Bolesti nogu: Šetnja i vitamin C – prijeki lijek za slabu cirkulaciju!

Kakvi problemi nastaju usljed poremećaja cirkulacije krvi u arterijama i kapilarima? Većina nas iskusila je stanje hladnih stopala koja se nikako ne mogu ugrijati, ni uz pomoć toplih čarapa, niti vunenih pokrivača. No, to zapravo i nije čudno, jer je u tom dijelu tijela vrlo malo mišića, koji inače pomažu sačuvati toplinu.

Krv snabdijeva sve dijelove tijela hranjivim tvarima. Na povratnom putu ona prikuplja štetne proizvode nastale izmjenom tvari. Što se dešava kada neki organ ne dobiva dovoljno krvi?

Tkiva ne dobijaju neophodnu količinu tvari i kisika potrebnih za normalno funkcioniranje te nastaje tzv. hipoksija, kada se usporava izmjena tvari koja može završiti degeneracijom tkiva, upalom i sličnim poremećajima. Ukratko, zdravlje našeg organizma zavisi u cjelosti o pravilnoj cirkulaciji krvi, te posebno o stanju arterija. Noge stradaju prije svega zbog pomanjkanja kisika.

Kakvi problemi nastaju usljed poremećaja cirkulacije krvi u arterijama i kapilarima?

Većina nas iskusila je stanje hladnih stopala koja se nikako ne mogu ugrijati, ni uz pomoć toplih čarapa, niti vunenih pokrivača. No, to zapravo i nije čudno, jer je u tom dijelu tijela vrlo malo mišića, koji inače pomažu sačuvati toplinu. Nema potkožnog masnog tkiva, ali zato postoji relativno velika površina koja ispušta toplinu.

Uzrok smrzavanja nogu može biti poremećena kapilarna cirkulacija. To se dešava smanjenjem krvnog pritiska ili grčenjem krvnih žila. Ponekad je za smrzavanje nogu kriva moda. Nose li žene čarape od tankih materijala ili pretijesnu obuću, prsti nogu ne mogu se pomicati te može doći do poremećaja u cirkulaciji krvi, a jedna od posljedica je i pogoršano očuvanje topline. Ozebu li vam noge, taj problem će se posredno odraziti na čitav naš organizam, jer, naime, ozebline pridonose razvoju velikog broja upalnih oboljenja. Najčešće dolazi do bronhitisa, angine, cistisa, a također i do pogoršanja hroničnih oboljenja ženskih spolnih organa.

S toga pazite da očuvate toplinu svojih nogu. Ako, ipak nazebete, odmah poduzmite sve moguće mjere da uspostavite poremećenu cirkulaciju krvi. Najbrži i najefikasniji način ugrijavanja nogu je posebni alkoholni oblog: namočite donji dio stopala čarapa alkoholom (koji može zamijeniti i rakija), i obucite ih, na prethodno u vrućoj vodi ugrijane i posušene noge. Preko čarapa obucite još jedne tople vunene čarape. Odmah ćete osjetiti dotok topline i bit će vam puno ugodnije.

Kupke, masaže

Ako su vam noge jako pomrzle, valjalo bi što prije aktivirati cirkulaciju krvi u nogama i na taj način prisiliti krvne žile da reaguju na izmjenično djelovanje topline i hladnoće. Noge se također dobro ugriju pod djelovanjem naizmjenice toplog i hladnog mlaza vode, te hodanjem po vodi bosim nogama. Ove tretmane korisno je kombinirati s masažom nogu suhom četkom. Efikasne su također slane kupke za noge. U vrućoj vodi otopiti dvije velike kašike morske soli, 10 do 15 kapi ružmarinova ulja i dvije velike kašike mlijeka. Uronite noge u ovu ugodnu kupku, pa će koža stopala dobiti i hranjive tvari.

Vrlo efikasnu pomoć pružaju i preparati od drveta ginko. Ekstrakt lišća ginko djeluje na širenje krvnih žila i time poboljšava cirkulaciju krvi. Ozebline nastaju kod naglog sužavanja kapilara. Promjer krvnih žila koje opskrbljuju stopalo krvlju, a posebno prste nogu, manji je od svih drugih u ljudskom organizmu. Hladnoća izaziva sužavanje krvnih žila. Ako hladnoća djeluje na stopalo duže vrijeme, dolazi do ozeblina.

Spriječite hladnoću nogu

Ako vam se često dešava da imate hladne noge i pri normalnoj sobnoj temperaturi, te imate li sniženi krvni pritisak, trebali biste posebno pažljivo birati obuću kod izlazaka na niskoj temperaturi. Prije izlaska premažite stopalo i gležnjeve kremom, obucite prvo tanke pamučne čarape, a zatim vunene. Očekuje li se jak mraz, između čarapa stavite uložak za toplinsku izolaciju.

U tu svrhu može se koristiti i topla sintetička tkanina. Nemojte zaboraviti u obuću staviti nepromočive uloške. Zimska obuća mora biti 1,5 do 2 broja veća nego ljetna. Obuća također ne smije propuštati vlagu. Kada izađete van, nastojte se što više kretati. Tako ćete poboljšati cirkulaciju krvi u nogama.

