Anti-age dijeta smanjuje sve znakove starenja: Preporodite tijelo poslije 40. godine!

Sigurni smo da ste barem jednom čuli da njega kreće iznutra. I ovo je zaista tačno, jer, ruku na srce, džaba sve skupe kreme, serumi, tretmani, ukoliko se ne hranite zdravo i niste fizički aktivni.

Uz prave namirnice i odgovarajuću njegu, bore neće imati šanse, a na tom putu može vam pomoći upravo anti-age dijeta.

Koža je ta koja svakog dana trpi najviše i prva pokazuje znakove starenja, a upravo je cilj ovog tipa ishrane da lice i tijelo dovede u red.

 Šta je anti-age dijeta?

Čim se spomene dijeta, prva asocijacija je izgladnjivanje, skidanje kilograma i slično. Međutim, kada je riječ o anti-age dijeti, više je u pitanju promjena same ishrane. Slana hrana, slatkiši, gazirana pića… sve to itekako utiče na kožu lica, i čine je nadutom, neprirodne boje i izazivaju bubuljice. Šećeri i so glavni su neprijatelji ako se konzumiraju u velikoj količini, te je veoma bitno da se oduprete porivima i smanjite unos određenih namirnica ukoliko želite da zadržite mladolikost što duže.

Anti-age dijeta je dakle skup namirnica, minerala i vitamina koje treba unosti kako biste izbjegli pojavljivanje staračkih fleka, dubokih bora i kako biste zategli kožu na prirodan način. Ali i kako biste zadržali zdravu, vitku figuru.

Anti age dijeta – pravila

Anti-age dijeta osmišljena je da nam pomogne da vratimo godine na licu unazad, baš kao što će nam u tome pomoći i biološki tretmani. Čitav koncept smislio je Nicolas Perricone, nutricionista i dermatolog, a njegove savjete slijedi i čuvana glumica Eva Mendes. U svojoj knjizi “The Wrinkle Cure” (“Lijek za bore”) on tvrdi da se tajna prevencije i eliminisanja bora krije upravo u načinu ishrane.

Na prvom mjestu, ovakav režim ishrane treba oslobodi naše tijelo negativnog uticaja slobodnih radikala koji napadaju i uništavaju zdrave ćelije kože. Njihovim djelovanjem opada imunitet organizma, tijelo i koža skloniji su upalama i infekcijama, smanjuje se otpornost na spoljašnje uticaje, UV zračenje, toksine…

Neutralizacija slobodnih radikala se obavlja pomoću antioksidanasa i zato je njihova uloga za zdravlje i ljepotu toliko važna. To su različiti vitamini, minerali, enzimi, oligoelementi, dakle, sve ono što je koži potrebno da bi ostala lijepa i zdrava.

Shodno ovome Perikone je objasnio da anti-age dijeta nije ništa komplikovano, te da se zasniva na 3 osnovna koraka:

Dijeta – odabir namirnica koje su bogate antioksidansima, vitaminima i mineralima, kao i omega masnim kiselinama

Dodaci ishrani – uzimanje određenih suplemenata koje je teško nadoknaditi ishranom, a koji treba da pomognu revitalizaciju kože i ojačaju imunitet

Primjena namirnica na koži – prvenstveno se misli na spravljanje različitih domaćih maski protiv bora

Anti-age dijeta fokusirana je na prilagođenu ishranu i promjenu nekih navika, jačanje imuniteta lica zbog čijeg pada dolazi do crvenila, bubuljica i pretjerane pojave bora, kao i na jačanju zaštitne barijere kože. Takođe, ona povećava i nivo kolagena i elastina u koži.

Najbolja hrana protiv bora

Na prvom mjestu – voda. Kako bismo sačuvali dovoljne količine kolagena, neophodna nam je voda, a sve to da bi lice bilo jedro, punije i otpornije na iritacije. Zato je preporuka da dnevno unosite 8 do 10 čaša vode. Organizam će izbaciti višak, a ono što mu je potrebno, sačuvati.

