10 JEDNOSTAVNIH NAČINA KAKO BITI SRETNIJI

Beautiful Girl jumping with balloons on the beach

Osjećate li se ponekad kao da vam ništa ne polazi za rukom i jednostavno vam ništa nije po volji? Ne brinite, to je normalno. Svi prolazimo kroz takve faze u životu.

Što je uopće sreća? Psiholozi se bave tim pitanjem već jako dugo i još uvijek nema konkretne definicije. Sreća je, prema nekima, trajno, pozitivno emocionalno stanje koje uključuje zadovoljstvo i postignuća. Neki u definiciju ubacuju i sigurnost, položaj u društvu, materijalna dobra te unutarnji mir. Sve je to točno…Sljedeći prijedlozi koje vam donosimo, pomoći će vam u pojačavanju trenutnog osjećaja zadovoljstva, koje će automatski pojačati i fokus za prepoznavanje osjećaja sreće. Ne treba vam nitko osim vas samih i vaše želje za srećom, a ove korake možete prakticirati bilo gdje – kod kuće, na poslu, u automobilu, gdje god.

1. DUBOKO UDAHNITE

Kad ste pod stresom i kad ne znate otkud početi, što napraviti, smirite se i duboko udahnite. To je prvi korak. Vrlo jednostavan i iznimno nužan. Duboki udisaji pomoći će vam da se staložite i smirite tijelo i um.

2. ŠTO VAS SVAKODNEVNO ČINI ZAHVALNIMA?

Svi smo mi donekle bića navike… Razmislite, na čemu ste svakog dana zahvalni? Na finom doručku svakog jutra? Na mirisu svježe kave nakon buđenja u vlastitom krevetu? Na tome što imate posao i krov nad glavom? Možda niste ni svjesni koliko toga svakodnevno činite i što sve imate na čemu biste trebali biti zahvalni. Svakodnevno podsjećanje na sve na čemu ste zahvalni s vremenom će vam se urezati u mozak te će generirati više osjećaja sreće.

3. BUDITE ZAHVALNI I NA ONOME ŠTO VAM SE NIJE DANAS DOGODILO

Primjerice, nitko se od vaših bližnjih nije razbolio, niste imali problema s automobilom, niste se svađali ni s kim… Sve je stvar perspektive.

4. SMIJTE SE

Nije istina da sreća može doći samo iznutra. Naravno, ta je trajnija i kvalitetnija te njoj težimo, ali i samo smijanje (čak i namjerno) aktivira sve one kemijske procese u našem organizmu koji su zaslužni za naše emotivno stanje.

5. NAUČITE IZRAŽAVATI SVOJE NEGATIVNE OSJEĆAJE

Kada ste svjesni svojih negativnih emocija, lakše ćete se nositi s njima. Samo saznanje da ste ljuti, nervozni, tužni ili bespomoćni može vam pomoći.

6. SJEDNITE USPRAVNO

Najozbiljnije. Sjednite uspravno odmah sad dok čitate ovo. Istraživanja su pokazala kako su oni koji sjede pogrbljeno i pognuto, skloniji lošijem raspoloženju i manjem samopouzdanju od onih koji sjede uspravno. Dodajte tome i zdravstvene razloge poput smanjenja bolova u leđima, ramenima, vratu…

7. POŠTUJTE SE

Nekako je ovo ljudima najteže postići… Kao da smo previše orijentirani na ono negativno, umjesto da stanemo na trenutak i pohvalimo sami sebe za sve ono što smo napravili dobro. Razmislite što ste sve uspješno obavili – bilo da se radi o običnom telefonskom pozivu kojeg ste odgađali jako dugo, ili o iskrenom razgovoru s nekom osobom, uspješno obavljenom poslu, mirnoći u stresnoj situaciji… Sigurni smo da ima toliko toga zbog čega biste se trebali poštovati, stoga udahnite, nije sve tako crno.

8. UVIJEK TRAŽITE ONO POZITIVNO

Ova stavka je jako bitna. Ne kažu uzalud da je najbitniji pozitivan stav u svemu čime se bavite, u svakoj situaciji u kojoj se nađete. Kao što smo već istaknuli, stvar je perspektive. Optimistični ljudi će prije doći do uspjeha, zdravlja, ljubavi, novaca… Svega, zapravo. Međutim, ako po prirodi niste optimistična osoba, trebat će vam neko vrijeme dok se ‘istrenirate’, ali ne odustajte, uz predanost cilju, doći ćete i do toga.

9. IMAJTE PODSJETNIK NA SRETNE TRENUTKE

Ako ste većinom za računalom, predlažemo da umjesto neke generičke fotke, na desktop stavite neku fotografiju koja će vas podsjetiti na sretne trenutke. To može biti fotografija s godišnjeg odmora, vaše obitelji ili pak kućnog ljubimca koji vas sretno gleda… ‘Whatever makes you happy’…

10. VJEŽBAJTE

Fizička aktivnost itekako pospješuje osjećaj zadovoljstva i sreće. Nema ništa bolje od ‘zdravog umora’ na kraju dana, nakon čega mirno i čvrsto zaspite. Ne morate se zatvoriti u teretanu, ako ne želite. Prošećite psa, sljedeći put pješačite do dućana ili kafića, idite biciklom na posao… U krajnjem slučaju, i vođenje ljubavi je fizička aktivnost, nije li? 😉

Na kraju, ako želite biti sretniji, nađite nešto što vas ispunjava, nešto što daje značenje vašem životu. Dok ne shvatite što je to što vas usrećuje, držite se ovih deset koraka koji će vas natjerati da naučite cijeniti male stvari u životu, jer te ‘male stvari’ na kraju postaju temelji za ono što zovemo trajnom i ispunjavajućom srećom.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!