AKO SU VAM PLUĆA PUNA ŠLAJMA: Pređite na gušćija jaja

Jaja imaju visoku hranljivu vrijednost, bogate su proteinima i drugim sastojcima koji ne samo da drže sitost, već i pomažu jačanju mišića, daju energiju koja je potrebna tijelu da bi normalno funkcionisalo.

Na Balkanu gotovo svi jedemo kokošija jaja, prvenstveno jer su nam dostupnija i manje koštaju, ali jedna studija kineskih naučnika otkrila je da su ona od guske ipak zdravija.

Kao i kokošija, guščija jaja su bogata proteinima, daju tijelu neophodnu energiju, a pomažu i kod mnogih bolesti. Otkriveno je da ova namirnica može da očistiti pluća od “šlajma”, pomogne kod upala i spriječi groznicu. Bogata je hranjivim materijama, prvenstveno bjelančevinama i kalcijumom. Istovremeno, ova jaja sadrže dosta gvožđa, koje pomaže protiv anemije.

Iako se ne spore zdravstveni benefiti jaja od kokoške, ljekari ipak daju prednost onima od guske i navode tri najveće prednosti ove namirnice:

Protein – sadržaj proteina u jajima je oko 13 g na 100 g, a ako ih uvrstite u ishranu, koristi će imati cijelo tijelo.

Vitamini – sadržaj vitamina D u jajima može da dostigne i do 80 odsto. Istraživanja su pokazala da je sadržaj vitamina B12 u jajima guske prilično visok.

Minerali – u ovim jajima se nalaze dva minerala koja su neophodna organizmu kako bi bio zdrav, a to su kalcijum i gvožđe.

Zaključak kineskih stručnjaka jeste da su obje vrste jaja zdrave, ali preporuka je da makar s vremena na vrijeme “prošarate”, pa kokošija zamijenite guščijim jer su ipak korisnija za zdravlje.