Azerbejdžanska narodna medicina: CIGARAMA OD PELINA ĆILDAKĆIJE LIJEČE ŽIVCE I TJERAJU ZLE DUHOVE

Na azerbejdžanskom poluotoku Absheron žive ćildakćije, ljudi koji se bave narodnom metodom liječenja oštećenih živaca i uklajnjnja umora, a bazira se na primjeni toplote cigara od pelina na određene tačke na čelu, rukama i nogama.

Umjetnost ćildak liječenja je jedinstvena u svijetu, iako nije detaljno istražena. Ne postoje historijski zapisi koji govore kada se ćildak prvi put pojavio u ovoj regiji, a vjeruje se da se razvio iz jedne vrste kineske refleksologije, gdje se umjesto igala koristi cigara od suhog lišća pelina.

Šok terapija protiv stresa i uroka

Detalji o ćildak liječenju ne postoje ni u jednim drevnim medicinskim tekstovima Azerbejdžana niti okolnim muslimanskim regijama. Ipak, lokalno stanovništvo vjeruje da je ova umjetnost u Azerbejdžan došla iz Kine tokom mongolske invazije u 13. vijeku, kada su usvojeni mnogi segmenti kineske kulture i medicine.

Ibn Sina (980 – 1037), vodeći islamski filozof, u svom Kanonu medicine, spominje da su se neki oblici nervnih oštećenja kod ljudi liječili primjenjivanjem toplote na tri određene tačke na čelu.

Turski ljekari iz 15. vijeka Šarafadin Hakim, u svojoj knjizi posvećenoj operacijama također opisuje ovu neobičnu metodu liječenja. Knjiga koja se sada nalazi u Topkapi muzeju u Istanbulu, prikazuje crteže tretmana, gdje se vidi kako ćildakćije dodiruju tačke na čelu pacijenata sa toplim metalnim štapom.

Ćildak liječenje se vremenom razvijalo, pa danas u Azerbejdžanu iscjelitelji umjesto metalnog štapa koriste zapaljenu cigaru napravljenu od pelina.

Dakle ko su ljudi koji praktikuju ćildak? Umjetnost ćildak liječenja se prenosila sa koljena na koljeno, tako da danas u Azerbejdžanu postoje mnoge porodice koje već vijekovima čuvaju tajne ove drevne tehnike liječenja. Neki ih dovode u vezu sa kineskim specijalistima koji praktikuju akupunkturu, a suština oba ova tretmana se bazira na stimulisanju nervnih završetaka u tijelu.

Tretman je prilično jednostavan i zasniva se na upotrebi zapaljene cigare napravljene od suhog lišća pelina, čijim se vrhom nježnim i brzim pokretima dodiruju određene tačke na tijelu pacijenta. To su najčešće vrat, zglob, lakat, koljeno i dio kičme. Nakon toga, bol nestaje u najkraćem roku, a ovaj proces se ponavlja tri puta.

Vjeruje se da ova karakteristična šok terapija kod pacijenata uspješno uklanja stres, nesanicu i glavobolju. Također, prema riječima lokalnog stanovništva, osoba koja prođe ovaj tretman, biće zaštićena od uroka i zlih duhova.

Poznati su slučajevi kada je ćildak tehnika uspješno izliječila ljude koji su patili od nervnih poremećaja, a redovni posjetioci iscjeliteljima su i pacijenti koji su uslijed teških saobraćajnih nesreća imali poteškoće sa opuštanjem i spavanjem.

Na tretmanima ministri, profesori, doktori….

Glavni grad Bakuu je mjesto gdje je vještina ćildak liječenja najviše zastupljena, a pristupačna cijena tretmana privlači sve slojeve društva. Visoko obrazovani i bogati pojedinci također posjećuju ove narodne iscjelitelje, iako će to rijetko priznati svojim prijateljima.