Riba

Proteini i omega -3 masne kiseline imaju izražena protivupalna svojstva, poboljšavaju elastičnost i bore se protiv svih znakova starenja kože. Dvije vrste omega -3 masnih kiselina koje se nalaze u ribljem ulju, eikozapentaenska kiselina (EPA), kao i dokozaheksaenska masna kiselina (DHA), smanjuju produkciju sebuma i važne su za njegu masne kože. Preporuka je da se riba nađe na meniju čak pet puta u toku nedelje, pogotovo losos, pastrmka, sabljarka, bakalar, pa čak i tuna.

Orašasti plodovi

Akcenat je na orasima i bademima koji su takođe bogati aminokiselinama, a dnevna preporuka je veličina šake.

Zeleno povrće

Spanać, kelj, blitva, brokoli… samo su dio onoga što bi trebalo da se nađe na vašem meniju. Moćan su izvor antioksidanata i veoma efiksano uništavaju slobodne radikale.

Maslinovo ulje

Bilo bi dobro da namirnice pripremate s maslinovim uljem, ponajviše jer je bogato nezasićenim masnim kiselinama koje su odlične za kožu, kao i vitaminima A, E, D i K.

Bobičasto voće

Ovo voće sadrži veliki broj antioksidanata i ima povoljan glikemijski indeks, to jest, ne podiže nivo šećera u krvi. Jagode, kupine, maline, brusnice, borovnice trebalo bi da konzumiramo barem dva puta nedjeljno.

 Citrusi

Bogati su vitaminom C, A, B1, B6, kalcijumom, magnezijumom, fosforom i gvožđem, a posebna preporuka su: limun, narandža, grejp, mandarina i limeta.

Pasulj

Ova biljka sadrži skoro sve esencijalne aminokiseline, kao i lecitin, kao i kalijum, kalcijum, gvožđe, fosfor, magnezijum, cink i natrijum.

Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, B2 i B3, kao i vitamina K. Jedna porcija pasulja osigurava 20 odsto dnevnih potreba za vlaknima. Preporučena količina je oko tri šoljice skuhanog pasulja nedjeljno.

Jogurt, sir

Probiotici su veoma važni u anti age dijeti jer dobre bakterije pomažu da se koža izbori sa upalama, a nadoknadiće i vlažnost kože.

 Jaja

Posebna preporuka je konzumacija bjelanaca jer imaju mogućnost regeneracije kože.

 Zeleni čaj

Veoma snažan antioksidans i savjetuje se da dan započinjemo upravo šoljom ovog čaja.

Jelovnik treba dopuniti i pilećim i ćurećim mesom, jabukama, dinjama, breskavama, kruškama, paradajzom, klicama pšenice, asai bobicama, tofu sirom, kao i lukom, celerom, paprikom, žitaricama od cijelog zrna.

Anti age dijeta – jelovnik

Anti age dijeta podrazumijeva pet obroka u toku dana, ali pametno iskombinovanih i isplaniranih.

Evo jednog primjera jelovnika koji bi mogao da bude koristan.

Doručak: šaka orašastih plodova, šaka bobičastog voća, šoljica zobenih pahuljica, sve izmiješano sa 2 dcl jogurta; Užina: jabuka, narandža ili voćka po izboru;

Ručak: porcija pilećeg mesa, zelena salata sa maslinovim uljem i limunom; Užina: porcija povrća, kombinacija paprike, luka…

Večera: dva kuhana jajeta, 100 gr tunjevine, uz spanać kao prilog.

Namirnice koje treba izbjegavati

Sve one namirnice koje imaju glikemijski indeks veći od 50 nisu prihvatljive u ovoj dijeti. Na spisku namirnica koje bi trebalo da izbjegavamo prvenstveno su složeni šećeri, hljebovi, tjestenine, riža, crveno meso, margarin, maslac, kukuruz, krompir. Tu su i namirnice koje jesu zdrave, ali čije je glikemijski indeks veoma visok. To je na primjer lubenica koja ima GI čak 72, a mrkva 73.

Svakako, treba zaobići i veoma slanu hranu, kao i alkohol i previše kafe.