ovakve napitke i radije izaberite prirodne varijante.

4. Više spavajte

Dovoljno kvalitetnog sna u toku noći sprječava rizik od gojaznosti, depresije i srčanih oboljenja. Osigurajte svom tijelu i umu zdrav san, svakog dana.

5. Budite fizički aktivni

Fizička aktivnost blagotvorno djeluje i na tijelo i na um. Izaberite onu u kojoj uživate i svakodnevno se krećite. Bilo da je u pitanju plivanje, vožnja bicikla, šetnja ili odlazak u teretanu, osjećaćete se bolje.

6. Nađite vremena za sebe

Izdvajanje vremena za sebe nije sebično, već je neophodno za optimalno zdravlje i dobro stanje. Budite sebi na prvom mjestu s vremena na vrijeme.

7. Unosite više domaće hrane

Potrudite se da što manje jedete napolju. Pripremajte jela unaprijed i nosite kuhani ručak na posao. Tako ćete spriječiti napade gladi i gojaznost, a ješćete zdravije.

8. Više vremena provodite na otvorenom

Boravak u prirodi umanjuje stres i poboljšava raspoloženje. Stoga, potrudite se da u ovoj godini boravak u prirodi postane vaš svakodnevni ritual.

9. Ograničite vrijeme ispred ekrana

Kompjuter, laptop i smartfoni, njima smo svakodnevno izloženi. A to može da izazove depresiju, anksioznost i osjećaj usamljenosti. Stoga, potrudite se da ograničite vrijeme koje provodite pred ekranima.

10. Zaboravite na negativni odnos prema tijelu

Prestanite da na svoje tijelo gledate s negativnog aspekta. Probudite u sebi samopouzdanje koje se krije u svakome od nas.

 11. Posjetite ljekara

Donesite odluku da idete na sistematske preglede svake godine. Uradite krvnu sliku, urinokulturu, posetite ginekologa i stomatologa. Prevencija je ključna za mnoge bolesti, kao i otkrivanje oboljenja u ranoj fazi.