Američki doktor napravio listu namirnica koje su uzročnik većini bolesti današnjice!

Povrće i cjelovite žitarice dugo se smatraju ključnima za dobro zdravlje. Ali, mogu li nam neke od tih namirnica naštetiti?

Američki doktor Stephen Gundry kaže da neke biljke ne koriste samo trnje kako bi spriječile grabežljivce, već imaju i druge načine odbrane: velike, ljepljive proteine koji se nazivaju lektinima.

“S obzirom da su prvi grabežljivci biljaka bili insekti, neke su od njih razvile lektine, koji bi paralizirali bilo koju bubu koja ih je pokušala pojesti”, kaže dr. Gundry.

On tvrdi da ljudi imaju više ćelija nego insekti, ali nakon nekoliko godina konzumiranja lektina, štetni učinci na zdravlje postaju očiti – problemi poput alergija, omaglica, umora, sindroma iritabilnog crijeva, pa čak i autoimunih bolesti kao što je reumatoidni artritis.

“Lektini ulaze u naše zglobove, u naše nervne spojeve, u krvne žile i u naš mozak, gdje potiču upalu i autoimune bolesti”, kaže dr. Gundry.

“Sada sam uvjeren da artritis, većinu koronarnih arterijskih bolesti, akni, ekcema i autoimunih bolesti uzrokuju ili pogoršavaju lektini”. On kaže da je to “najveća opasnost u zapadnoj ishrani”.

Sada je ideja da lektini možda nisu dobri za zdravlje izazvala interes i u poznatim krugovima. Privatni kuhar supermodela Gisele Bündchen navodno je rekao kako joj ograničava unos paradaiza jer on uzrokuje upalu, što tvrdi i dr. Gundry.

Lektini su više koncentrirani u namirnicama poput mahuna, graška, soje, oraščića i kikirikija, ali se također nalaze u sjemenu paradaiza, krastavaca, crvene paprike i patlidžana. Dr. Gundry kaže da integralni sastojci sadrže druge vrste lektina, poput aglutinina pšeničnih klica.

Zbog toga bi se, smatra on, pekarski proizvodi od cjelovitih žitarica – tradicionalno zdraviji zbog visokog sadržaja vlakana – trebali zamijeniti za bijeli hljeb koji ne sadrži te sjemenke.

“Mala se količina lektina nalazi u nekim namirnicama, ali velika je većina ljudi dobro podnosi”, kaže dr. Megan Rossi, Naglašava da će izbacivanje iz ishrane povrća i voća, kao što su paradaiz, zbog smanjenja unosa lektina, također smanjiti količinu antioksidansa, tvari koje pomažu u očuvanju zdravlja ćelija, kao i sadržaj vlakana.

“Manje od polovine stanovništva u Velikoj Britaniji dobiva dovoljno vlakana, tako da je posljednja stvar koju želimo učiniti smanjivanje unosa cjelovitog zrna i povrća”, napominje. Ipak, neki stručnjaci smatraju da lektini zahtijevaju daljnja istraživanja, piše Daily Mail.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!