4 savjeta meteoropatama: KAKO PREŽIVJTI NAGLE PROMJENE VREMENA?

Kada bilo koja promjena vremena učini da osjetite slabost, glavobolju, mučninu i skokove pritiska, vi ste meteoropata, pa bi trebalo da učinite nešto kako biste ove tegobe sveli na minimum.

Ljudi koji se bore sa ovim problemom pate i kada se iznenenada naoblači ili kada odjednom sine sunce. Statistika kaže da oko 80 odsto ljudi tvrdi da osjeća promjene u organizmu koje su posljedica meteoroloških prilika. Nauka je dokazala da ni fizički, ni psihički zdrave osobe nisu imune na promjene vremena. Najčešći problemi su osjećaj umora, nesanica, glavobolja, uznemirenost…

Da biste bezbjedno preživjeli promjene vremena, pritiska i temperature, trebalo bi da se pridržavate jednostavnih pravila koja bi trebalo da stabilizuju stanje. Ruski ljekari savjetuju da redovno kontrolišete krvni pritisak, da korigujete ishranu, uzimate suplemente i vježbate.

Opasnost od srčanog i moždanog udara
“Preporučuje se upotreba suplemenata magnezijuma, jer on poboljšava metabolizam i pomaže da se bolje podnesu promJene. Takođe, postoji mišljenje da uzimanje lijekova sa melatoninom, hormonom odgovornim za tjelesne bioritme, može biti efikasno – kaže dr Aleksej Laptev, ruski kardiolog.

Tokom perioda oscilacije temperature treba da se više krećemo – čak i ako se čini da za to uopšte nemamo snage. Biće dovoljna normalna aerobna vježba: hodanje ili bilo koja vrsta sporta koji pomaže normalizaciji krvnog pritiska.

Da bi se umanjile negativne manifestacije meteorološke zavisnosti, vrijedi uvesti neka ograničenja u ishrani. Počnite sa smanjenjem unosa soli, koja snažno utiče na krvni pritisak. Sa povećanjem temperature krvni sudovi se šire i pritisak opada.

Tada treba da unosimo dovoljno tečnosti, da ne dođe do dehidratacije organizma. Pijte vodu, ili tople jake čajeve, a prijaće i kafa sa šećerom. Ukoliko to ne uradimo, mozak nam se slabije snabdijeva krvlju, pa zato osjećamo nesvjesticu i vrtoglavicu. Krv je gušća, pa može doći čak i do moždanog i srčanog udara – kaže ruski kardiolog Aleksej Laptev.
Čajevi koji mogu da pomognu su oni od lavande, kantariona, kamilice, gloga… Često provketravajte prostorije u kojima živite ili radite. Ustajte što ranije kako bi tijelo imalo vremena da se prilagodi vremenskoj razlici koja se nekada desi preko noći.

error: Content is protected !!