3 najveće greške top menadžera i vlasnika kompanija

Piše: Almir Đuhera

3 najveće greške top menadžera i vlasnika kompanija leže u osobnim karakteristikama koje loše menadžere i vlasnike kompanija navode na aktivnosti koje ne donose prihod direktno niti indirektno. One donose uvijek samo probleme. Također, te odluke i aktivnosti koje top menadžeri i vlasnici sprovode kroz njih, niti ostvaruju dobre odnose sa potčinjenima, a što opet uzrokuje gubitak prihoda. Postoje razne klasifikacije idealnog menadžera i vlasnika, ali skoro sve zaboravljaju da smo svi posebne jedinke sa manama i vrlinama. I kada birate radnike za svoje poduzeće, suradnike za svoj tim ili birate nižerangiranog vođu poslovnog odeljenja, imajte to na umu.

Evo kako ćete prepoznati dobrog od lošeg radnika, suradnika pa i top menadžera, jer obično svjesno ili nesvjesno čine ove 3 najveće greške:

1 Arogancija
2 Nespremnost delegiranje obaveza drugima na pravi način
3. Laž

Arogancija onih koje vode kompanije je najveći krivac za poslovne gubitke ili pad nekog carstva. Najsvježiji primjer takvog ponašanja je pad poslovnog carstva „Agrokora“ koje se pokušalo širiti na neekonomski način i uz ogromnu dozu arogantnog stava prema konkurenciji, ali i tržištu na koje je ulazilo.

Arogancija stoji nasuprot proaktivnosti i prodornosti top menažera, pa i samog vlasnika. Zašto, pitate se? Mnoga poslovna carstva propala su zahvaljujući aroganciji top menadžera, pa i samih vlasnika. Zar ne?! -Za one koji znaju čitati poslovne brojke, evo primjer. Ako u poslovnim brojkama naiđete na podatak da su vlasniku, top menadžeru i njihovim sekretricama primanja povećana „nenormalno“, budite sigurni da će ta kompanija prije ili kasnije „pasti.“

Ako vidite da je vlasnik kupio helikopter kroz nerezonski donesenu odluku samo da bi bio viđen, ne uzimajući u obzir i troškove održavanja, troškove posade kao i sve druge troškove, budite uvjereni da će takvo carsto ubrzo doći u „problem.“

Svaki iole pametan top menadžer, pa i vlasnik kompanije, znat će da za poslovni uspjeh prvenstveno je zaslužan njegov tim, ali i radnici koji kod njega rade. Dakle, prvo će stimulisati radnike koji kvalitetnim radom i sprovođenje dobivenih zadataka daju dodatnu vrijednost kompaniji. A onda i one iz svog menadžerskoga tima koji proaktivno i prodorno djeluju kroz donošenje važnih odluka uvijek spremno delegirajući ih potčinjenim na jasan način, i sa veoma konkretnim ciljevima.

Nespremnost delegiranje obaveza drugima na pravi način

Nažalost zbog „osobnih kvaliteta“ mnogi vlasnici pa i top menadžeri poslovnih carstava zaboravljaju na važnost delegiranja obaveza potčinjenima na kvalitetan način. Većina ih, čak i kada prenese neke obaveze na niže u hijerarhiji kompanije zaboravi upitati, da li su dovoljno jasno razumjeli dobivenih zadatak.

Zašto je to tako, pitate se?! Pa to vam u biti dođe ista stvar, kao što kad žene unaprijed sebi u glavi zacrtaju da muškarci znaju šta one žele u seksu. A da li baš svaki muškarac zna gdje koja žena voli da je se stimulište prilikom seksa, nisam baš siguiran?! Čak i oni koji su braku po pet ili deset godina po tom pitanju svog partnera ne znaju. Uzrok je loša komunikacija, slažete li se?! A tada tu djeluju stid, strah, nezadovoljstvo, revanšizam…

Zato je jako bitno ostvariti odličnu komunikaciju unutar carstva sa preciznom hijerarhijom ali i sjajnom komunikacijom unutar poslovnih jedinica i odjeljenja. Čak i sami vlasnici upadnu u tu zamku nedefinisanoga delegiranja vodeći se nesvjesno misaonom krilaticom serviranoj u vlastitom umu-„on (generalni direktor, izvršni menadžer, savjetnik, advokat…) zna šta sam ja mislio“.

Laži top menadžera ili vlasnika

Ambicije je dobro imati! Ali rezultat „gaženja preko mrtvih“ da bi se ostvarilo neko poslovno mjesto ili status, na kraju sigurno neće biti pozitivan.To nam svima pokazuje sam život kroz poslovna iskustva mnogih u našoj bližnjoj ili daljoj okolini. Nekada ćete primjere takvih iskustava pronaći u svojoj lokalnoj zajednici. Zašto je laž loša poslovna odluka?

Evo opet živo iskustvo na primjeru Agrokora. Po pisanju medija niko ne zna koliki je tačan dug Agrokora jer navedeni poslovni podaci nisu tačni. I koliko možemo vidjeti sada idu tužbe po sudovima. Nažalost, u Agrokoru rukovodeće osoblje nije reagovalo na primjeren način i sada su u problemu.

Nažalost, nisu reagovali kada su trebali i trenutno pokušavaju se spasiti iz bare pune krokodila. Da li će se izvući? Nisam baš optimista. Iskreno zbog radnog osoblja koje je godinama bilo uz Agrokor volio bih da se izvuku iz „problema“. Ovo je samo jedan od živih primjera iz kojeg bi druge kompanije trebale da izvuku pouku.

Tako je isti rezultat „problem“ u konačnici, ako top menadžer daje lažne podatke stvarajući lažni sjaj vlasniku ili svom nadređenom. Ono što u principu te osobe ne shvaćaju da lažući druge, uvijek na kraju sebe dovedu u problem. A širenje laži automatski se odražava na cjelokupno „stanovništvo“ poslovne zajednice. Pri tome, porađajući iskre ljubomore, zavisti, spletkarenja… Umanjujući svjesno ili nesvjesno one pozitivne rezultate koje može nada u uspjeh, motivisanost radnika, samopouzdanje menadžera i strpljivost vlasnika proizvesti.

Ne dozvolite da vam 3 najveće greške top menadžera i vlasnika kompanija unište karijeru. Radite na sebi, i poštenim odnosom idite ka svom cilju a onda će rezultat biti 100 posto pozitivan.

Izvor: ALMIR

Komentari

komentara