Ne možete zaspati? Pročitajte ovaj tekst!

U nastojanju da postignu to teško dohvatljivo sklapanje kapaka, Amerikanci progutaju svake noći nekih 30 milijuna tableta za spavanje, trošeći na njih oko 200 miliona dolara godišnje

Večeras, dok će većina od nas spavati i sanjati neki slatki san, znatan će broj ljudi biti budan, snivajući o tome kako da za­spe. Neki kažu da od desetero ljudi, njih dvoje pate od hronične nesanice (možda je takvih i više), a gotovo svako od nas, s vremena na vrijeme, ima poteškoća sa snom.

Gutanje tableta šteti

Dakle, što bi trebali učiniti ako buljite u plafon iznad svog kreveta, dvije noći za redom, a u isto vrijeme morali biste imati barem nešto sna? U svijetu čovjek može u ljekarni kupiti, bez recepta, tablete za spa­vanje. Takve tablete uglavnom sadrže neki od antihistaminika i njihovo se djelovanje oslanja na nuspojavu antihistaminika – pospanost, koja će vas, računa se, odvesti u san. Ali, takve tablete mogu imati i druge nepovoljne nuspojave, kao na primjer, vrtoglavicu, suhoću u ustima i ždrijelu, poteškoće sa želucem itd.

Budući da one mogu pridonijeti pojavi abnormalnosti u razvoju ploda, nije ih dobro uzimati u vrijeme trudnoće. Uvijek pažljivo pročitajte uputu o lijeku koja je priložena u pakovanju kako biste se upoznali i s drugim mogućim nuspojavama. Uzeti takve tablete jednom ili dva puta mjesečno (ali ne više od toga), vjerojatno, je u redu. Isto tako, ako se uzmu jedna ili dvije tablete, a nema učinka, ne smije se uzeti više od toga.

A što je s tabletama za spavanje koje se propisuju na recept? Prema mišljenju stručnjaka, najbolje bi bilo kad bismo mogli biti bez njih. Prije svega njihova se djelotvornost smanjuje s primje­nom. Uglavnom sve takve tablete više ne djeluju nakon 2 do 4 tjedna upotrebe. Osim toga, one nisu više niti sasvim sigurne na­kon primjene dulje od 3 tjedna. I na kraju, kad osoba odluči preki­nuti s tom

navikom dugotrajnog uzimanja pilula za spavanje, može uočiti da počinje patiti od ozbiljne nesanice uzrokovane upravo naglim prekidom terapije.

Nesanica je samo simptom

Ako vam nedostaje sna, a ne želite krenuti putem tableta, evo ne­koliko zdravijih alternativa:

  • Namjestite budilnik na isto vrijeme svako jutro kako biste uveli svoj organizam u jedan prirodan ritam spavanja. Doktorica Cartwright, direktorica Centra za poremećaje sna u Chicagu, kaže: „Vi ne možete kontrolirati kad ćete zaspati, ali možete kontrolisa­ti kad ćete se probuditi“. To znači da ustanete u svoje redovno vrijeme, čak ako ste spavali i samo jedan sat. Ali, istovremeno, nemojte pokušavati ništa nadoknađivati popodnevnim spava­njem;

  • Vježbajte (misli se na fizičku aktivnost) u kasno poslijepodne ili rano uvečer, ali NE unutar tri sata prije odlaska u krevet;

  • Nemojte tražiti pomoć u alkoholu da biste zaspali. On vam može kasnije znatno poremetiti san;

  • Nemojte piti crnu kavu unutar šest sati prije spavanja (računaj­te da kofeina ima i u čaju, Coca-coli itd.);

  • Pojedite nešto lagano prije spavanja. Suprotno proširenom mišljenju, ispitivanja su pokazala da osobe koje su na raznim di­jetama imaju poteškoća sa spavanjem, dok one u procesu postizavanja veće tjelesne težine, spavaju bolje;

  • Brojite ovce – to može najbolje funkcionisati ako zamislite či­tavo stado.

Ako ni jedna od ovih metoda ne postigne rezultate, a vi imate i dalje poteškoće sa spavanjem, za dva ili više tjedana zatražite profe­sionalnu, stručnu pomoć.

(dnevno.hr)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!