ANKSIOZNOST I PANIKA: ŠTA SVE STRAH OD KORONAVIRUSA ČINI VAŠOJ PSIHI?

Pandemija koronavirusa izazvala je paniku, strah i stres širom svijeta. Najteže je, ipak, pogodila one koji već imaju psihičkih problema, prenosi The Guardian. Znate li kako zaštititi psihičko zdravlje u vrijeme koronavirusa?

Reakcije na kriznu sitauciju u svijetu su mnogobrojne. Šire se strah, tuga, nemoć i anksioznost. Neki su ljuti, drugi ne mogu spavati ili se koncentrisati na svakodnevne obaveze.

Ljudi masovno izbjegavaju fizički kontakt s drugim ljudima, ne žele koristiti javni prevoz ili boraviti u prostorijama u kojima boravi veliki broj ljudi. Sve ono što se odražava na psihičkom zdravlju, preslikava se i na fizičko pa mnogi imaju stomačne probleme ili poremećaj rada srca.

Iz Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) objasnili su kako pandemija utječe na psihičko zdravlje ljudi, te su savjetovali izbjegavanje gledanja, čitanja i praćenja vijesti koje mogu izazvati anksioznost i stres.

Karantin i samoizolacija mogu imati negativan utjecaj na vas, prenosi istraživanje objavljeno u časopisu Lancet u februaru 2020. godine:

  • Odvajanje od dragih ljudi, gubitak slobode i dosada mogu stvoriti negativan efekat na ljude. Već su prijavljeni neki slučajevi samoubistava, tako da je veoma važno da se prije ‘zatvaranja u kuću’ odredi koliko je to neophodno i kako će to neko podnijeti”.

Stručnjaci savjetuju da se trudite izbjegavati društvene mreže što je više moguće, jer se putem njih podiže bespotrebna panika. Mnogo ljudi je prijavilo da su imali napad panike u momentu kada su običnu prehladu zbog vijesti i informacija na internetu pomiješali sa koronavirusom.

  • Prepala me činjenica da sam počeo kašljati, mislio sam da sam se zarazio. Sjećam se da u tom momentu nisam mogao disati od šoka”, objasnio je jedan student za The Guardian: “Zatim sam pozvao svog doktora i razgovarao s njim, te smo utvrdili da sam samo prehlađen, kao i da sam imao napade panike i anksioznosti koji su trajali i do pola sata. Nisam mogao disati”.

Prema CNN-u, postoji nekoliko stvari koje trebate praktikovati ukoliko želite zaštititi svoje psihičko zdravlje u doba pandemije koronavirusa:

Pronađite jedan provjeren izvor informacija i pratite samo te novosti, trudite se da vam praćenje novih informacija ne okupira veći dio dana – dakle, budite u toku, ali ne fokusirajte se samo na vijesti o koronavirusu.

Kontrolišite koliko vremena provodite na društvenim mrežama, a ukoliko imate problema sa anksioznošću i stresom – obratite se članu porodice, prijatelju ili terapeutu kako bi imali podršku i nekoga za razgovor. Održavajte higijenu, potrudite se redovno i dovoljno spavati, pazite na ishranu i ne izbjegavajte fizičke aktivnosti.

Komentari

komentara