Osjetite li da vam noge trne ili vas bole, ili ste osjetili bol u prstima, nastojte noge odmah ugrijati. Prije nego što izlazite na hladnoću nemojte piti alkohol ili kahvu, te se suzdržite od pušenja, jer to pridonosi lošijoj cirkulaciji.

Cirkulacija i šećerna bolest

Ako ste primijetili da vam se stopala i prsti ruku često znoje bez vidljivih razloga, ako u rukama i nogama osjećate svrbež, utrnuće, vatru, probadanje i sl. što prije poduzmite pregled krvi i analizu šećera, jer navedeni simptomi mogu biti prvi znaci teškog i veoma raširenog oboljenja – šećerne bolesti.

Popratno oboljenje šećerne bolesti koje se u medicini naziva periferna dijabetička neuropija posljedica je poremećaja kapilarne cirkulacije krvi, koje dovodi do nedovoljnog snabdijevanja krvlju perifernih živaca kostiju ruku i stopala. U težim slučajevima bolesti na tabanima stopala pojavljuju se čirevi i čak gnojni procesi, a da bolesnik ne osjeća bol jer su živčani završeci postali potpuno neosjetljivi.

Važno je preduhitriti infekciju. Svakodnevno pažljivo pregledajte stopala i dezinficirajte ih, te svakako pratite nivo šećera u krvi. Sa smanjenjem nivoa šećera obično nestaju i simptomi dijabetičke neuropatije.

Još jedan simptom periferne dijabetičke neuropatije je tzv. “viseće stopalo”. Zbog loše inervacije mišića stopala i goljenični zglobovi postaju mlitavi i slabo pokretni. Stopala pritom izgledaju kao da vise, a kod hodanja prsti nogu se neočekivano presavijaju prema dole. Jedini način da se preduhitri razvoj ove komplikacije su redovne vježbe koje određuje liječnik. Također se preporučuje nošenje ortopedske obuće.

BOLEST PUŠAČA

Ovo je bolest neobičnog naziva: “bolest Burgera”. Povezana je prije svega uz pušenje, te najviše ugrožava neumjerene pušače. Nikotin je neprijatelj krvnih žila. Pušenje dovodi do grča krvnih žila i time izaziva poremećaj cirkulacije krvi i upale unutarnje stijenke krvnih žila. Najprije stradaju upravo arterije donjih udova. Sve to često dovodi do potpunog začepljenja krvnih žila i na kraju do gangrene. Jedini način da se zaustavi razvoj tog opasnog procesa je vaša odluka o prestanku pušenja.

 BOLEST REJNO

Ovoj su bolesti podložni ljudi koji pate od alergije na hladno. Ljeti čak manji propuh može izazvati naglo sužavanje krvnih žila koje krvlju opskrbljuju udove. Ljudima koji pate od takve izuzetne osjetljivosti na hladno može biti hladno čak i po najjačoj vrućini. Ova se bolest nažalost teško liječi. Čak i ako redovno vježbate, pravilno se i zdravo hranite i ne pušite, nije dovoljno.

Liječenje bolesti Rejno zahtijeva složen pristup, pri čemu se u obzir uzima i psihičko stanje bolesnika, način života i fiziološke osobine organizma. Neophodno je da bolesnik nauči upravljati svojim emocijama, jer upravo psihičko preopterećenje i stres često uzrokuju napad.

Savjeti za bolju cirkulaciju

Ukoliko se premalo krećete, može doći do ozbiljnih poremećaja u snabdijevanju krvi u nogama. Cirkulacija krvi u udovima tokom života i s početkom starenja postaje sve slabija. Krvne žile postaju sve manje prohodne ako jedete previše masnoća, a premalo vitamina. Zapamtite, čim dosegnete granicu za penziju, noge vam neće oprostiti takvo ponašanje prema njima. Za dobru pokretljivost u starosti valja se pripremiti još u mladosti.

Obavezno treba raditi gimnastiku za krvne žile

Treba se oblačiti što toplije i zimi i ljeti, izbjegavajući smrzavanja u bilo koje doba godine.

Pomaže vitaminska terapija (organizmu posebno koristi vitamin E koji proširuje krvne žile i time osigurava normalni dotok krvi u udove). Također se preporučuje uzimanje što više vitamina C koji jača stijenke krvnih žila.

Tjelesne vježbe su posebno važne ako je vaš posao pretežno sjedeći. Sjedeći položaj – ukoliko se povremeno ne ustaje i ne radi gimnastika – uzrokuje grč krvnih žila, zbog čega je smanjeno snabdijevanje krvlju udova. Uz to pri dugotrajnom sjedenju dolazi do bolova i utrnuća u krstima i trtici – upravo tamo gdje počinju svi živci. Često se bolovi u krstima i trtici spuštaju u noge. Zato svakih 15 do 20 minuta trebate ustati, protegnuti se i ispraviti umorne noge i ruke. Nakon samo 3 minute tjelesnog razgibavanja vaša radna sposobnost će naglo porasti jer će se mozak snabdjeti krvlju.

Što više vježbamo mišiće trčeći, skačući, plivajući, to će više krvi propuštati naše srce i krvne žile, a to znači i bolje snabdijevanje udova. Ovu jednostavnu formulu nije teško zapamtiti, a nije je teško redovno primjenjivati.

(aura.ba)

 

Komentari

komentara