Brza i zdrava dijeta za proljeće: BUDITE SITI I VITKI UZ ROTKVICE

Pijačne tezge uveliko krase rotkvice. Ovo povrće je pravi vijesnik proljeća, a i poziv da očistimo organizam od toksina. Rotkvica je niskokalorična namirnica – u 100 grama ima samo 16 kalorija, a blaga ljutina uz mnoštvo vlakana i vode brzo stvara osjećaj sitosti.

Osim što podstiču varenje i sagorijevanje masnih naslaga, kao prirodan diuretik, rotkvice eliminišu i višak tečnosti iz organizma, pa smanjuju otečenost lica i tijela. Odličan su izvor bakra, mangana, kalijuma, vitamina C, K i B6, a u manjim količinama sadrže i kalcijum, gvožđe, fosfor, cink i natrijum.

Ukoliko se pridržavate ovog jelovnika, koji se ponavlja posle četiri dana, brzo ćete primetiti kako se višak oko bokova i stomaka topi, pa za nedelju dana možete da izgubite do tri kilograma. Poželjno je da pijete dovoljno tečnosti, bilo vode, čaja ili sveže ceđenog voća, makar dva litra, a kada imate slobodnog vremena, šetajte se.

PRVI DAN

Doručak: 150 g nemasnog sira i kriška integralnog hljeba, tri rotkvice

Užina: Jabuka

Ručak: 200 g grilovanog bijelog mesa, grilovana svježa paprika, zelena salata sa rotkvicama (250 g)

Večera: čaša jogurta (180 ml), tri rotkvice, 100 g pilećih prsa

VAŽAN SAVJET: Obratite pažnju kad kupujete rotkvice. Prilikom kupovine birajte tvrde, jarkocrvene plodove, sa zelenim lišćem koje nije uvelo. Dovoljno je samo da dobro operete rotkvice, ne morate da ih ljuštite i preporučljivo je da ih pojedete odmah jer brzo gube ukus, boju i hranljive materije.

DRUGI DAN

Doručak: Dvije kašike ovsenih pahuljica prelivenih čašom nemasnog jogurta

Užina: Dvije narandže

Ručak: Salata od rotkvica i zelene salate, 200 g grilovane ili kuhane orade

Večera: Dva kuhana jajeta, kriška integralnog hljeba, tri rotkvice

TREĆI DAN

Doručak: 200 g palente sa 100 g nemasnog sira

Užina: Jogurt (180 ml) sa kašikom čija sjemena

Ručak: 150 g kuhane teletine, zelena lisnata salata sa rotkvicama (250 g)

Večera: 200 g salate od krastavca prelivene kašikom maslinovog ulja i 100 g nemasnog sira

ČETVRTI DAN

Doručak: kriška integralnog hljeba, omlet od cijelog jajeta i dva bjelanca, krastavac

Užina: šaka pečenih badema

Ručak: 200 g grilovane ćuretine, 150 g rotkvica prelivenih sokom od limuna

Večera: potaž od karfiola (200 ml)