Ako želite da sačuvate mladolikost, pazite na hormon rasta: ZNATE LI U KOJE DOBA NOĆI SE NAJVIŠE LUČI?

Hormon rasta, koji je direktno zadužen za naš mladalački izgled, najviše se luči između 22 i 23 sata, pa bi bilo dobro da u tom periodu utonete u carstvo snova. Hormon rasta je najzahtjevniji hormon u našem organizmu i traži da u krevet idemo prije 22 sata, inače se ne luči. To je hormon koji briše bore, a znajući tu činjenicu, mogli bismo i sami da učinimo mnogo za svoj svjež i mladalački izgled.

Ljudski hormon rasta (HGH) prirodni je hormon koji proizvodi hipofiza. Važan je za rast, regeneraciju ćelija i reprodukciju ćelija, a pomaže u održavanju, izgradnji i popravljanju zdravog tkiva u mozgu i drugim organima. Ovaj hormon može pomoći da se ubrza zarastanje rana nakon povrede i popravi mišićno tkivo nakon vježbanja, pomaže u izgradnji mišićne mase, jačanju metabolizma i sagorijevanju masti – objašnjava Jelena Pack, naturopata.

Nivo hormona rasta je najviši kada spavate, a na njega najviše utiču naši ciklusi spavanja. Proizvodnja ovog hormona obično dostiže vrhunac prije ponoći između 22 i 23 sata, nakon čega slijedi nekoliko slabih impulsa prije svitanja. Da biste optimizovali cikluse spavanja, idite u krevet otprilike dva sata, ali ne manje od sat vremena prije ponoći. Istraživanja su pokazala da nivo hormona rasta počinje da raste nakon otprilike sat vremena sna, najvjerovatnije dok ste u dubokom snu.

Krivac je i za nastanak osteoporoze
Nedostatak hormona rasta kod žena, navodi sagovornica, nastaje kada hipofiza ne proizvodi dovoljno HGH.

“Kod žena nivo hormona rasta počinje da opada u ranim dvadesetim, a znaci nedostatka HGH-a uključuju suhu kožu, stanjivanje kose, veću količinu stomaka i razvoj bora.
Uloga hormona rasta kod žena postaje najočitija upravo kada hormon počne da opada oko srednjih godina.

Kako žene dostižu perimenopauzalnu i menopauzalnu godinu, estrogen, progesteron i HGH opadaju. Žene mogu primijetiti gubitak vitke tjelesne mase, povećanu masnoću oko stomaka, probleme sa spavanjem, gubitak interesa za se*s, tanku, opuštenu kožu i nisku energiju. Nizak nivo hormona rasta takođe je povezan sa smanjenom koštanom masom i visokom učestalošću osteoporoze, koja pogađa jednu od pet žena.

Prirodni načini povećanja hormona rasta
Proizvodnju hormona rasta pospešuje zdrava ishrana tako što kontroliše nivo tjelesne masti i insulina.

“Neke namirnice su čak direktno povezane sa pojačanim lučenjem hormona rasta. Preporučuje se hrana bogata melatoninom, jer je dobar san povezan sa povećanim HGH. To uključuje hranu poput jaja, ribe, senfa, paradajza, orašastih plodova, grožđa, malina i nara.

Takođe, svaka vježba će povećati nivo vašeg HGH, ali aktivnosti visokog intenziteta stvaraju najznačajnije pojačanje. Jednosatni trening sa tegovima, trčanje i intervalni trening mogu povećati nivo HGH.

U nedavnom istraživanju pokazalo se unos između 15 i 20 grama aminokiseline arginina dnevno takođe pojačava noćnu proizvodnju HGH za oko 60 odsto. Hrana bogata argininom uključuje crveno meso, sjeme, orahe, piletinu, smeđu rižu i soju. Za hormon rasta značajan je i unos C vitamina, jer on može pomoći u povećanju HGH.

 

error: Content is protected !!