5 razloga da u ishrani koristite tikvice

Sezona je tikvica, mnogima omiljenog ljetnog povrća! Razloga da u ishranu uvrstite tikvice je mnogo, a mi vam predstavljamo 5 najvažnijih. Dodatni plus su što se odlično “ljube” s drugom hranom, a nutritivno su bogate i s malo kalorija.

Znamo koliko su ukusne kada se adekvatno pripreme kao obrok – ali sada ćete saznati i koliko su tikvice dobre za zdravlje.

Tikvice su odličan izvor vitamina B i C te kalijuma, koji reguliše rad srca, snižava pritisak te sprečava razne bolesti kardiovaskularnog sistema. Kora je puna važnih nutrijenata, pa ih nije poželjno guliti…

1. Tikvice podstiču varenje

U sto grama tikvica nalazi se jedan gram prehrambenih vlakana, zbog čega se ovo ljetno povrće preporučuje osobama koje pate od zatvora. Ne samo da zasićuje te podstiče varenje već i čisti crijeva od toksina.

2. Pomagač pri mršavljenju

Tikvice su dijetalna namirnica jer više od 90 posto ploda čini voda. Ne čudi stoga što se u stotinak grama nalazi tek 16 kalorija. Najbolje ih je lagano prepržiti na malo zdravih masti s drugim ljetnim povrćem.

3. Tikvice snižavaju pritisak

Tikvice su odličan izvor vitamina B i C te kalijuma, koji reguliše rad srca, snižava pritisak te sprečava razne bolesti kardiovaskularnog sistema. Imajte na umu da se većina nutrijenata nalazi u kori, pa nemojte guliti plodove tokom pripreme.

4. Ubrzavaju zarastanje rana

Ovo ljetno povrće ima i značajne količine mangana, koji je ključan za proizvodnju aminokiseline prolina. Prolin podstiče stvaranje kolagena u koži čineći je zdravijom, ali i ubrzava proces zarastanja rana na tom najvećem ljudskom organu.

5. Tikvice su čuvarice prostate

Tikvicu možemo nazvati i pravom “muškom namirnicom”. Mangan u tikvicama povoljno djeluje na povećanje libida, dok fitonutrijenti smanjuju simptome povećane prostate koja muškarcima otežava mokrenje, a katkad i seksualne odnose.