Za one koji nisu u mogućnosti da dolaze na tretmane iz udaljenih zemalja, postoji alternativno rješenje kako se ne bi izlagali nepotrebno dugom putu. Nakon svakog postupka, pacijent prolazi kroz ulazna vrata, odnosno izlazi napolje i ponovo se vraća nazad u kuću. To se računa kao druga ili treća posjeta.

Baš kao što u Bosni i Hercegovini dominiraju stravarke, tako i u Azerbejdžanu najviše ima žena koje praktikuju ćildak. Ipak, jedan od najpopularnijih i najcjenjenijih ćildakćija u Azerbejdžanu je Rahim Aga.

Na njegove tretmane ljudi dolaze tri puta, osim kada se ne radi o nečemu ozbiljnijem kao kada strah ili stres uđu u kosti pacijenta. Tada tretman traje 40 dana, a obično se obavlja srijedom i subotom.

Ćildakći Rafiga Bakirova se ovim načinom liječenja bavi već 50 godina.

  • U ovom poslu sam od 1960. godine, a sve je počelo nakon jednog neobičnog sna. Na moje tretmane ne dolaze samo ljudi iz Azerbejdžana već i drugih zemalja, a to su najčešće obrazovani akademski građani, pa čak i razni ministri iz inostranstva. Evo, baš jučer me posjetila jedna osoba iz Sibira.- govori Rafiga Bakirova.

Njena kuća se nalazi u neposrednoj blizini policijske stanice i tvrdi da joj zakon nikada nije stajao na putu, što samo dokazuje koliko Azerbejažan cijeni tradicionalnu medicinu. Svakodnevno u njenom dvorištu mirno stoje ljudi, čekajući u redu za tretman. Među njima je i mlada djevojka koja otkriva da joj je tetka posjetila Rafigu 2000. godine, nakon velikog zemljetresa koji je pogodio Azerbejdžan, i pomogla joj je da se riješi velikog straha koji ju je mučio. Sada pomoć treba i njoj.

PODIJELJENI STAVOVI O ĆILDAKU

Naravno, neki ljudi će uvijek biti skeptični kada se govori o bilo kojoj vrsti alternativne medicine. Glavni argument koji protivnici ovog vida liječenja ističu je blago spaljivanje kože pacijenta tokom tretmana, usljed čega dolazi do manjih opekotina. Psiholog Dajanat Rzajev mnogo je kritičniji i tvrdi kako je ćildak najobičnija glupost.

– U davna vremena ova se tehnika koristila kao jedna vrsta psihoterapije, jer je očajni čovjek podložan sugestiji. Međutim, nakon nekog vremena osjećaj straha se ponovo vraća u tu osobu. To je, naravno, vrlo opasno. Ova metoda vrlo lako može osobu dovesti do stanja depresije. Najveći problem je što u našoj zemlji još uvijek ne postoji razvijena psihoterapija pa se ljudi i dalje priklanjaju ovoj primitivnoj metodi. Treba i znati da je zbog spaljivanja nekih dijelova tijela ćildak metoda stres sama po sebi i kao takva ona ne može biti sredstvo liječenja!.- govori Rzajev.

Ipak, iz razgovora sa ljudima koji posjećuju ćildakćije, lako je zaključiti da oni čvrsto vjeruju u njegovu ljekovitost, te da osim što može izliječiti strah, spriječava i pristup zlim silama ljudskom tijelu.

Vjerski stručnjak Kenan Rovšenoglu tvrdi kako ćildak nema nikakve veze sa islamskom medicinom, ali i sam priznaje da se ova metoda praktikuje od starih vremena u Azerbejdžanu te da je dio tradicije. Za razliku od njega Elšad Miri, teolog i stručnjak za ćildak, kaže da se ova i slične tehnike mogu tolerisati.

-Islam je religija koja upućuje ljude da traže lijek svojoj bolesti pa tako i da se obrate onom ljekaru koji im može pomoći svojim tretmanom.- zaključuje Elšad Miri.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!